Hoe zit het met de polariteit van de backlight van een lcd? want op mijn lcd (uit een oude pinautomaat) zitten 1 rode(+?) en 1 zwarte(-?) draad waar de backlight mee wordt gevoedt, het lcd werkt verder wel goed zonder deze 2 aan te sluiten. Volgens de datasheet van de lcd is de zwarte draad de + en de rode draad de -, wat moet ik nu geloven, de kleurstandaard of de datasheet. En kan het kwaad als ik het verkeerd om aansluit? (m.a.w. gaat de zooi dan roken?
)
als de backlight gewoon ledjes zijn dan maakt het volgens mij niet uit of je het verkeerd om aansluit (je hebt dan gewoon geen licht), maar ik weet niet zeker of dit zo is en ik voel er weinig voor om de lcd uit elkaar te halen... wie kan me helpen ???? tis gewoon groene backlight, en de lcd is een HC???? compatibele... (ik weet zo dat meest gangbare typenummer niet uit me hoofd...
)
als de backlight gewoon ledjes zijn dan maakt het volgens mij niet uit of je het verkeerd om aansluit (je hebt dan gewoon geen licht), maar ik weet niet zeker of dit zo is en ik voel er weinig voor om de lcd uit elkaar te halen... wie kan me helpen ???? tis gewoon groene backlight, en de lcd is een HC???? compatibele... (ik weet zo dat meest gangbare typenummer niet uit me hoofd...