ROUTER maakt geen verbinding met UPC

Pagina: 1
Acties:

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
Hallo.

Is er iemand die mij alsjeblief kan helpen met het volgende probleem.

Ik heb een router gekocht, (besteld uit Amerika), De SMC-Barricade. Het interne netwerk heb ik volgens mij allemaal probleemloos ingesteld. Maar nu maakt mijn router geen verbinding met UPC of met de modem.

Ik heb de DNS-adressen ingevoerd het mac-adres gekloond en de firewall voor de zekerheid uitgezet. (ik had gelezen dat dat ook wel eens problemen geeft). Maar op het status scherm blijft bij "CABEL/DSL:" de melding "DISCONNECTED" staan.

Wat moet ik doen???? Ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt voor je hulp.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nu ken ik die SMC niet, maar heb je 'm ingesteld als DHCP-client aan de kabelkant, daarna het kabelmodem (Terayon?) gereset en gekeken of de SMC een IP kreeg?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
volgens mij moet je je mac adress van je nic invoeren in je router

Verwijderd

Je ip word door upc toegewezen aan de hand van je mac adres, deze moet dus inderdaad hetzelfde zijn als die van je netwerkkaart die je gebruikt om verbinding te maken met chello. Je kan ook naar upc bellen en zeggen dat je een andere "netwerkkaart" gebruikt en het macadres van je router doorgeven.

• Biosphere
De smc-barricade is automaitisch al DHCP-client bij de kalbel kant volgens mij er is ook nergen een optie om dat in te stellen.

en ja ik heb zoals ik al zij mijn mac-adres van mijn netwerkkaart ingevuld

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 11:21
Hey,

Ik had in het begin ook problemen met mijn router "Sercomm IP5020". Wat bleek ik was vergeten mijn oude Nic/Router te releasen voordat ik het kabeltje in mijn nieuwe router propte!! Toen moest ik dus via Chello/UPC/HELL helpdesk"UHM HELPDESK JAHOOR" de modem laten renewen.... Toen pakte die automatisch het nieuwe ip en Mac ADD.

Misschien moet je ook ff kijken of die op DIRECT CONNECTION staat en niet op PPPoE(Dit is voor xDSL verbindingen)

Hoop dat het lukt :)

• Biosphere
Nou dat releasen heb ik wel gedaan en zoals je ziet doet mijn modem het nog wel.
ik heb mijn verbing staan op Dynamic IP Addres

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Probeer's't boeltje in labo mode op te stellen. Dit om te controleren of je SMC wel een IP boot request naar de WAN (= UPC) doet en of de SMC het antwoord ontvangt.

Pak dus een PC, installeer daarop een DHCP servertje (bijv. met hulp Linx, W2K, Winroute of Wingate. Configureer een IP@ op basis van het UPC/MAC@ dat je in SMC heb gezet.
Hang de NIC van de DHCP-server aan de WAN-poort van je SMC en testen maar.

In de logs van de DHCP server danwel Firewalls of Netmonitor kan je dan precies zien of en wat'r gebeurd.

Ten overvloede, bel UPC nimmer nooit voor een MAC@ wijziging. Doe dit alleen als je niet anders kan, bijv. wanneer je geen MAC@ kan instellen van je router.
Stel dat je je MAC@ bij UPC laat wijzigen, ben je nl. niet meer in staat om snel je originele UPC/NIC weer te gebruiken. Bijv. bij problemen of omdat voor bepaalde testen en toepassingen een directe aansluiting, zonder router, nodig is.

Suc6

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
mijn router deed het eerst ook niet ,totdat ik mijn hostname (a2000.nl)moest invullen.en toen deed hij het .

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Van welk merk is je modem?

Verwijderd

Ik heb ook SMC Barricade, en ook in combinatie met een UPC Chello acount. Je moet een van de NICS in je pc het vaste ip adres 192.168.123.100 geven. Dan sluit je deze NIC aan op een van de poorten van de Barricade. Nu log je in, en ga naar het menu Toolbox. Hier staat een MACadres, deze moet je even wijzigen door het MAC adres van je Chello NIC, dan rebooten.
Daarna de NIC met het vaste ip adres van 192.168.123.254 ff terugzetten naar automatisch ip verkrijgen, en opnieuw opstarten. Wedden dat het werkt!

Succes
Pagina: 1