CPU temp hoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Ik heb het idee dat de temps van mijn sys er hoog worden.
De temp in mijn kast is nu 36 graden en de temp van mijn cpu is nu 52 graden. (Dit alles idle).
Naast de fan bovenop mijn cpu gebruik ik nog 1 case-fan.
Dit is een no-name fan (80x80 mm).
Eventueel zou ik er nog een 2e aan kunnen zetten, maar bij gebrek aan ruimte laat ik dit nog ff achterwege.

De casefan blaast warme lucht naar buiten, en de cpu fan (Coolermaster) zuigt warme lucht aan. (De flow is volgens de fan gericht op de CPU).

Er is nu niet een bepaalde airflow aanwezig.
Eén casefan is nu achterop gemonteerd ten hoogte van de CPU en direct daaronder zou de tweede kunnen worden aangesloten.

Nu is mijn vraag, wat kan ik er aan doen om met de beschikbare fans (1x cpu fan en 2x case-fan) de temps een paar graden omlaag te halen??

Sys:

AMD 1400
512 MB DDR Ram
Geforce 2 GTS PRo
Plex fikker (24/10/40)
Asus 52x
Sony DVD (40/10)

Verwijderd

makkelijkste manier is om je 80*80 fan naar voren en onderen te brengen en die koude lucht naar binnen te laten blazen i.p.v zuigen. Je voedingfan trekte de warme lucht er weer uit. Als je echt vette koelingwinst wil moet je ter hoogte van je cpu fan een gat in je kast dremelen en daar de 80*80 achter bouwen zodat je koele lucht direct op je cpu koeler blaast, scheelde bij mij zo`n 12 C.

Begin maar met je fan aan de voorkant onderaan te plaatsen, moet toch zeker een paar graden schelen. Maar je temp is niet buitensporig hoor, kan makkelijk.

Verwijderd

Jah idd die front fan moet naar beneden, immers warme lucht stijgt altijd op...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Laat ik daar nou een mooi stukje over geschreven hebben: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23

Dit topic is gesloten.