Toon posts:

Kan ik iets met dit LCD?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k heb hier een LCD uit iets wat ooit een Gameboy kloon was, maar ik heb geen id of ik dit ding op 1 of andere manier kan aansturen

Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/timvandernagel/lcdvoor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/timvandernagel/lcd8ter.jpg

Verwijderd

is vast wel mogelijk kan alleen zo snel niet ontdekken wat voor controller erop zit

Verwijderd

dat is die zwarte bobbel daar op de laatste foto

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:57 schreef dennievg het volgende:
ja dat snap ik ook wel maar wil het typen weten maar is vast aan te sluiten op de pc is my ook gelukt met me 4 inch kleuren tft en me grafische lcd

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op zondag 13 januari 2002 13:57 schreef dennievg het volgende:
Die zwarte bobbel is een stuk kauwgum :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:58 schreef geez het volgende:

[..]

Die zwarte bobbel is een stuk kauwgum :P
Jah, ik moest mijn kauwgom toch ergens laten?

Verwijderd

enige specs die ik kan vinden van dat lcd zijn deze

Screen: 49mm x 46mm (STN type dot matrix LCD)
* Color: 4 colors (monochrome green tones

Afbeeldingslocatie: http://www.chez.com/slydc/megaduck/m-duck03.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:04 schreef Tijn_3d het volgende:
enige specs die ik kan vinden van dat lcd zijn deze

Screen: 49mm x 46mm (STN type dot matrix LCD)
* Color: 4 colors (monochrome green tones
Dan ben je al verder gekomen dan ik.
Maar aangezien die controller is dichtgegoten kan ik echt niets wijzer worden over dit onding.

Verwijderd

enige wat ik zo uit de print kan op maken is dat het waarschijnlijk een standaard 4 of 8 bit controller is
maar wat aansluit specs zouden leuker zijn zal nog eens ff verder zoeken

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:08 schreef Timmerman het volgende:
Hier komt ie dus uit:

http://www.chez.com/slydc/megaduck/megaduck.htm
ja precies dat had ik al gevonden ondertussen

Verwijderd

lopen er nog meer sporen of kabeltjes naar dat kleine printje wat achter op zit (de lcd controller dus eigenlijk ) want zo niet dan is het een 4 bit controller omdat je al 3 draden nodig hebt voor de spanning en 1 voor het contrast waarschijnlijk en die grote print die erop zit is alleen maar om de spanning te regelen volgens my

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:14 schreef Tijn_3d het volgende:
lopen er nog meer sporen of kabeltjes naar dat kleine printje wat achter op zit (de lcd controller dus eigenlijk ) want zo niet dan is het een 4 bit controller omdat je al 3 draden nodig hebt voor de spanning en 1 voor het contrast waarschijnlijk en die grote print die erop zit is alleen maar om de spanning te regelen volgens my
*gaap* jij ken goed onzin blaten, ten eerste het lcd werkt via een seriele aansturing, omdat je daar te weinig pinnen voor hebt, (tel de maar op die controller print) en er staat een pin layout op de print kijk eens welke naar de contoller lopen

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:21 schreef Matty_ het volgende:

[..]

*gaap* jij ken goed onzin blaten, ten eerste het lcd werkt via een seriele aansturing, omdat je daar te weinig pinnen voor hebt, (tel de maar op die controller print) en er staat een pin layout op de print kijk eens welke naar de contoller lopen
ding is echt niet seriel hoor en zeker niet zo'n goeie koop ding was jij trouwens niet die dombo die zijn lcd opgeblaze had ?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:24 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ding is echt niet seriel hoor en zeker niet zo'n goeie koop ding
waar dacht jij anders die contol lijnen te verstoppen ? neuh mijn 3 lcd's werken nog perfect :)

btw ik hoop voor je dat je t begrip serieel goed begrijpt...

Verwijderd

Contrast en voeding van de lcd zelf zit links boven, v(cdef), controllertje zelf waarschijnlijk een 4 bitter + rs+rw+voeding = 8 baantjes en dat is dat grijze ding, ik geef toe 't is allemaal gok werk, maar klinkt me nogaltijd beter in de oren dat dat geblaat van jullie..

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:24 schreef Tijn_3d het volgende:
ding is echt niet seriel hoor en zeker niet zo'n goeie koop ding was jij trouwens niet die dombo die zijn lcd opgeblaze had ?
[offtopic]
Als we gaan schelden moet je het zeggen hoor, dan nodig ik je uit voor een bakje koffie in LA. Weet je trouwens uberhaupt wat zelf iets maken inhoud?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:31 schreef Yarvieh het volgende:
Contrast en voeding van de lcd zelf zit links boven, v(cdef), controllertje zelf waarschijnlijk een 4 bitter + rs+rw+voeding = 8 baantjes en dat is dat grijze ding, ik geef toe 't is allemaal gok werk, maar klinkt me nogaltijd beter in de oren dat dat geblaat van jullie..
hmmz... 4 bits + rw + rs + voeding = 9, voeding is toch echt wel 3 pinnen minimaal

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:35 schreef Matty_ het volgende:
hmmz... 4 bits + rw + rs + voeding = 9, voeding is toch echt wel 3 pinnen minimaal
3 pinnen ? mijn electro kennis is rondom het 0 punt maar je hebt + je hebt - en .... :?

Verwijderd

contrast regeling

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:37 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

3 pinnen ? mijn electro kennis is rondom het 0 punt maar je hebt + je hebt - en .... :?
je hebt ook nog een contrast pin, ofwel eentje die de voeding van t lcd zelf (niet de controller ofzo) verzorgt

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:37 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Bij LCDs heb je vaak ook de LC spanning en dat is de 3e. Nou hoeft dat bij bovenstaand display niet zo te zijn, maar het kan en is goed mogelijk. Kijk maar eens naar je eigen grafische display, die heeft een flinke negatieve LC spanning nodig. En zo is het bij alle grafische displays ;)

Edit:
Het wordt ook wel contrast genoemd ja :z

Verwijderd

Topicstarter
Het contrast word bij dat ding bediend door een draaiwieltje op de print waar de LCD opgeprikt zit.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:42 schreef Timmerman het volgende:
Het contrast word bij dat ding bediend door een draaiwieltje op de print waar de LCD opgeprikt zit.
nou das alvast makkelijk, rip dat voeding geval eruit dat scheelt al wat werk + pieken

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:42 schreef Timmerman het volgende:
En dat zeg je nu pas :+

Hey kun je ook een scan maken zonder de controller print? De printbanen zijn goed te zien op de scans, dus wie weet wat het opleverd.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als het je lukt heb je een supermooi LCDtje

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:47 schreef Zotty het volgende:

[..]

En dat zeg je nu pas :+

Hey kun je ook een scan maken zonder de controller print? De printbanen zijn goed te zien op de scans, dus wie weet wat het opleverd.
zal ff proberen dat ding eraf te trekken!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik geef het op met dat ding. Heb geen zin/tijd meer om iets met dat LCD te gaan doen. Ik koop wel zo'n mooie als die van Zotty.
Pagina: 1