• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Ik heb een hele tijd terug ooit es een topic gelezen
over OOBE (out of body experience)
Ik vernam hier uit dat wat je dan ziet ook echt is.
Nu vroeg ik mij af, hoever zou je van je lichaam weg kunnen gaan?
Stel dat ik naar de supermarkt zou willen gaan (300 meter verderop), zou je dat dan kunnen?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zijn een aantal onderzoeken gedaan waaruit juist blijkt dat het NIET echt is.

De experimenten die gedaan zijn in ziekenhuizen tijdens operaties gaven nooit een echt resultaat. Een van de experimenten had boven op de TL buizen tekeningen liggen. De artsen en de verpleegkundigen wisten dat niet. Als er dan een oobe was en je zweefde ter hoogte van het plafond MOEST je die tekeningen zien. Helaas dus, tot nu toe heeft niemand ze gezien. Wat wel mogelijk is is dat je niet echt diep in slaap bent bij de operatie en dat je botweg door een soort roes hoort wat er gezegd wordt en dat ga je dan inpassen in je droomtoestand.

Bij een operatie wordt er bewust ook niet over ernstige dingen gesproken. Er zijn aanwijzingen dat patienten slechter herstellen als je tijdens de operatie zegt: OHHH mijn god wat een afgrijselijke tumor is dat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op zondag 13 januari 2002 16:03 schreef Ortep het volgende:
Bij een operatie wordt er bewust ook niet over ernstige dingen gesproken. Er zijn aanwijzingen dat patienten slechter herstellen als je tijdens de operatie zegt: OHHH mijn god wat een afgrijselijke tumor is dat.
Klopt. Sommige artsen geven patiënten tegenwoordig daarom ook een koptelefoon zodat ze niets horen. Dat is overigens ook omdat het regelmatig voorkomt dat patiënten wakker worden midden in een operatie. Verdoving werkt dan nog wel, ze voelen dus niets, maar ze zijn bij bewustzijn. Anatesist (hoe spel je dat?) hoort dit te merken, maar soms gaat het mis en mogen patiënten meekijken bij hun operatie ;)

Maaruh, OOBE's komen ook buiten de operatietafel voor...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Gehaktbal
  • Laatst online: 12-01 23:29
Wat ik er over gelezen had was dat je ook zelf uit eigen initiatief een OOBE kunt proberen te krijgen....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 13 januari 2002 16:25 schreef Diadem het volgende:
Dat is overigens ook omdat het regelmatig voorkomt dat patiënten wakker worden midden in een operatie. Verdoving werkt dan nog wel, ze voelen dus niets, maar ze zijn bij bewustzijn. Anatesist (hoe spel je dat?) hoort dit te merken, maar soms gaat het mis en mogen patiënten meekijken bij hun operatie ;)
Anesthesist

En het verschijnsel heet awareness

Patienten krijgen een pijnstiller tegen de pijn en een spierverslapper om niet te spartelen. Een slaapmiddel is alleen om de patient zo weinig mogelijk bewust te laten weten. Eigenlijk is het niet echt nodig maar voor de gemoedsrust is het wel zo prettig. Je krijgt er ook zo weinig mogelijk van. Bij enkele operarties krijg je het helemaal niet omdat ze moeten weten hoe het met je gaat. Vandaar de oobe verschijnselen en als je nog iets verder 'wakker' bent de awareness.

De oobe effecten buiten de OK vinden heel vaak plaats in bed. Zo 's morgens vroeg vlak voor je echt wakker bent. Al denk je dat je dat al wel bent. Eigenlijk lijkt het er erg op de OK situatie

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Heb wel eens geprobeerd om uit te treden maar het lukte niet echt. Wat ik me afvraag, is of je dan eigenlijk niet gewoon droomt dat je een OOBE hebt.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Je kunt het ook oproepen. Met trancetechnieken kun je uittreden. Schijnt het.

Maar of dit dan echt is, of een soort hallucinatie, dat weet ik niet. Dat moet je niet aan mij vragen. Ik heb wel uit goede bron vernomen dat, wat het ook is, het iig geen lekker gevoel is.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 13 januari 2002 22:56 schreef Morphs het volgende:
Wat ik me afvraag, is of je dan eigenlijk niet gewoon droomt dat je een OOBE hebt.
Hoogst waarschijnlijk is het een toestand tussen slapen en waken. En je kan dan wel dingen waarnemen, maar je bent niet echt wakker. En 'dus' maken je hersens er iets van. Je weet hoe je kamer er uitziet, dus je kan dromen dat hij er zo uit ziet. Er is nog niemand naar voren gekomen die bv kon uittreden en dan de nummerplaat van de 3e auto van rechts op de 4e rij van de parkeerplaats van AH kon oplezen en dat vertellen. Het zijn altijd 'vage' dingen die altijd wel kloppen.

• Whaletyr
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Bij een OOBE kan je zeker naar bepaalde plekken toe,

ff naar de supermarkt zal denk ik niet makkelijk zijn omdat die plek zeer a specifiek is. Het is veel gemakkelijker om direct naar een persoon te gaan of naar een plek waar je een band me hebt.

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:55 schreef Whaletyr het volgende:
Bij een OOBE kan je zeker naar bepaalde plekken toe,

ff naar de supermarkt zal denk ik niet makkelijk zijn omdat die plek zeer a specifiek is. Het is veel gemakkelijker om direct naar een persoon te gaan of naar een plek waar je een band me hebt.
Wel handig als je naar de suoermarkt kan 8-)! Owh, nog ff iets vergeten, zzzzzaaapppp...pakje hagelslag, zzzzaapppp!

Voor nul euro :P, kan je lekker jatten, dan zou ik bij nader inzien toch ff bij radio modern langs gaan >:)!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zondag 13 januari 2002 15:16 schreef thesith het volgende:
Ik heb een hele tijd terug ooit es een topic gelezen
over OOBE (out of body experience)
Ik vernam hier uit dat wat je dan ziet ook echt is.
Nu vroeg ik mij af, hoever zou je van je lichaam weg kunnen gaan?
Stel dat ik naar de supermarkt zou willen gaan (300 meter verderop), zou je dat dan kunnen?
ach in Fallen was het geloof ik maar 10 meter (damn dat ik dat nie eens meer weet na hem 10 keer gezien te hebben) ach je kan het proberen... ff een patat oorlog en een colatje halen bij de snackbarharses op de hoek :P

Metal to the bone

Verwijderd

Bevindt iemands bewustzijn zich bij een O.B.E. daadwerkelijk buiten zijn fysieke lichaam? Ik heb verschillende getuigenverklaringen gelezen die zeer overtuigend klonken waarbij de O.B.E.'er achteraf kon vaststellen dat hij dingen had gezien die hij niet, zonder zeer veel toeval tenminste, had kunnen fantaseren. Maar in die gevallen kon ik helaas niet nagaan of deze mensen logen.
Is er nog steeds geen enkel goed onderzoek gedaan met mensen die pretenderen een O.B.E. naar verlangen te kunnen oproepen? Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk is?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op maandag 14 januari 2002 21:28 schreef Absolyte het volgende:
Bevindt iemands bewustzijn zich bij een O.B.E. daadwerkelijk buiten zijn fysieke lichaam? Ik heb verschillende getuigenverklaringen gelezen die zeer overtuigend klonken waarbij de O.B.E.'er achteraf kon vaststellen dat hij dingen had gezien die hij niet, zonder zeer veel toeval tenminste, had kunnen fantaseren. Maar in die gevallen kon ik helaas niet nagaan of deze mensen logen.
Is er nog steeds geen enkel goed onderzoek gedaan met mensen die pretenderen een O.B.E. naar verlangen te kunnen oproepen? Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk is?
Het probleem is dat er een overgangsgebied tussen LD (Lucid Dreaming) en OOBE is - een pure OOBE is vrijwel onmogelijk te behalen. Tijdens een LD kan je dingen waarnemen die er in werkelijkheid ook zijn, en tijdens een OOBE kan je dingen waarnemen die puur en alleen uit je verbeelding komen.

OOBE houdt in dat je geest los is van je lichaam. De locatie daarvan - nog steeds in het lichaam maar losgekoppeld, of honderden kilometers ver weg - maakt niet uit, en ook heeft het geen invloed op wat je waarneemt. Terwijl je aan het slapen bent kan je best een OOBE hebben en het nooit weten omdat je niet bij bewustzijn bent. Of tijdens een droom, en je realiseert het je gewoon niet. Tijdens een OOBE hang je als het ware tussen droom en werkelijkheid, en je kan beide kanten op kijken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1