VMWare an partitie

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wilde graag mijn hda7 en 8 lezen in een virtuele win98 via vmware. Ik voegde de rawdisk /dev/hda toe, gaf toegang tot hda7 en 8 (alleen lezen), GEEN toegang voor mbr. Maar als ik nu boot, wil ie die toch hebben, anders boot vmware win98 niet (op de virtuele schijf!). In het BIOS van vmware staat de PM schijf gewoon voor de PS...

Waarom werkt dit niet? (ik wil m liever niet de mbr geven...)

• banaan-X
  • Niet online
Hmm, niemand?

• banaan-X
  • Niet online
:'(

Verwijderd

welke vmware? post je config is...kan je die vmware bios niet anders instellen?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:08 schreef compukid het volgende:
welke vmware? post je config is...kan je die vmware bios niet anders instellen?
3.0
bios staat gewoon op eerst PM, dan PS.
config kan ik ff niet geven, zit in windows vanwege adobe premiere, maar is dat dan van belang? Ik maak dus gewoon op PS een raw disk aan, en geef alleen hda7 en 8 toestemming tot lezen, maar bij het booten wil ie toestemming voor lezen van mbr. (kennelijk boot is dus tóch PS eerst)

Verwijderd

kan je niet zeggen dat hij van /dev/hda7 moet booten ipv /dev/hda ???

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik wilde graag mijn hda7 en 8 lezen in een virtuele win98 via vmware. Ik voegde de rawdisk /dev/hda toe, gaf toegang tot hda7 en 8 (alleen lezen), GEEN toegang voor mbr. Maar als ik nu boot, wil ie die toch hebben, anders boot vmware win98 niet (op de virtuele schijf!). In het BIOS van vmware staat de PM schijf gewoon voor de PS...

Waarom werkt dit niet? (ik wil m liever niet de mbr geven...)
In het MBR staat a:) je bootloader en b:) je partitietabel. Windhoos wil gewoon beide kunnen lezen.

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 18:08 schreef igmar het volgende:

[..]

In het MBR staat a:) je bootloader en b:) je partitietabel. Windhoos wil gewoon beide kunnen lezen.
Dus ik moet hem wel die mbr laten lezen? Ik had gehoopt dat VMware m dat wel bij het booten even vertelde. Maar wel raar dan dat windows niet gewoon kan booten vervolgend, en dat hda7 en 8 dan gewoon niet benaderbaar zijn ofzo...

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 23:10 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Dus ik moet hem wel die mbr laten lezen? Ik had gehoopt dat VMware m dat wel bij het booten even vertelde. Maar wel raar dan dat windows niet gewoon kan booten vervolgend, en dat hda7 en 8 dan gewoon niet benaderbaar zijn ofzo...
Is dit nou normaal?

Verwijderd

:? Ik snap 'm niet. Je wilt win98 op die schijven installeren of wil je ze kunnen lezen in een reeds geinstalleerde virtuele win98? In dat laatste geval kan het vast via het samba spul van vmware. In het eerste geval: met installeren op een schijf heb ik geen ervaring. Waarom niet gewoon in een file?

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 15:03 schreef slierp het volgende:
:? Ik snap 'm niet. Je wilt win98 op die schijven installeren of wil je ze kunnen lezen in een reeds geinstalleerde virtuele win98? In dat laatste geval kan het vast via het samba spul van vmware. In het eerste geval: met installeren op een schijf heb ik geen ervaring. Waarom niet gewoon in een file?
Ik wil dat laatste. Maar hoe moet dat dan?

Verwijderd

Tja, de vmware samba server configgen. Waarschijnlijk draait ie nu al zodat je bij je home dir kan. De config file staat ergens in /etc/vmware. (edit) Die schijven moeten ook leesbaar zijn voor linux.
Pagina: 1