Toon posts:

1Gbit netwerk.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben thuis een 1Gbit netwerk aan het aanleggen, mijn vrienden 3 deuren verderop krijgen deze week het Cistron Maxx abbo, nu willen we onze netwerken aan elkaar zetten, we hebben al 50 Meter glasvezelkabel met omzetters geregeld, we hebben 2 servers die allebei 2 1Gbit netwerkkaarten erin hebben zitten, de andere computers hebben 1 1Gbit netwerkkaart, nu weet ik niet of het het beste is om een ADSL router te kopen die gelijk naar het andere huis te laten lopen, of eerst gewoon de ADSL modem in een server en dan naar de andere server in het andere huis, we moeten de router nog kopen en nog 2 hubs en aangezien die voor 1Gbit zo duur zijn, zouden we die wel willen mijden als het niet nodig is. Weet iemand of onze servers elkaar zien als ze allebei op zo'n router zijn aangesloten, en werken de routers met 1Gbit netwerkkaarten.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven.

Bijvoorbaat dank

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ehm... je legt dit alleen maar aan om Cistron Maxx te delen?

Volgens mij ben je veel minder geld kwijt als je gewoon ook zelf dat abbo neemt. En je weet dat je het dan moet delen he!

Putting the bit in Biton since 1997

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1Gbit niet een beetje zonde van het geld, als ook het ADSL modem maar een 10Mbit Ethernetpoort heeft?

Als je alleen 2 servers uitrust met 1Gbit kaarten, zouden dus alleen je servers met elkaar 1Gbit halen, en ik denk niet dat die servers dat gaan doen.

Beetje overkill vindt je niet?

Ey!! Macarena \o/

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Of werk je bij een bedrijf waar je alles leent?

Verwijderd

Topicstarter
Ik leg dit niet aan omdat we het cistron abbo alleen delen, het gaat ons erom dat we een supersnelle netwerkverbinding hebben van het ene huis naar het andere, en cistron is een bijzaak maar het moet uiteraard allemaal werken, en films van elkaar kopieeren in 5 seconde is toch uitermate leuk, + je legt zoiets in je eigen huis meestal meer 1 keer goed aan, dan gelijk maar super goed.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13

markvt

Peppi Cola

Op zondag 13 januari 2002 13:40 schreef savage007 het volgende:
Ik leg dit niet aan omdat we het cistron abbo alleen delen, het gaat ons erom dat we een supersnelle netwerkverbinding hebben van het ene huis naar het andere, en cistron is een bijzaak maar het moet uiteraard allemaal werken, en films van elkaar kopieeren in 5 seconde is toch uitermate leuk, + je legt zoiets in je eigen huis meestal meer 1 keer goed aan, dan gelijk maar super goed.
5secs, wh00t watvoor hdd heb je dan, die van mij kan niet in 5secs een hele film va 700MB lezen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij gaat het nooit voluit of je moet supersnelle hardeschijven hebben.

Verwijderd

denk het ook niet heb hier 400 mbit netwetk en een divxje copieren doet ie in 2.5 minuut filetje van 700 mb dan

maar das firewire netwerk

Verwijderd

100Mbit netwerkje is toch ook snel genoeg ????

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:46 schreef Tijn_3d het volgende:
denk het ook niet heb hier 400 mbit netwetk en een divxje copieren doet ie in 2.5 minuut filetje van 700 mb dan

maar das firewire netwerk
da's ook maar 5MB/s ofzo dan...
700MB / 2,5 minuut = 700MB /150 seconden = ca 5MB/s
(40Mbit van de 400Mbit maximaal).

Dat haal je ook nog wel met 100Mbit ethernet.

Verwijderd

Topicstarter
Boeije het gaat met niet om de snelheid van de hdd's want die worden toch steeds sneller de servers bevatten 73,6GB SCSI3 10.000 RPM Hdd;s dus snel genoeg, de seconden dat het gaat duren boeit me niet, het gaat me nu om het netwerk dat ik aan ga leggen en ik wil niet over 2 jaar weer alles moeten veranderen, dus daarom pak ik het gelijk goed aan, mijn vragen waren, de ROUTER werken die met 1Gbit netwerkaarten, en moet ik de servers nog extra aan elkaar aansluiten of zien die elkaar door de router. Als iemand hier het antwoord op weet dan graag, aan al het andere van koop beter dit of dat heb ik niets aan.

Bijvoorbaat dank.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:49 schreef Mattes het volgende:
100Mbit netwerkje is toch ook snel genoeg ????
niet bepaald die 100 mbit haal je byna nooit in de practijk
die 400 mbit haal ik makkelijk op mijn oude netwerk duurde het een dikke 20 minuten om een divxje over te stampen nu nog maar 2 tot 3 minuten

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb nu 2 pc met 1Gbit netwerkkaart en dat gaat zeer goed. maar je moet wel twee zwaar pc heben en veel ram anders heeft het geen nut ik haal van mijn game bak naar de server 40MB per sec max. en dat is dan van mijn 40,9GB Maxtor naar 40,9GB Maxtor.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:51 schreef UNICRONBOT het volgende:
Ik heb nu 2 pc met 1Gbit netwerkkaart en dat gaat zeer goed. maar je moet wel twee zwaar pc heben en veel ram anders heeft het geen nut ik haal van mijn game bak naar de server 40MB per sec max. en dat is dan van mijn 40,9GB Maxtor naar 40,9GB Maxtor.
das mooi traag dan want haal alleen op me 400mbit netwerk
ook makkelijk

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:37
hebben we het over giga ethernet (met utp dus nog) of met glasvezel....

in beide gevallen kost de router (een goeie) net zoveel als een knappe auto ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Alsof je een peperduur netwerk gaat aanleggen alleen maar om divx-jes en warez over te pompen :?
Met 30 gebruikers kan ik 1gbit nog voorstellen ,maar met 5 ofzo is het een beetje zinloos voor die enkele keren dat je een divxje overpompt.

• -=unicron=-

-=unicron=-

Op zondag 13 januari 2002 13:53 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

das mooi traag dan want haal alleen op me 400mbit netwerk
ook makkelijk
maar dan heb je wel 4 netwerk kaarten nodig.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Dat haal je ook nog wel met 100Mbit ethernet.
zekers als je dan een paar goeie switches gebruikt, en geen hubjes!!!, gelijk full-duplex => actieve verbinding 200 mbit en kost ook nog minder dan zo'n 1 gbit netwerk :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:55 schreef UNICRONBOT het volgende:

[..]

maar dan heb je wel 4 netwerk kaarten nodig.
nee hoor gewoon 2 firewire kaartjes

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:28
Ik denk dat je aan 100mbit al wel genoeg hebt das 10MB/s
is nogal wat :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Boeije het gaat met niet om de snelheid van de hdd's want die worden toch steeds sneller de servers bevatten 73,6GB SCSI3 10.000 RPM Hdd;s dus snel genoeg, de seconden dat het gaat duren boeit me niet, het gaat me nu om het netwerk dat ik aan ga leggen en ik wil niet over 2 jaar weer alles moeten veranderen, dus daarom pak ik het gelijk goed aan, mijn vragen waren, de ROUTER werken die met 1Gbit netwerkaarten, en moet ik de servers nog extra aan elkaar aansluiten of zien die elkaar door de router. Als iemand hier het antwoord op weet dan graag, aan al het andere van koop beter dit of dat heb ik niets aan.

Bijvoorbaat dank.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
je moet ook nog 2 hubs kopen? neem dan gelijk een switch (er bestaan volgens mij niet eens gbit hubs)

3com 1gb switch 4 poorts, ff kijken wat die kost....

3Com® SuperStack® 3 Baseline 10/100/1000 Switch = List Price: $1,535.00, ach valt dus best wel mee, :)

dan nog te bedenken dat je wel een snelle server moet hebben , want als je door 1 pci slot (nic dus) 120mb's haalt, dan kan je hdd niet door DIEZELDE pci bus ook nog eens de data doovoeren,

maw: je hebt een speciaal servermainboard (met dubbele pci bus) nodig om de snelheid echt te halen..

wat voor Gbit nic's heb je eigenlijk? 3com/intel? (en wel 64bit? (anders haal je de snelheid ook niet!)

A wise man's life is based around fuck you

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:37
Op zondag 13 januari 2002 13:57 schreef savage007 het volgende:

Bijvoorbaat dank.
en nu in iets minder brakkig nederlands :? :?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:28 schreef savage007 het volgende:
Hallo, ik ben thuis een 1Gbit netwerk aan het aanleggen, mijn vrienden 3 deuren verderop krijgen deze week het Cistron Maxx abbo, nu willen we onze netwerken aan elkaar zetten, we hebben al 50 Meter glasvezelkabel met omzetters geregeld, we hebben 2 servers die allebei 2 1Gbit netwerkkaarten erin hebben zitten, de andere computers hebben 1 1Gbit netwerkkaart, nu weet ik niet of het het
[...]
Leg het nu eens helder uit alstjeblieft.
Wat ik begrijp:

andere huis met Cistron ABONNEMENT:
1*server: 1Gbit/s glasvezel + 1*UTP NIC 10Mbit voor kabelmodem.

x * clienten.

Jouw huis:
1*server met 1Gbit/s netwerkkaart, en andere netwerkkaart voor naar jouw client-pc's.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
             Modem
            |
            | (10Mbit of 10/100Mbit UTP)
            |
        ==================     
        =  Vriend_Server = ---- 1Gb/s --- SWITCH
        ==================           |
             |                 |
             | 1Gbit/s glasvezel       |
             |              Clients
        ==================     
        =   Jouw_Server  =
        ==================
             |
             |
             |
           SWITCH ---- Clients

Je zult switches moeten gebruiken. Firewire netwerk is ook een optie en een stukje goedkoper (Cross-link glasvezel tussen servers, en verbinding [client -> server] firewire of 100Mbit maken)

Correcties welkom

Verwijderd

Die jongen wilt alleen zeggen dat ie ongelovelijk blij is.
SUPER TOCH!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Op zondag 13 januari 2002 13:56 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

nee hoor gewoon 2 firewire kaartjes
dat kan ook B-). maar is wel veel duurder dan mijn 2x 1Gbit netwerk kaarten.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Denk dat die routers geen 1Gbit ethernet ondersteunen, mij lijkt het het beste als je een ven je servers als router laat fungeren.

Verder ben ik het zeker met de andere tweakers hier eens, je had beter gewoon een cat5e UTP netwerk kunnen aanleggen op 100Mbit, dit kun je later zonder problemen upgraden naar 1Gbit door alleen de NICs te veranderen, 1Gbit is imho nu gewoon nog te duur.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[no flame intended]
What the fuck are u doing
[/no flame intended]

Veels te veel geld en te weinig kennis IMHO

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:28
Ik vind het niet nodig, een 1Gbit netwerk.
Je zegt zelf dat je over 2 jaar niks wilt vervangen, dat begrijp ik best, maar om nu zo extreem veel geld er aan uit te geven (meer dan € 500,- ??) vind ik wel erg veel.
Ik heb hiero een 100mbit Edimax starterspakket en dat is erg snel en is maar € 70,- ongeveer. MOet je wel ff een wat langere kabel kopen.
over 2 jaar zijn die 1 Gbit stukken goedkoper (dus meer dan € 70,- want dan heb je je 100mbit netwerk qwa geld er weer uit).

Beste keus nu (vooral qwa prijs): 100mbit

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
vraag ik me af waar ie het geld vandaan haalt om die dure spullen te kopen, voor een student (?) is het niet te betalen in ieder geval,

overigens is de glasvezel die je gekocht hebt wel gecertificeerd voor gbit ethernet?

heb onlangs nog meegemaakt dat een bedrijfje 10mb had liggen (ook over glas) dat moest toen ook naar gbit (grote fabriekshal) maar de kabel was maar tot 100mb's gecertificeerd,....(ben zelf geen glasvezelkabel expert overigens, maar het schijnt dan niet te werken)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Deze thread nomineren we tot snelst-lopende non-HK topic ???

De servers op elkaar aansluiten met 1000mbit/s glasvezel is goed te doen.
Alleen dan nog clienten moeten aansluiten, en wel op 1000mbit/s, da's financieel niet haalbaar.

Client-server verbinding MOET dus wel UTP 100Mbit/s, of Firewire
(voor netwerkbelastingsplaatje zie www.unibrain.com , firenet software)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Waarom neem je niet voor de clients 100Mbit netwerk? Zo kan één client ook niet alle bandbreedte opzuipen.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Jongens, jongens, laten we niet collectief off-topic gaan praten. Savage007 vraagt of je een Gbit netwerkkaart op je router kan pluggen. Dat kan, je moet dan een copper 10/100/1000 Mbit netwerkkaart installeren. Dit lijkt mij alleen wel een typisch geval van overkill, wat je niet nodig hebt. Pak een oude 10 (10/100) Mbit netwerkkaart, plug die in de server van je buurjongen, en laat de server als router werken. Het internetverkeer gaat dan gewoon over je 1Gbit verbinding.
En over Gbit netwerk: dit is wel degelijk een goede investering. Voor thuisnetwerken is het simpelweg niet nodig om later te upgraden naar 10Gbit. Savage007 is er nu gewoon vanaf, als ie het goed doet.

TweakBlog

Verwijderd

Allereerst: Er is maar 1 modem door CISTRON geleverd die snel is, dat is de Copperjet 810. En die loopt op 10MBit/sec. De hoogste THEORETISCHE snelheid van Cistron is 7,8Mbit/sec (als je 2400,- piek over hebt (ik wel voor die snelheid overigens).

ik zou echter niet gaan voor optical maar voor copper 1GB oplossingen, daar optical niet echt geschikt is voor door de dakgoot :-) breekt dwars doormidden. CAT5E kabel is goed genoeg voor 1GBit/sec en is niet zo moeilijk om bochten heen enzo.
Twee keer een 6 poort 3COM switch van 3000 piek (3C16468) ofzo en je hebt lol.
Als je perse glas wil gebruiken zou ik van 1GBit/sec af gaan en multimode fiber gebruiken voor 10Gbit/sec, daarmee moet je wel een jaar of 10 vooruit kunnen.

Maar inderdaad heb je een probleem als je alles tot de volle snelheid wilt benutten want PCI komt niet verder dan 2x1056Mbit/sec (dan heb je al de 64BIT versie) Bovendien moet je dan als server niet Windows 2000 gebruiken want die houdt softwarematig al op bij 70% van 512Mbit/sec.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik vind het overkill en weggegooid geld maar ja ...

Nou ->
Als je gewoon 2x 1Gbit ethernet NIC + kabel ertussen snap ik je nog wel...
Dat valt nog mee in prijs...
Maar het probleem zijn switchen met 1Gbit uplink poorten ....
Die kosten veel...

Maar jij wilt zelfs glasvezel ? Overlaatst bankje overvallen ? ;)

Mja als je al 73,6GB SCSI hdd's koopt heb je echt wel geld te veel ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tubby
  • Laatst online: 21-08 13:20

Tubby

or not to be

Ik wil niet veel zeggen, maar gigabit over copper kost niet zoveel, 90eur geloof ik voor een kaartje,

2 servers als router met gigabit crosslink ertussen, klaar! :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net zeggen kaartjes kosten 85 euro, is niets. En twee servers heb ik al, dus installeer wel linux en laat ze als router fungeren, spaart geld. bedankt voor de info.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:40 schreef savage007 het volgende:
hahaha LOL :D :D :D wat een XXXXr :D

Verwijderd

Waar kan ik die 1 gb kaartjes voor 85 euro kopen. Ik heb 205 euro ervoor betaald |:(

Verwijderd

Topicstarter
manga computers

• Fatalharry
  • Laatst online: 20-08 12:48
heb je een link?

Verwijderd

Hahaha.. Sorry, maar met een target netwerk kaart van 85 euro ga je never nooit 1Gb halen.. Als was het alleen al doordat het 32 bits kaartjes zijn.

Dit (http://www.syskonnect.de/syskonnect/products/b0101_ethernet_9821.html) zijn serieuse kaarten waarmee je wel 1Gb kan halen, maar die kosten ook minimaal 450 euro per stuk..

Alle inspanning die je gaat verrichten om 1Gb te halen gaat je niets tot vrijwel niets opleveren als je deze kaarten gaat gebruiken.

Sorry.
Pagina: 1