Toon posts:

Gezocht: layout Compaq Deskpro EX mobo/pins/conns.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een layout nodig van welke jumpers wat doen op een Compaq Deskpro EX mobo.

Dit mobo heeft een Intel i815 chpset, als ik het goed heb. Ik wil deze in een kast inbouwen (geen Compaq kast dus) en ik moet dus de pinlayout van de poweraansluiting e.d. hebben, zodat ik de normale connectors kan gebruiken.

Gaarne, iemand help???

Effe een edit: ik heb in google gezocht, in de nieuwsgroepen en heb hier de search gebruikt. Ook de cCompaq site biedt (logiser wijs) geen soelaas. Die willen niet echt dat hun mobo-tje in een andere kast gaat lopen bouwen/modden.

Verwijderd

Je moet kijken naar het merk en serienummer op je moederbord en via www.google.com zoeken.
su6

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus al gedaan, en ik kan die info dus nergens vinden.

Verwijderd

Wat is het merk en serienummer zal ik ff kijken voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Merk is dus Compaq. Mobo voor een Deskpro EX,
Nummers die er zijn:

p3b5a0a9vm1bpk rev 0a
p/n 411703020301 r

Intel 815 chipset, bedoeld voor p3 (non-tualatin)

Verwijderd

je moet maar eens deze link proberen
kan je geen zekerheid geven maar wie weet.
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccjs.html

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niet gevonden.

Bedankt voor de hulp in ieder geval dan toch maar wel niet. :)

Verwijderd

Juist Dell en Compaq en IBM hebben prima sites om info terug te vinden. Sommige hebben de info over de 8086 en zo zelf er nog staan....

Heb je zo al gezocht.... nu moet je juist eerst bij Campaq zoeken en dan pas met Google.

http://www3.compaq.com/support/reference_library/selectproduct.asp?countrycode=1000&catid=698&famid=337

http://www3.compaq.com/support/reference_library/viewreferencelibrary.asp?countrycode=1000&catid=698&famid=337&prodid=579%7CDeskpro+EX+Series

Verwijderd

Topicstarter
Tja, en dan heb ik wel info welke connector wat is, maar...

nog steeds geen pinlayout voor de aansluiting van power/reset etc....

Editje: Je had gelijk, sorry, ik heb er dus eerder ook overheen gelzen in die 250 paginas over de EX... Sorry... en zeer bedankt. Ga he nu maar eens proberen...

Dit is dus afgesloten. Slotje?? LOL

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb hier een Deskpro EP in een no-name kast gebouwd.

Wat mij op viel:

Normale ATX layout..... AGP slot zit op de plek van PCI1 (1 positie verschoven dus)

Je hebt de originele voeding nodig. He tis weliswaar een ATX connector. Maar er een Normale ATX voeding accepteerd hij niet.

Als je de draden van de knopjes en ledjes uit de kast volgt kan je ook precies zien op welke pinnentjes ze zitten.

Ik heb overigens wel interesse in jouw compaq kast... verkopen?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 00:09 schreef Thugbear het volgende:
Tja, en dan heb ik wel info welke connector wat is, maar...

nog steeds geen pinlayout voor de aansluiting van power/reset etc....

Editje: Je had gelijk, sorry, ik heb er dus eerder ook overheen gelzen in die 250 paginas over de EX... Sorry... en zeer bedankt. Ga he nu maar eens proberen...

Dit is dus afgesloten. Slotje?? LOL
Heel veel succes/lol nog dus nog.... !
en .....'t was een groot pede-ef-je..... LOL....

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem maar omhoog. De pinlayout heb ik, maar er wordt gezegd dat ik de orginele voeding nodig heb.

Nu start hij wel me een normale ATX voeding, en de powerswitch op de juiste pennetjes, maar hij gaat na 1 second weer uit.

Alles spint op, geen geknars, geknetter e.d. Als dit dus aan de voeding ligt, heeft iemand dan een idee 1 waar ik een voeding van zo'n Deskpro EX vindt (of hele kast met voeding en zonder verdere inhoud is ook perfect) óf 2 wat er anders is aan die voeding?

Alvast bedankt. Ik wil deze graag werkend krijgen, is een lekker mobo met 128 mb ram, en p3 500, dus tja, waarom niet. Mooi office machientje...
Pagina: 1