Toon posts:

[hp 7500 series] Waar of niet waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de search kwam ik in dit topic terecht waarin ergens in een post op 3 kwart gesproken wordt over een firmware update voor de 7500 series.

Letterlijk wordt er gezegd:
De 7200 kan niet opgevoerd worden. Alleen de 75xx serie kan dit kunstje. Dat wordt dan een 8100.
Das mooi, dacht ik, want ik heb nog een 7500 series liggen. Echter, op de HP site kan ik eigenlijk niets vinden over een firmware update voor de 7570i (de ene die ik dus heb). Ook heb ik gekeken op de ftp server van HP, te weten: ftp://ftp.hp.com/pub/information_storage/software/

Maar echt wijzer wordt ik er niet van. Ergo: een firmware patch is niet mogelijk voor de 7500 series... Of wel? Wie weet mag het zeggen :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:37

Arjan A

Cenosillicafoob

HP gaat echt niet vertellen hoe je een 75xx moet upgraden naar en 81xx apparaat.
Als je de proef op de som wil nemen, moet je dus geen 75xx upgrade downloaden, maar een 81xx upgrade. En hopelijk doet-ie het daarna dan nog. Waarschijnlijk geeft windows bij het opnieuw opstarten aan dat er een nieuw apparaat is gevonden. Het leuke is wel dat die 81xx dingen sneller branden dan de 75xx apparaten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:13 schreef Arjan_A het volgende:
HP gaat echt niet vertellen hoe je een 75xx moet upgraden naar en 81xx apparaat.
Als je de proef op de som wil nemen, moet je dus geen 75xx upgrade downloaden, maar een 81xx upgrade. En hopelijk doet-ie het daarna dan nog. Waarschijnlijk geeft windows bij het opnieuw opstarten aan dat er een nieuw apparaat is gevonden. Het leuke is wel dat die 81xx dingen sneller branden dan de 75xx apparaten.
Nou inderdaad, ik las net dat veel mensen de 8100 firmware naar hun 7500 series hebben geflasht (als je dat bedoelt)

Verwijderd

Topicstarter
grappig:
The firmware also updates the hp7570i to a 8100i with all it`s features, that means from 2x to 4x rec speed, and from 16x to 24x read speed.
This is not a roumor, I have done this myself and kind of doubtfully tried it...IT WORKS !!!
ik ga zo maar eens aan de slag... wish me luck ;)

Verwijderd

Topicstarter
uitslag van een firmware update:

mijn hp7570i is nu een 8100i :)
ik kan nu dus nu ook op een hogere snelheid branden >:)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:37

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zondag 13 januari 2002 15:44 schreef MaStEr-D het volgende:
grappig:
[..]

ik ga zo maar eens aan de slag... wish me luck ;)
Waar komt die quote vandaan?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
Om voor mijn nieuwe vraag maar effe een oude topic te pakken:

Geldt dit dan ook voor een extern hp 7500 model (parallel) of is dat een hp 7200 met een case?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Klinkt misschien dom van mijn kant maar als een brander een max snelheid heeft, dan is dat toch iets dat fysiek in het apparaat zit of niet soms?

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb dat ook eens gelezen over de 8200 serie
en die heb ik en die was te uppen naar de 9100
en hij zou in eens 8X gaan schrijven inplaats van 4X
maar ik durf het niet te doen want als het fout gaat
ben ik me schrijver kwijt en ik heb nog ff geen geld voor een nieuwe

heeft iemand dit wel eens gedaan ??????? of gezien ????????

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
Op dinsdag 22 januari 2002 16:04 schreef terw_dan het volgende:
Klinkt misschien dom van mijn kant maar als een brander een max snelheid heeft, dan is dat toch iets dat fysiek in het apparaat zit of niet soms?
alles word gewoon via software aangestuurd anders kan je met je 12x ook niet op 4x branden :)
zo kan je heel goedkoop blijven produceren (je hardware veranderd nauwelijks), en veel geld verdienen door gewoon steeds weer t zelfde motortje sneller te laten draaien want dat konnie toch al.

Bier, Whiskey en Metal!!

• dirkjesdirk
Een beetje al la het overclocken van een proc?

Maar mijn vraag is nog niet beantwoord ;(

• dirkjesdirk
Ondanks de voortreffelijke reacties :r toch maar geflasht. Resultaat: :(

[ Voor 29% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-11-2004 22:24 ]

Pagina: 1