Het Grote Empire Earth topic - tips

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17735

Topicstarter
Pff, ben nu al 8:31u bezig met een potje skirmish tegen de computer. En dat terwijl hij op Easy staat. Dus wie heeft er een paar goede tips om de computer te verslaan?

Ik ben nu al bijna in de Nano-age, en hij zit nog maar in de Atomic Age (die na WW2 bedoel ik). Ik ben ook steeds bezig zijn resources enz. te slopen, maar als ik daar dan weer weg ben, bouwt hij er gewoon een nieuwe settlement.

Ik snap ook niet hoe hij zoveel citizens kan bouwen, ik slacht er nu ongeveer elke seconde één. >:)

Alle tips zijn welkom. :) En muren enz. om mijn kamp bouwen doe ik ook al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

ja, duhh. Dan moet je bij die recourses jouw mannetjes laten diggen en goeie defence neer gooien :) en een prophet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik ben nu dus ook zelf aan het graven bij die resources. Maar prophets zijn wel een idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Tenzij de tegenstanders overal tempels neer gaat zetten.. dan heb je er niks meer aan :) Ik vind persoonlijk die Vliegtuigen met nukes wel aardig werken.. zooitje of 5 en je kan met een lekkere regelmaat atoombommetjes droppen :9

Verder moet je zelf ook veel torens en nog veel meer luchtafweergeschut neerplanten, de tegenstander houdr ook wel van nukes droppen ;( En vergeet niet je mannetjes te upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar dat gedoe met die vliegtuigen vind ik nogal ingewikkeld. Gebruik liever helicopters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Die zijn ook errug fijn.. alleen moet je er wel veeel van hebben want zo enorm sterk zijn ze niet ;( Verderis dit wel een goed topic vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

bonzz.netninja

Niente baffi

het spel iig wel ;) kheb hem net 2 weken en ik helemaal verslaafd, alleen die AI is zo rete slim. niet zoal in ra dat als de vijand op een eiland zat dat hij dan gewoon het eiland vol bouwde met tanks en niet bed8 dat hij misschien ook wel eens zou kunnen landen met landingsvoertuigen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
het beste kan je gewoon een muur van torens makken 2 rijen aa en dan maar gan nuken met niet 5 maar het liefts 50 tegeluik al sje miden in een basi kligt neemen ze zelf targets dus gat egt alles er aan :P

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
weet iemand eigenlijk welke units tegen welke units je moet laten vechten? in de tutorial is dat wel gezegd, alleen ben ik kwijt en geen zin om die tutorial missie weer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

je moet eerst zijn rij met torens nuken, dan een grote invasie met tanks doen en dan units blijven aanvoeren; dan heeft ie geen kans om zich te herstellen (natuurlijk wel taktisch eerst de belangrijke gebouwen uitschakelen).
Eerst de units slopen, dan de gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 14:23 schreef Silverfox het volgende:
weet iemand eigenlijk welke units tegen welke units je moet laten vechten? in de tutorial is dat wel gezegd, alleen ben ik kwijt en geen zin om die tutorial missie weer te doen :)
Ja, kwam er laatst ook al achter dat sommige units gewoon nix beschadigen aan bepaalde andere units. Die AI is idd soms gewoon te slim. Dacht ik alles onder controle te hebben, vallen ze me ineens van achter aan. AI = >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28906

gaap :p
je moet gewoon een airport bouwen vlak waar zijn basis is, 15 vliegtuigen bouwen en ze pas aan laten vallen als ze alle 15 klaar zijn, dan is ie al een stuk basis kwijt en gewoon wat met units proberen
ik weet nie wat voor units de computer heeft maar kijk eens op blz. 228 van de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
*schop* :)

Ik heb ook een klein vraagje,

Ik speel meestal in de Copper age (de romeinen) en ik was net ff bezig met een skirmish game op een map met 3 grote eilanden.. Nu had ik een eiland "gekoloniseerd" en dat is tot dusver aardig gelukt, maar ik moet steeds met transport ships citizens aanvoeren om torens te blijven bouwen enz.

Maar bij de computer zie ik dat hij meerdere capitals heeft, en dus op meerdere plaatsen citizens kan maken..

de vraag is: hoe bouw ik i.g.n. capitols?? ik zie ze niet staan bij het "bouwlijstje" van me citizens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Titel aangepast :) Vind ik het makkelijker >:)

Alle Empire Earth spelers gather around :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
ok :) mooie naam, nu moeten we het nog waar zien te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28906

Op zaterdag 23 februari 2002 12:38 schreef da_rippah het volgende:
*schop* :)

Ik heb ook een klein vraagje,

Ik speel meestal in de Copper age (de romeinen) en ik was net ff bezig met een skirmish game op een map met 3 grote eilanden.. Nu had ik een eiland "gekoloniseerd" en dat is tot dusver aardig gelukt, maar ik moet steeds met transport ships citizens aanvoeren om torens te blijven bouwen enz.

Maar bij de computer zie ik dat hij meerdere capitals heeft, en dus op meerdere plaatsen citizens kan maken..

de vraag is: hoe bouw ik i.g.n. capitols?? ik zie ze niet staan bij het "bouwlijstje" van me citizens...
je moet die citizens in je settlement/towncenter proppen
ik dacht dat dat met "G" moet (shortkey)
heb het al ff nie gespeeld
ga vanavond weer ff potje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
als je 5 burgers er in stopt krijg je een toun hall daar kan je mensen produseeren meer hoefen er niet in das aleen als je wil t datde mensen net 1 promiel sneler worden gemaakt maar kost je 20 mensen dus is een betje heel feel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
maak je nou express zoveel spelfouten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
ja allen kan ik ze er niet uithallen ben dislekties (Of hoe je dat ook srijft) als er iemand in de beurt is die mij kan verbetteren vraag ik dat allen dat is niet altijd het geval
Sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 22:57
Op dinsdag 26 februari 2002 15:08 schreef Gulie het volgende:
ja allen kan ik ze er niet uithallen ben dislekties (Of hoe je dat ook srijft) als er iemand in de beurt is die mij kan verbetteren vraag ik dat allen dat is niet altijd het geval
Sorry :'(
dan wel in zeer overdreven mate >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48737

Kweenie of die het echt heeft maar anders is die reply hierboven behoorlijk lullig

Maaruh Empire Earth is wel vet spel. Ik speelde Age Of Empires echt heel veel tot Empire Earth kwam die weer net wat meer mogelijkheden heeft. De AI vind ik echt meesterlijk gewoon! Ik vind alleen die toekomst ages niet zo heel kewl.

Nu maar wachten op Age of Mythology :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
van mij mag er ook een easiest niveau komen ;)

ik win het in m'n eentje niet zonder codes, dus doe vaak multiplayer samen met iemand anders tegen de pc. Dat is vaak wel te doen op easiest, hoewel hij daar ook erg verschillend kan zijn. MEt z'n 3en verloren we bijv zelfs een keer bijna.
nu de vraag:"
zijn er ook online ladders of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39077

ik heb het gespeeld, en zo moeilijk is't nier hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

Ik vind het een gaaf spel. Maar als je op het punt staat om te winnen dan komen ze in 1 keer terug met een leger. En dan zit ik altijd al helemaal in hun stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:04
Ik vind de moeilijkheidsgraad van de AI best wel meevallen op easy, oke oke, de eerste keer dat ik een skirmish speelde werd ik vet ingemaakt. Maar na een tijdje lukte het wel.

Je moet gewoon zorgen dat je zo lang mogelijk 1 age verder bent dan de comp. Je hebt dan de voordelen van betere units (mits geupgraded) en meer gebouwen (lees defense).
Wat wel een goede tactiek is: vroeg in het spel, zeg bv de 2de age of zo, de vijands zijn resources bewaken. Probeer zo lang mogelijk die mijnen enzo bezet te houden maar gebruik er niet teveel resources voor. En mijn natuurlijk zelf ook als een gek.
Na een tijdje heeft de comp een tekort aan resources om snel naar de volgende age te advancen + hij gaat een helehoop mannetjes bouwen (lees zwakke holbewoners) om die mijnen te bemachtigen dus gebruikt hij nog meer resources. Na een tijdje lig jij ver voor en zit de tegenstander nog bv in WOI. Het resultaat kun je zelf wel verzinnen. :)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik een keer bij een easy tegenstander (met normale settings) al zijn mijnen had bezet en met regelmaat zijn basis aanviel. Maar op een gegeven moment kreeg hij het voor elkaar om met maar een paar mijnen en zeer weinig citizens een enorm leger op te richten en mij bijna van de kaart te vegen. :? Persoonlijk denk ik aan cheaten, maar dat zou wel zeer triest zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
die AI heeft een ijge bankrekening en hout daar gewoon een spaarsentje. :9
Op dus warschijnlijk doet ie het zo.
Zolas de rets al zij de AI= >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW waar moet je klikken om een nieuwe Towncenter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
lings onderin staan je gebouwen en daar staat ie bij
(of bedoel je dat niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 11 juni 2002 11:38 schreef Gulie het volgende:
lings onderin staan je gebouwen en daar staat ie bij
(of bedoel je dat niet )
Mijn slaven moeten zo ver lopen.
Dus wil ik towncenters bij de resource zetten.
Maar ik kon geen towncenters vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
ben je met een misie bezig of met een squrmise misie moet je namelijk effen kijken of ie wel besgikbaar is ik geloofde tweede knop onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Hmmm, sorry, maar de computer cheat altijd in skirmish mode in empire earth, deze optie kan je ook uitzetten onder opties in het menu van waar je zegmaar je skirmisch game maakt. En als je dit doet, dan is er niks meer aan... (supersimpel)

Dus de AI is eigenlijk helemaal niet zo goed, de computer past zich gewoon aan.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37939

ok 1 vraag en een schop uiteraard. Ik was gisteren empire earth nogmaals aan het spelen maar 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Hoe kom je een age verder. Moet je die kopen of moeten bepaalde units dat regelen, het is mij niet helemaal duidelijk. En ja ik heb het spel gedownload dus heb de handleiding niet.

edit:
Trouwens nog een tactiek, ik gebruik vaak dat ene magische mannetje om units van de tegenstander over te nemen, daarmee lok je ze ook naar je eigen units toe waar je staat te wachten met boogschutters. Dit kost je geen units maar de mannetjes zijn wel van jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:33
Op dinsdag 11 juni 2002 12:04 schreef Apehaar het volgende:

[..]

Mijn slaven moeten zo ver lopen.
Dus wil ik towncenters bij de resource zetten.
Maar ik kon geen towncenters vinden.
Dan moet je 5 citizens de settlement laten "Populaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 15:33
Op vrijdag 28 juni 2002 11:00 schreef Wirret het volgende:
ok 1 vraag en een schop uiteraard. Ik was gisteren empire earth nogmaals aan het spelen maar 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Hoe kom je een age verder. Moet je die kopen of moeten bepaalde units dat regelen, het is mij niet helemaal duidelijk. En ja ik heb het spel gedownload dus heb de handleiding niet.
Foei! :P
Je dient een aantal settlements te hebben, dan verschijnt er bij je capitol een age button. Die age button geeft aan hoeveel resources je nodig hebt om naar de volgende age te gaan.
edit:
Trouwens nog een tactiek, ik gebruik vaak dat ene magische mannetje om units van de tegenstander over te nemen, daarmee lok je ze ook naar je eigen units toe waar je staat te wachten met boogschutters. Dit kost je geen units maar de mannetjes zijn wel van jou :D
dan kun je toch ook 1 archer hun een ambush in lokken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
in die settlments moet je dan wel eerst 5 citizens gooien door op G te druken (van garisson)
Pagina: 1