Toon posts:

XP Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee vraagje ik heb een repotek router met daarop aangesloten 2 pc's draaiend op Xp en een laptop met win 95.
De pc's met Xp draaien als een tiet in het netwerk maar de laptop is niet toegangkelijk iemand tips hoe ik die laptop toegangkelijk krijg.

:)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Post wat meer info, zoals: is de win95 laptop helemaal niet te benaderen, of krijg je een foutmelding. :z

Hoe meer info je post, hoe beter. :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:28 schreef MetHod het volgende:
Post wat meer info, zoals: is de win95 laptop helemaal niet te benaderen, of krijg je een foutmelding. :z

Hoe meer info je post, hoe beter. :z
//laptop niet toegangkelijk mogelijk niet de juiste machtegingen kan netwerk pad niet vinden

dat is wat ik in beeld krijg :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf het haast niet te vragen maar ik zou het leuk vinden als ik voor het weekend nog wat wijzer word :?

Dus kick ik mezelf ff naar boven :?

Verwijderd

Windows XP gebruikt default een andere manier om shares te benaderen dan Windows 9x. Dit omdat XP niet gemaakt is voor thuisgebruik (ook al willen ze jou dat laten geloven zodat jij toch die rommel koopt). Het probleem tussen 9x en XP is dat je op XP (en 2000 en NT4) gebruikers moet aanmaken. Op 9x hoef je alleen maar een share te verzinnen en 1 of 2 wachtwoorden. Omdat je met een gewone standaard sniffer dit wachtwoord kon onderscheppen (omdat het in gewone tekst was) hebben ze bij microsoft toch maar besloten dit te veranderen. Helaas levert dit problemen op als een nieuw systeem dus met een oud systeem moet babbelen.
Je kunt proberen in XP force guest uit te zetten.

Verwijderd

File and printersharing is toch wel aangezet op de laptop ?
Pagina: 1