Is een hosting provider verplicht om te backup en?

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is een betaalde hosting provider verplicht om jouw site te back-uppen? De provider hoeft maar iets fout te doen, en je bent je hele db en alles kwijt, weet hier iemand iets van?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Natuurlijk is een provider dat niet verplicht. De meeste providers zullen dat natuurlijk wel doen. Maar dan nog is het verstandig om ook zelf backups te maken.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mm ik d8 dat het verplicht was, doordat gedoe eerst met planet enzo

Verwijderd

nee, als je geluk hebt staat het in hun voorwaarden dat ze backuppen, maar meestal moet je er gewoon maar op vertrouwen...

ik kan je overgens wel verzekeren dat een heel groot gedeelte van de webhosters NIET backuppen of backuppen op een derzelfde hd, hd crash alsnog alles kwijt enzo...

dat is ook het verschil tussen de goedkope en de wat duurdere hosts. De duurdere backuppen vaak op een backup server of iets in die geest

Verwijderd

Nee het is niet verplicht, tenzij contractueel anders vastgelegd.

Lijkt me ook duidelijk, zijn gewoon afspraken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, tenzij er iets expliciet is afgesproken zijn ze je helemaal niets verplicht.

Move > [forum=4]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Over het algemeen sluit je voor dit soort service een SLA af (service level agreement). Daarin staan de voorwaarden, waaronder dus ook eventuele backups, maar ook grenzen voor downtime/week (/maand /jaar), maximale downtime (dit bepaalt dus vaak in hoeverre ze redundante hardware inzetten), en aan de andere kant ook zaken als performance.
Uiteindelijk "koop" je een bepaalde kwaliteit, in hosting-geval gaat het dus betrouwbaarheid en snelheid, en feitelijk is de vorm waarin ze dit technisch realiseren voor de koper niet echt van belang.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1