[LCD] vraag polariteit backlight

Pagina: 1
Acties:

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
Hoe zit het met de polariteit van de backlight van een lcd? want op mijn lcd (uit een oude pinautomaat) zitten 1 rode(+?) en 1 zwarte(-?) draad waar de backlight mee wordt gevoedt, het lcd werkt verder wel goed zonder deze 2 aan te sluiten. Volgens de datasheet van de lcd is de zwarte draad de + en de rode draad de -, wat moet ik nu geloven, de kleurstandaard of de datasheet. En kan het kwaad als ik het verkeerd om aansluit? (m.a.w. gaat de zooi dan roken? >:) )
als de backlight gewoon ledjes zijn dan maakt het volgens mij niet uit of je het verkeerd om aansluit (je hebt dan gewoon geen licht), maar ik weet niet zeker of dit zo is en ik voel er weinig voor om de lcd uit elkaar te halen... wie kan me helpen ???? tis gewoon groene backlight, en de lcd is een HC???? compatibele... (ik weet zo dat meest gangbare typenummer niet uit me hoofd... :) )

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
een beetje logisch nadenkend zou je idd verwachten dat rood PLUS is en zwart MIN... maar over het algemeen zijn datasheets ook redelijk naar waarheid gemaakt... :?:?:? ik weet het dus niet...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:29 schreef Evil_Creature het volgende:
Hoe zit het met de polariteit van de backlight van een lcd? want op mijn lcd (uit een oude pinautomaat) zitten 1 rode(+?) en 1 zwarte(-?) draad waar de backlight mee wordt gevoedt, het lcd werkt verder wel goed zonder deze 2 aan te sluiten. Volgens de datasheet van de lcd is de zwarte draad de + en de rode draad de -, wat moet ik nu geloven, de kleurstandaard of de datasheet. En kan het kwaad als ik het verkeerd om aansluit? (m.a.w. gaat de zooi dan roken? >:) )
als de backlight gewoon ledjes zijn dan maakt het volgens mij niet uit of je het verkeerd om aansluit (je hebt dan gewoon geen licht), maar ik weet niet zeker of dit zo is en ik voel er weinig voor om de lcd uit elkaar te halen... wie kan me helpen ???? tis gewoon groene backlight, en de lcd is een HC???? compatibele... (ik weet zo dat meest gangbare typenummer niet uit me hoofd... :) )
dat backlight is gewoon een paar rijen leds achtereen, ofwel het maakt niks uit als je ze verkeerom aansluit (rood lijkt me logisch de +, maar je kan t beste volgens t datasheet werken, das altijd goed)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als het leds zijn werken ze niet als je het verkeerd om doet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

LEDs kunnen best veel hebben, dus probeer het gewoon kortstondig. Gewoon een klein tikje op de contacten en als je iets ziet oplichten weet je dat je goed zit (vergeet niet dat een LED ook een diode is)

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
hoe weet ik zeker dat het wel LEDs zijn? of is dit altijd zo.. :?

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 00:17 schreef Evil_Creature het volgende:
hoe weet ik zeker dat het wel LEDs zijn? of is dit altijd zo.. :?
CCFL en EL hebben geen plus en min :)
Pagina: 1