Mxstream provider en Usb of ethernet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
heb de search gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zoek

In februari krijgen we hier op mijn postcode eindelijk mxstream (enigste optie op 56k modem na). Maar daarbij zoek ik eigenlijk een goede provider, in de search heb ik een beetje lopen zoeken en kwam uit op xs4all, planet en hcc. Van planet lees en hoor ik nog wel eens dat je niet online kan komen voor een tijd, over xs4all hoor en lees ik alleen maar goede dingen + ze hebben meer webspace en (geen?) datalimiet/downloadlimiet en een grotere mailbox dan planet. Dus mijn keus valt eigenlijk op xs4all (of hebben jullie een betere keus voor mij) ik neem overigens de basic abbo

Dan nog de modem. Ik zit op dit moment met een dual boot (XP en 98) en ik las dat er wat problemen zijn met de usb modem in xp. Ik wil binnekort alleen nog XP op m'n pc dus moet ik een ethernet kaart nemen (die overal mee werkt) of een usb modem die volgens kpn zelf ook met xp zou moeten werken -> maar ik lees wel eens anders...

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou xs4all met het ethernet modem nemen.
xs4all is goed
ethernet modem dan heb je geen probs met evt andere os'es
tip vraag het aan voor 1 feb, dat scheelt je een boel op het modem. Dan gaan nl de modemprijzen uit de fase "introductie" en worden ze duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
ja voor febr. neem ik een abbo (goedkoper) en zal xs4all nemen, dan nog 1 ding het hele mxstream gebeuren zelf is dat makkelijk aan te sluiten, of zal ik het door een monteur laten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:38 schreef aftermath het volgende:
ja voor febr. neem ik een abbo (goedkoper) en zal xs4all nemen, dan nog 1 ding het hele mxstream gebeuren zelf is dat makkelijk aan te sluiten, of door een monteur laten doen ?
Het is goed zelf te doen. Er komt een splitter bij de eerste wandcontactdoos of meterkast. In de splitter plug je aan de ene kant je "slinger met telefoons" en aan de andere kant een telefoon lijn naar het modem. En vanaf het modem een utp of usb naar je pc. allemaal plugwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou xs4all met ethernet nemen.
M'n ouders zijn gescheiden en ik heb nu bij me moeder Basic@Planet met USB (opgezegd), bij me pa Fast@xs4all met Ethernet.

Die USB modem is een ramp. Plus dat je van die Ethernet nog heel makkelijk een een router kan maken (de befaamde modem tweak).
Planet heeft het voordeel dat je na 1 jaar 10% korting krijgt, na 2 20% en na 3 30%. Voor de rest is xs4all in ieder opzicht beter. Qua service, technische kennis, mogelijkheden, alles.
Ik zou ook gewoon het basic account nemen, behalve als je veel gaat uploaden...
De reden dat ik m'n abbonement @me moeder op heb gezegd is dat mede door de prijs verhoging het me nu toch echt te duur wordt (moet het zelf betalen). @me ma ga ik nu 3 maanden gratis Casema uitproberen (na 3 maanden niet goed, geld terug). Ik hoop dat ik over 3 maanden m'n draadloos netwerk tussen me ma en me pa heb werken (afstand is maar 2km), dus dan heb ik helmaal geen i-net abbo @me ma meer nodig.
Misschien neem ik @me pa in Mei nog wel xs4all met BBned, als je makkelijk kan overstappen.

Zo, 'k denk dat dit al meer is dan je wilde weten... Iemand nog een USB modem kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

Garrett

Watercooler

Ik heb zelf Planet met USB modem en geen problemen, ik kan altijd online komen, nog nooit storingen gehad in de 2 maanden :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Dus dat aansluiten van dat mxstream gebeuren zelf is echt makkelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 09:31 schreef aftermath het volgende:
Dus dat aansluiten van dat mxstream gebeuren zelf is echt makkelijk ?
Is echt een stukje van een cake, zit goeie handleiding bij en verstandig om van tevoren ff op mxstream.nl te kijken voor de laaste info.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De USB modem werkt goed onder XP met de nieuwe drivers van de MXstream site. Ik had het onder Win98 en later onder XP in één keer werkend, en heb nog nooit problemen gehad. XP herkent de modem ook automatisch.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ethernet, werkt ook lekker met linux, kun je tweaken, zodat je een routertje krijgt enzo

t enige voordeel van usb is dat het onder windows net iets sneller te installeren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik zou toch voor de ethernet modem gaan.
In geval van overstappen, zoals bv van mxstream naar cistron kan je de alcatel modem gewoon houden.
Heb nog kennissen die af en toe nog steeds problemen hebben met de USB modem.
Heb zelf de ethernet modem en vanaf het begin geen problemen.
Makkelijk aan te sluiten gewoon handleiding volgen en dan heb je internet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 22:41
Opzich werkt het prima met een USB modem. Ik heb er ook een. Maar nu heb ik een pc erbij gekocht en nou zit ik wel te ku**en met internet delen. Als je je dan ook nog bedenkt dat je een ethernet modem gemakkelijk kunt tweaken dan zijn die paar euro's extra het zeker waard. Dus: ethernetmodem

En wat provider betreft, das toch meer het persoonlijke verhaal wat iedereen over 'zijn' provider kwijt wil. Ik heb zelf HCCnet. Geen klagen wat dat betreft, maar volgens mij zijn xs4all en planet ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all met ethernet. Basic is al goed. Je ping is superlaag, stabiel, dus als je wil UT en of Quake3'en zit je goed.... ethernet nemen, voor mogelijke upgrades later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
he bedankt iedereen weer voor de reacties :)

ik kies voor xs4all (basic) met een ethernet kaart (ivm toekomst naar cistron en het werkt met elke OS) :)

Mxstream zelf installeren probeer ik ook maar (moet dus makkelijk te doen zijn, maar lukt vast wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Oja een ethernet kaart, moet ik die nou zelf kopen of kan ik die bij kpn kopen (is het beter als ik er zelf een koop ? die dan beter is ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:11 schreef aftermath het volgende:
Oja een ethernet kaart, moet ik die nou zelf kopen of kan ik die bij kpn kopen (is het beter als ik er zelf een koop ? die dan beter is ?)
is het makkelijkste om gewoon een kaart bij Dixons ofzo te kopen...als er ooit problemen mee zijn is het makkelijker om effe naar dixons te gaan dan opsturen naar kpn of naar "prima"foon te gaan
edit: je moet wel een 10/100 kaart kopen. En kwaliteitsverschil zijn er tussen kaarten zo goed als niet, dus gewoon de giedkoopste nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:19 schreef isdnsux het volgende:

[..]

je moet wel een 10/100 kaart kopen. En kwaliteitsverschil zijn er tussen kaarten zo goed als niet, dus gewoon de goedkoopste nemen
Of je zoekt even in V&A... zijn er soms voor 2 tientjes te vinden.
En ik sluit me aan bij de meeste anderen: ga voor de ethernet-modem, want sommigen hebben een USB gekocht en om verschillende redenen spijt als haren op hun hoofd!
Pagina: 1