Toon posts:

Maar 1 geheugen-bankje in laptop???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een laptop en die wil ik upgraden.
het is nu een PII 266mhz met 64 mb ram, kut-geluid en kut-beeld.
deze dingen wil ik dus vervangen.
ik wil er 128mb inzetten en sisoft sandra zei dat er nog 1 bankje vrij was. Ik maak op de achterkant van de laptop alle klepjes open en ik zie maar 1 geheugen-bankje!

waar zit dan de rest van de bankjes :?

(kan je ook het geluid en beeld vervangen?)

Verwijderd

Op best wel wat laptops zit een gedeelte van het geheugen vast op het moederbord en is maar een bankje vrij. Ik ken het probleem :( Je kan zo'n beetje alleen via PCMCIA uitbreiden.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik wel het 64mb reepje eruit halen en er een 128mb reepje inzetten?

en ik wil ook de proc, vga, geluid vervangen, wat kan erin en waar koop ik dit?

ik zag ook onder een ander klepje een witte plastic aansluiting van ongeveer een halve cm breed en 2/3 cm lang en er omheen wat ruimte. Wat kan ik hiermee?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof dat een bankje 2 zijden heeft en Sandra telt de zijden: ik heb 6 banken volgens Sandra en maar drie mem-slots!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Ik heb net de 32MB die te vervangen was, vervangen door ee 64MB exemplaar. Dus nu 96MB.

Er zit in mijn laptop 32MB vast geheugen in, en één bank.

Verwijderd

Als je het goede geheugen hebt, kan je idd gewoon de 64 eruithalen (is het 64, of is het 32 met 32 vast op het moederbord?) en er 128 inzetten.
Video en geluid is bij mijn weten niet te vervangen. Processor wel, maar ik geloof dat ze wel een aparte behuizing hebben. Maar hier heb ik me nooit echt in verdiept. Ik heb het eigenlijk bij geheugen alleen gelaten (geld :()

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat heb ik ook/

sandra zegt:

bank 0/1 = 32mb vast
bank 1/2 = 32/64 dram > (als ik deze vervang door 128mb, wat gebeurd er dan?)
bank 2/3 = empty

Verwijderd

Waar kan ik laptop geheugen uberhaupt vinden?
En zijn er nog verschillende soorten, ik heb nu een laptop met 128 en ik wil er nog 128 bij.
Het is een HP XE2.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:41 schreef Walhalla het volgende:
Als je het goede geheugen hebt, kan je idd gewoon de 64 eruithalen (is het 64, of is het 32 met 32 vast op het moederbord?) en er 128 inzetten.
Video en geluid is bij mijn weten niet te vervangen. Processor wel, maar ik geloof dat ze wel een aparte behuizing hebben. Maar hier heb ik me nooit echt in verdiept. Ik heb het eigenlijk bij geheugen alleen gelaten (geld :()
ik heb de proc er al een keer uitgehaald, is een printplaatje met een plastic witte aansluiting van 1 bij 3 cm ofzo en daarop een alu koelribje.

die kan dus worden vervang, maar ik neem aan dat ik die niet kan vervangen door een PIII 500 ofzo.=?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 13:37 schreef allanzoet het volgende:

ik zag ook onder een ander klepje een witte plastic aansluiting van ongeveer een halve cm breed en 2/3 cm lang en er omheen wat ruimte. Wat kan ik hiermee?
kan jij niet beter een nieuwe laptop kopen?

Verwijderd

Topicstarter
weet je hoe duur dat is?

deze heb ik gekregen.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:42 schreef ditmar het volgende:
Waar kan ik laptop geheugen uberhaupt vinden?
En zijn er nog verschillende soorten, ik heb nu een laptop met 128 en ik wil er nog 128 bij.
Het is een HP XE2.
Staat hij niet bij shop.tweakers.net? Ik vond daar wel het geheugen dat ik nodig heb. Kan je in ieder geval uitzoeken welk geheugen je moet hebben en dan staat hij misschien wel bij de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:42 schreef allanzoet het volgende:
ja, dat heb ik ook/

sandra zegt:

bank 0/1 = 32mb vast
bank 1/2 = 32/64 dram > (als ik deze vervang door 128mb, wat gebeurd er dan?)
bank 2/3 = empty
ik heb dus een reepje van 32 mb erin zitten en 32 vast :?
als ik er dan 128 inzet = dat dan 128 + 32 = 160?

kan ie dat wel aan?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:37 schreef allanzoet het volgende:

Dat is dus een vette no-go, het is geen desktop PC waar je van alles in kunt verwisselen. Vaak is alles op het moederbord ge-integreerd dus niet uitwisselbaar.

Helaarsch.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VGA en Geluid zijn meestal niet te vervangen.
En de meeste notebooks maken gewoon gebruik van SO-DIMM dat overal verkrijgbaar is.

Maar als je er niet tevreden mee bent, koop dan een andere notebook.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Probeer eens een manual te zoeken van dat ding.
Er staat vast wel ergens een mooie .pdf online die je kan vertellen wat de mogelijkheden van het apparaat zijn.
En waar je geheugen kan kopen?
Waar niet tegenwoordig? (Online) shops zat (pricewatch/shopsurvey). Je moet alleen ff weten wat erin gaat.
Manual zoeken is imo het makkelijkste.

Verwijderd

Meestal zit er aan de onderkant van zo'n laptop wel een of ander klepje wat je - als je voorzicht bent - los kan maken en er dan een reepje geheugen bij kan zetten. Standaard SD-RAM past er dus niet in, het is geen gewone PC :)
De Acer laptop van m'n pa had 128 mb intern, en nog één geheugenbankje vrij. Daar was dus apart geheugen voor nodig, maar nu zit er wel gezellig 256 mb ram in :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 17:43 schreef VaagOH het volgende:
Meestal zit er aan de onderkant van zo'n laptop wel een of ander klepje wat je - als je voorzicht bent - los kan maken en er dan een reepje geheugen bij kan zetten. Standaard SD-RAM past er dus niet in, het is geen gewone PC :)
De Acer laptop van m'n pa had 128 mb intern, en nog één geheugenbankje vrij. Daar was dus apart geheugen voor nodig, maar nu zit er wel gezellig 256 mb ram in :D
nogmaals, er zit totaal 64mb in, volgens sandra 32 vast en 32 erbij. het extra bankje wat erin zit heb ik allang gevonden. daarop staat niks, behalve dat het pc100 is.
dat reepje is dus theoretisch 32mb + 32 vast = 64mb

maar, op de chips van het reepje staat 4 X 16mb, dit is toch 64mb? dan zou het zijn reepje 64 + 32 vast = 96...

snap daar niet veel van, maar ik wil het reepje wat er nu inzit vervangen door een 128mb reepje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 13 januari 2002 19:04 schreef allanzoet het volgende:

[..]

nogmaals, er zit totaal 64mb in, volgens sandra 32 vast en 32 erbij. het extra bankje wat erin zit heb ik allang gevonden. daarop staat niks, behalve dat het pc100 is.
dat reepje is dus theoretisch 32mb + 32 vast = 64mb

maar, op de chips van het reepje staat 4 X 16mb, dit is toch 64mb? dan zou het zijn reepje 64 + 32 vast = 96...

snap daar niet veel van, maar ik wil het reepje wat er nu inzit vervangen door een 128mb reepje.
Dat is nou het verschil tussen single en doublesided geheugenreepjes. Je huidige losse 32MB is dus singlesided (1 bank). Dikke kans dat jouw laptop met PII 266 een 440ZX based mobo heeft. Dus je kunt maximaal een 128MB doublesided SODIMM reepje in douwen. Check http://www.geheugen.com welk geheugen je nodig hebt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PGM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 19:11 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat is nou het verschil tussen single en doublesided geheugenreepjes. Je huidige losse 32MB is dus singlesided (1 bank). Dikke kans dat jouw laptop met PII 266 een 440ZX based mobo heeft. Dus je kunt maximaal een 128MB doublesided SODIMM reepje in douwen. Check http://www.geheugen.com welk geheugen je nodig hebt.
WCPUID zegt bij chipset info dat het een Intel 440BX/ZX/DX is

ik zie op die site geen sodimm :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check wat voor merk/type laptop je hebt.. Daarmee kom je wel verder op die site :)

Verwijderd

Waar ken ik eigenlijk een p2 mobile proc kopen voor me laptop. Er zit nu een p1 in maar er kan ook een p2 in en als er dan een p2 inzit kan er weer 128mb ram bij. Dat kan met de p1 niet.
Dus waar ken ik zo'n losse processor kopen??

Verwijderd

Topicstarter
OEPS, dubbel!

Verwijderd

Topicstarter
op de bovenkant van de klapdoos zit een stickertje met "Mynote 930" erop (hij komt van de winkel Mycom). In de gebruiksaanwijzing staat geen merk, alleen dat het het type 6033 is, op de accu staat toshiba en sandra zegt dat er een mitac mobo in zit :?

ik weet dus niet precies wat voor merk stoeptegel ik heb...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Je moet er ook op letten hoeveel er maximaal in kan.
Mijn laptop had eerst maar 64 MB.
Daarom kocht ik er een reepje 256 MB SO-DIMM bij.
Die pakte 'ie niet en gelukkig kon ik 'm bij Norrod probleemloos omruilen voor een van 128 MB.
Nu zit er dus 192 MB in, en ik kan er maximaal 256 MB van maken.
Chipset is volgens mij MX440.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:55 schreef scollon het volgende:
Waar ken ik eigenlijk een p2 mobile proc kopen voor me laptop. Er zit nu een p1 in maar er kan ook een p2 in en als er dan een p2 inzit kan er weer 128mb ram bij. Dat kan met de p1 niet.
ik wil ook een nieuwe proc erin stoppen, maar ik weet niet wat voor 1 en waar ik die dan koop.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:58 schreef RAILGUNNER het volgende:
Je moet er ook op letten hoeveel er maximaal in kan.
Mijn laptop had eerst maar 64 MB.
Daarom kocht ik er een reepje 256 MB SO-DIMM bij.
Die pakte 'ie niet en gelukkig kon ik 'm bij Norrod probleemloos omruilen voor een van 128 MB.
Nu zit er dus 192 MB in, en ik kan er maximaal 256 MB van maken.
Chipset is volgens mij MX440.
ik heb de 440ZX

Verwijderd

Ik heb nog een ouwere de intel 430TX

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 13 januari 2002 20:55 schreef scollon het volgende:
Op zondag 13 januari 2002 20:58 schreef allanzoet het volgende:
ik wil ook een nieuwe proc erin stoppen, maar ik weet niet wat voor 1 en waar ik die dan koop.
Een mobile processor zit geintegreerd op de moederbord.. Dus zomaar CPU'tje vervangen is er niet bij :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:23 schreef BalusC het volgende:

[..]

[..]

Een mobile processor zit geintegreerd op de moederbord.. Dus zomaar CPU'tje vervangen is er niet bij :o
DUS FF ECHT WEL Hè!!!!!

ik heb vanmiddag nog die mobile PII LOS in mijn handen gehad!

het kan idd niet bij ALLE, maar bij sommige wel, zoals bij die van mij.

Verwijderd

Topicstarter
als ik op de achterkant nog een klepje verwijder zie ik 2 dipswitch-gevallen van ieder 1 vierkante cm.

op ieder blokje zitten 4 schuifjes.

ik heb in de handleiding en op inet gezocht maar ik kwam er niet achter waarvoor die dingen zijn.

kan ik daarmee mhz veranderen ofzo? :?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik zou het gewoon ff proberen he...Kun je zelf zien wat er gebeurd :)

|Specs|

Pagina: 1