Verwijderd

Topicstarter
joooo
ik zie in de search dat het weer een tijdje gelden is geweest dat iemand naar een minispeler vroeg, nu weet ik dat dat waarschijnlijk niet mag. ik ben van plan eentje te kopen maar nog een paar vraagjes
je hebt van die schijfjes waar 4 cd's op passen, maar is het mogenlijk daar ook mp3 formaat op te zetten. nee he hij gebruikt een andere compressie , toch ??
maar in praktijk , en in de beste kwaliteit , hoeveel nummers kunnen er dan ongeveer op ?
en wat zijn nu echt goede modellen, iemand advies, links ??
bij voorbaard dank

p.s. weet iemand adres in Noord-Brabant waar je een mp3 speler kunt inleveren ??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

>>

Wat je bedoelt is MDLP... Klepel klok...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
emm zijn dat die schijfjes ??
<klok> nu ook klepel ?? <klok>

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

Sick Nick

Drop the top!

Dat zijn dezelfde schijfjes, alleen hogere compressie waardoor er meer op 1 MD past.
Vroeger moest je dan mono gaan opnemen, tegenwoordig heb je MDLP2 en MDLP4 (en natuurlijk nogsteeds mono)
Heb zelf een portable MD recorder, en dat MDLP2 is goed te doen.

En mp3 kan er wel op, gewoon afspelen met je computer en dan opnemen met je MD recorder. En hoeveel erop past is vrij logisch:
geen mdlp = lengte disc (80 min)
mdlp2 = 2 * lengte disc (160 min)
mdlp4 = 4 * lengte disc (320 min)

Verwijderd

Topicstarter
ok , dankje wel, hoe lang duurt dat openeme dan, en de geluidskwaliteit is gelijk, en je kunt het zelf tot mnpd 4 comprimeren ??

Verwijderd

Topicstarter
dat was lekker getypt !!!
ik bedoel
- opnemen
- mdlp4
een ja ik ben een LEEK

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het opnemen duurt netzolang als het liedje zelf, dus gewoon 1 op 1. 1 minuut muziek duurt ook 1 minuut om op te nemen.
Zelf vind ik MDLP 4 niet goed genoeg om lekker naar muziek te kunnen luisteren. MDLP 2 daar in tegen is wel goed genoeg om mp3 mee op te nemen.
Het is eigenlijk heel simpel, je neemt een geluidsbron (zoals je computer) en die stop je in de line in van je recorder. Dan ga je opnemen op de disc door daar op rec te drukken en bij de geluidsbron op play.
Wil je langer opnemen moet je de recorder instellen op een andere recordmodus, zoals MDLP 2 en MDLP 4.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Overigens heb ik het idee dat je je _totaal_ niet hebt verdiept in het fenomeen 'minidisc'. Dit zou ik eerst doen, want wat je nu vraagt is wel heel erg stompzinnig en met zoeken makkelijk te vinden. Zowel op GoT al dan niet met google.com

Een leuke en informatieve site is http://www.minidisc.org/

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Als je een nieuwe portable md wilt hebben zou ik de MZ-N1 nemen.

32*speed opnemen via usb van af pc.

Paradigm: Shift happens.

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Zie ook:
[topic=362006/1/25]

edit:

verkeerde topic :+ |:(

PB 3.2

Pagina: 1