Backup server

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu met een vriend een webdesign bedrijf.
We hebben nu de website van ons bedrijf op een van onze twee servers draaien.

Nu hebben we een klanten website e.d.
Nu willen we het zo hebben dat de ene server ieder uur de website en de mysql db van ons bedrijf zipped.

En dat de andere server die weer downt en ook weer uitpakt.

Het gaat er zo om dat als de ene server plat gaat dat de website gewoon doorgaat op de andere server.

Weet iemand hoe we dit moeten doen?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Mmm jullie hebben een eigen bedrijfje met eigen servers, maar hebben daar blijkbaar niet zo erg veel verstand van.
Ik denk dat je beter iemand kan aantrekken die dat wel heeft.

Er zijn meerdere oplossingen:

1. simpel scriptje die die stappen voor je uitvoert. 5min werk
2. MySQL replication gebruiken, gebruiken ze voor het tweakers serverpark ook (dacht ik). Check de mysql.com website maar eens.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 14:09 schreef QuarK het volgende:
Mmm jullie hebben een eigen bedrijfje met eigen servers, maar hebben daar blijkbaar niet zo erg veel verstand van.
Ik denk dat je beter iemand kan aantrekken die dat wel heeft.

Er zijn meerdere oplossingen:

1. simpel scriptje die die stappen voor je uitvoert. 5min werk
2. MySQL replication gebruiken, gebruiken ze voor het tweakers serverpark ook (dacht ik). Check de mysql.com website maar eens.
Ik weet genoeg af van php en Linux alleen dit kreeg ik niet voor elkaar.

In welke taal moet ik dat script schrijven?

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Ik denk niet dat je ieder uur (!) wilt backuppen, das overkill. In de Backup-HOWTO staat een geweldig script.
De rest kun je doen via de cron, backup naar ftp kopieren, cron op de andere PC ding laten downloaden. klaar.

Ik hoop dat die bakken een dedicated link hebben want anders gaat je tar.gz zo over het internet en kan iedereen het onderscheppen.

Het script schrijf je in... eh? bash/sh :? lijkt mij...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Backup scriptjes kun je heel makkelijk zelf maken in de shell (sh of bash). De commando's die je normaal vanaf de shell uitvoert kun je ook in een bestandje proppen en dat bestandje in /etc/cron.daily gooien.
Ik werk zelf ook met twee machines, waar één Linux-bak de backups maakt en de andere machine die backups weer ophaalt (nu nog via samba, maar ik wil dat hetliefst met NFS gaan doen).
Om het ophalen makkelijker te maken, maak ik van de laatste backup steeds een symbolic link (ln -s) naar xxx-latest.tgz zodat de andere machine die alleen maar hoeft te kennen.
Via de shell kun je ook de mysql-commando's uitvoeren, zowel om te dumpen als om dumps terug te zetten.
Wat ook nog kan is op file-niveau de databases te nemen en te backuppen.
Wat me wel verstandig lijkt is om die dingen niet per uur maar per halve of hele dag te draaien.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ja ik heb zitten klooien met wat scrippies en het is gelukt!

Ze backuppen nu naar elkaar
Pagina: 1