[MOD] Northbridge cooler (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Ik had gister niks te doen, en toen zag ik dat ik nog een halve coolermaster overhad... Dus na een uurtje of anderhalf zagen en schuren was m'n northbridge heatsink af... ik wou m eigenlijk alleen passief gebruiken maar aangezien hij toch vreselijk stil is met fan laat ik de fan er maar op...

Hier de pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoenderop.nl/nbc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoenderop.nl/nbc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoenderop.nl/nbc3.jpg

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:22 schreef Unagi het volgende:
Ik had gister niks te doen, en toen zag ik dat ik nog een halve coolermaster overhad... Dus na een uurtje of anderhalf zagen en schuren was m'n northbridge heatsink af... ik wou m eigenlijk alleen passief gebruiken maar aangezien hij toch vreselijk stil is met fan laat ik de fan er maar op...

Hier de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk gedaan :)

Verwijderd

Sweet !!!
Heb je resultaten ?

Verwijderd

Jou northbridge koeler is in verhouding veel groter dan je cpu-koeler, :P lol :)

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:25 schreef PJanssen het volgende:
Sweet !!!
Heb je resultaten ?
Het enige wat ik weet is dattie een heel klein teebje warm wordt maar echt amper voelbaar... dat kleine sinkje (+fan) wat er eerst opzat werd toch best warm... en een van de vaagste dingen, m'n cpu idle temp is van 33.5 naar 30 gegaan :?

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21

McLambo

MTB Junky

Nice Idea!
wil ik ook nog steeds doen, maar uhh, hoe maak je zoiets vast?
met lijm?

En heb je er ook koelpasta tussen of zo'n thermalpad?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

wat voor coolermaster was het?

en heb je de heatsink erop geplakt of iets anders? ik zie het niet zo goed

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:34 schreef McLambo het volgende:
Nice Idea!
wil ik ook nog steeds doen, maar uhh, hoe maak je zoiets vast?
met lijm?

En heb je er ook koelpasta tussen of zo'n thermalpad?
Artic silver in het midden, lijm op de randjes, dan kun je m er nog afhalen en als het nodig is de originele hsf er op zetten

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:37 schreef FMS het volgende:
wat voor coolermaster was het?

en heb je de heatsink erop geplakt of iets anders? ik zie het niet zo goed
beetje k*t camera :P mja, het was een halve EP5-6I11, het werk zat m in de bodemplaat iets dunner maker (+/-9mm naar +/-3) en het vlak maken van de onderkant

• ElCondor
  • Laatst online: 14:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmmm, ik krijg er zin van... :9~

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

wat lief !!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 13 januari 2002 14:42 schreef Unagi het volgende:

[..]

beetje k*t camera :P mja, het was een halve EP5-6I11, het werk zat m in de bodemplaat iets dunner maker (+/-9mm naar +/-3) en het vlak maken van de onderkant
ah zo, ik ga het ook doen :) k'heb een 6I11 over. Maar kan ik dan twee van zulke sink er uit krijgen? Een voor de chipzet een voor de GPU.

PS, wat voor zaag had je gebruikt, ik neem aan dat een gewone ijzerzaag voldoende is, want ik heb geen dremel ofzo.

Verwijderd

Sweet

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:47 schreef FMS het volgende:

[..]

ah zo, ik ga het ook doen :) k'heb een 6I11 over. Maar kan ik dan twee van zulke sink er uit krijgen? Een voor de chipzet een voor de GPU.

PS, wat voor zaag had je gebruikt, ik neem aan de een gewone ijzerzaag voldoende is, want ik heb geen dremel ofzo.
2 moet wel lukken... je zaagt als eerste het middenste stuk er uit, dan de buitenste 3 "schotjes" aan elke kant er af... je houdt dan het hoogste stuk over en aan elke kant 2 lagere stukjes, dan alleen de bodemplaat dunner zagen want een chipset levert niet zoveel warmte en die hoopt zich anders op, dan moet je de bodemplaat glad maken, kan lang duren mja dan hebbie ook wat... fannetje er op en klaar is kees

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op zondag 13 januari 2002 14:44 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
wat lief !!
helemaal mee eens ;)

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:57 schreef Hokje het volgende:

[..]

helemaal mee eens ;)
Idem
sweeeeeet :*

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 13 januari 2002 14:53 schreef Unagi het volgende:

[..]

2 moet wel lukken... je zaagt als eerste het middenste stuk er uit, dan de buitenste 3 "schotjes" aan elke kant er af... je houdt dan het hoogste stuk over en aan elke kant 2 lagere stukjes, dan alleen de bodemplaat dunner zagen want een chipset levert niet zoveel warmte en die hoopt zich anders op, dan moet je de bodemplaat glad maken, kan lang duren mja dan hebbie ook wat... fannetje er op en klaar is kees
De bodemplaat zagen kan een probleem worden. Het is maar 5mm dik. En het moet ongeveer 2 a 3mm worden.
Denk je dat dat perse nodig is? Het lijkt mij veel werk en ik heb geen goede ijzerzaag. Misschien kan ik de extra millimeters gewoon weg schuren?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:32
nice 8-)

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:03 schreef FMS het volgende:

[..]

De bodemplaat zagen kan een probleem worden. Het is maar 5mm dik. En het moet ongeveer 2 a 3mm worden.
Denk je dat dat perse nodig is? Het lijkt mij veel werk en ik heb geen goede ijzerzaag. Misschien kan ik de extra millimeters gewoon weg schuren?
Ik heb het andere stuk op m'n Viper V550 gehad daar scheelde het een hele hoop... na afzagen v bodemplaat kon ie passief gekoelt worden (daarvoor werd hij heel heet en was er een fan nodig om m stabiel te krijgen) Je kan natuurlijk ook schuren maar ik denk dat je dan echt een paar uurtjes bezig bent... of je moet n machine gebruiken

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lijkt wel liev O+

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 13 januari 2002 15:07 schreef Unagi het volgende:

[..]

Ik heb het andere stuk op m'n Viper V550 gehad daar scheelde het een hele hoop... na afzagen v bodemplaat kon ie passief gekoelt worden (daarvoor werd hij heel heet en was er een fan nodig om m stabiel te krijgen) Je kan natuurlijk ook schuren maar ik denk dat je dan echt een paar uurtjes bezig bent... of je moet n machine gebruiken
een schuur machine zou handig zijn, daar heb je gamma voor natuurlijk! Voor een paar euro doen ze het wel voor je. En het is tenslotte aluminium, kost niet al te veel moeite denk ik.
Maar hoe dik is de bodemplaat nu bij jou?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:13 schreef FMS het volgende:

[..]

een schuur machine zou handig zijn, daar heb je gamma voor natuurlijk! Voor een paar euro doen ze het wel voor je. En het is tenslotte aluminium, kost niet al te veel moeite denk ik.
Maar hoe dik is de bodemplaat nu bij jou?
Nog ff gekeken en ik denk +/- 2.5 a 3mm. Gamma is idd wel makkelijk, ik heb eerst gezaagd toen geveild en afgeschuurd... dat koste me wel n uurtje :) mja gamma zit hier zo ver vandaan

Verwijderd

Sweet :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 13 januari 2002 15:18 schreef Unagi het volgende:

[..]

Nog ff gekeken en ik denk +/- 2.5 a 3mm. Gamma is idd wel makkelijk, ik heb eerst gezaagd toen geveild en afgeschuurd... dat koste me wel n uurtje :) mja gamma zit hier zo ver vandaan
tis maar 5 minuten lopen voor mij. jammer dat ze nu dicht zijn, ik ga het maandag gelijk doen.
maar toen je die sink op je viper kaart had gedaan, was het ook met lijm, en was het sterk genoeg?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:22 schreef FMS het volgende:

[..]

tis maar 5 minuten lopen voor mij. jammer dat ze nu dicht zijn, ik ga het maandag gelijk doen.
maar toen je die sink op je viper kaart had gedaan, was het ook met lijm, en was het sterk genoeg?
yup, randje lijm en in het midden AS2, sterk genoeg. Alleen als je seconde lijm gebruikt moet je alleen maar puntjes op de hoeken doen... anders krijg je m er nie meer vanaf. En natuurlijk altijd ff goed laten drogen en ff testen offie sterk genoeg is. Ik heb vannacht m'n pc ook maar ff uit gezet voor de zekerheid

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
nijs wurk

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 13 januari 2002 15:26 schreef Unagi het volgende:

[..]

yup, randje lijm en in het midden AS2, sterk genoeg. Alleen als je seconde lijm gebruikt moet je alleen maar puntjes op de hoeken doen... anders krijg je m er nie meer vanaf. En natuurlijk altijd ff goed laten drogen en ff testen offie sterk genoeg is. Ik heb vannacht m'n pc ook maar ff uit gezet voor de zekerheid
Ik ga AS adhesive gebruiken, dus moet het wel lukken.
ik laat je wel weten of het gelukt is. :)

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:30 schreef FMS het volgende:

[..]

Ik ga AS adhesive gebruiken, dus moet het wel lukken.
ik laat je wel weten of het gelukt is. :)
en ff pics posten he :)

Verwijderd

Ziet er gaaf uit man.

Resultaten zijn van ondergeschikt belang bij deze mod, maar qua uiterlijk is het er zeker op vooruitgegaan :)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hahaha schattig.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
the cutest little northbridge kewling

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 09:36
Cute, net grote en kleine broer naast elkaar. :+ O+

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Hihi, vader en zoon.

Dat heb je erg leuk gedaan, maar misschien een beetje overdreven koeling? :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 11:23 schreef Kramers het volgende:
Hihi, vader en zoon.

Dat heb je erg leuk gedaan, maar misschien een beetje overdreven koeling? :)
Koeling kan nooit te veel zijn, dat moet je weten als tweaker zijnde B-)

Verwijderd

leuk hoor geinig gezicht baas boven baas

• FMS
  • Niet online

FMS

Unagi , ik heb een vraagje.

Ik kom net van gamma en ze hebben geen schuurmachine, tenminste ze willen het niet voor me doen.
Ik heb wel ff een stuk schuur papier gekocht, grofste wat ik kon vinden.
Wat voor schuur papier had jij gebruikt? En hoe heb je in godsnaam 2mm van de bodem kunnen zagen? Dat kan toch nooit recht worden.

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 16:08 schreef FMS het volgende:
Unagi , ik heb een vraagje.

Ik kom net van gamma en ze hebben geen schuurmachine, tenminste ze willen het niet voor me doen.
Ik heb wel ff een stuk schuur papier gekocht, grofste wat ik kon vinden.
Wat voor schuur papier had jij gebruikt? En hoe heb je in godsnaam 2mm van de bodem kunnen zagen? Dat kan toch nooit recht worden.
Het was in het begin ook alles behalve recht >:) ik heb eerst een vijl gepakt en 5 minuten geveild, daarna korrel 240 gepakt (we hadden dat en 500 dus keuze was snel gemaakt) op een recht en glad oppervlak gelegd, en dan maar schuren... dus heatsink in de hand en schuurpapier vast op oppervlak... als ie een beetje platter is ga je over op wat fijner schuurpapier en ik heb die korrel 500 gebruikt om het af te werken... het midden is keurig glad alleen de zijkanten wat minder mja zo'n chipset is nie zo groot...

succes ermee en laat ff weten hoe t lukt ennuh als het kan pics posten :)

• Flappie
  • Laatst online: 22:19
Ik blijf achter met mijn kleine koelertje :(

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:26 schreef daNpy het volgende:
Jou northbridge koeler is in verhouding veel groter dan je cpu-koeler, :P lol :)
Dat is zijn CPU koeler helemaal niet!

Das de voeding! :?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op maandag 14 januari 2002 17:00 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Dat is zijn CPU koeler helemaal niet!

Das de voeding! :?
ik snapte hem ook al nie :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

hey they look the same...

Sw33t Dude :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 14 januari 2002 16:51 schreef Unagi het volgende:

[..]

Het was in het begin ook alles behalve recht >:) ik heb eerst een vijl gepakt en 5 minuten geveild, daarna korrel 240 gepakt (we hadden dat en 500 dus keuze was snel gemaakt) op een recht en glad oppervlak gelegd, en dan maar schuren... dus heatsink in de hand en schuurpapier vast op oppervlak... als ie een beetje platter is ga je over op wat fijner schuurpapier en ik heb die korrel 500 gebruikt om het af te werken... het midden is keurig glad alleen de zijkanten wat minder mja zo'n chipset is nie zo groot...

succes ermee en laat ff weten hoe t lukt ennuh als het kan pics posten :)
ik ben er mee bezig. ik heb nu 2 mooie stukken alu van ca 35x35x40mm.
De bodem is nog 5mm dik. Het gaat mij echt jaren duren voordat die bodem maar ook 1mm dunner heb, dus ik hou daar mee op.

ik ga zo me Radeon in de koelkast doen...

edit: hoeveel vinnen heb je nu op je sink?

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
zijn ze niet lief wanneer ze klein zijn.... :P

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 17:35 schreef FMS het volgende:

[..]

ik ben er mee bezig. ik heb nu 2 mooie stukken alu van ca 35x35x40mm.
De bodem is nog 5mm dik. Het gaat mij echt jaren duren voordat die bodem maar ook 1mm dunner heb, dus ik hou daar mee op.

ik ga zo me Radeon in de koelkast doen...

edit: hoeveel vinnen heb je nu op je sink?
14 vinnen (incl. zijkanten). Die paar mm er af zagen duurt idd wel een uurtje maar ik heb het toch maar gedaan... je kan er beter zeker van zijn dat het sinkje goed werkt dan straks wet een bragge chipset/gpu te zitten... je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik jou was zou ik er nog wat extra tijd aan besteden...

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
ziet er leuk uit naast je cpu cooler 8-) (alleen denk ik dat ie met z'n grote headsink wel koel genoeg is)

Verwijderd

Broertjes van elkaar :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 14 januari 2002 18:05 schreef Unagi het volgende:

[..]

14 vinnen (incl. zijkanten). Die paar mm er af zagen duurt idd wel een uurtje maar ik heb het toch maar gedaan... je kan er beter zeker van zijn dat het sinkje goed werkt dan straks wet een bragge chipset/gpu te zitten... je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik jou was zou ik er nog wat extra tijd aan besteden...
mmh, ik wil het perfect hebben, dus ik ga morgen een schuur machine kopen of gelijk een dremel.
ik zal de pics nog posten.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:21 schreef CaseBuster het volgende:
Sweet :)
DUDE!! :+

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

:9~
en tis ook O+

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de eerste HSF met een delta voor je chipset 8-)
Pagina: 1