Meerdere MySQL databases op 1 virtuele server.

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hallo,

Ik zit met een probleem. Het volgende:

- Ik heb de beschikking over een virtuele server bij WideXS. Op deze virtuele server kan ik gebruik maken van 1 MySQL database (à fl. 25,00 per jaar). Deze database is in gebruik door VBulletin. VBulletin is een PHP forum software-pakket die draait onder MySQL.

Echter, naast dit forum willen wij op onze website ook de volgende functionaliteit inbouwen: een database waarin je als bezoeker kan zoeken naar bepaalde gegevens (een soort mini-goudengids). Het IS mogelijk om ook deze 'tabellen' t.b.v. deze mini-goudengids toe te voegen aan de MySQL-database waar VBulletin al gebruik van maakt. Echter, dit heeft absoluut NIET mijn voorkeur, aangezien ik de MySQL database het liefst uitsluitend voor VBulletin wil gebruiken. Ik wil het graag 'schoon houden'.

Vandaar dat ik dus graag een extra database had willen gebruiken op mijn virtuele server, zodat ik daarmee de mini-goudengids kon ontwikkelen in PHP/MySQL. Echter.....na 10 mailtjes richting WideXS kwam er uiteindelijk uit dat dit NIET mogelijk is bij deze hostingprovider. Tenzij ik overstapte op een Dedicated Server (t.w.v. fl. 500,00 per maand.....)

1. Weet iemand of dit inderdaad NIET technisch mogelijk op een virtuele server, of dat het een sales-kwestie is?
2. Welke opties bestaan er verder, zodat ik gebruik kan maken van een extra MySQL-database op mijn website?

Alle hulp is welkom. Bij voorbaat mijn dank!

Frank.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:03 schreef Grover het volgende:
1. Weet iemand of dit inderdaad NIET technisch mogelijk op een virtuele server, of dat het een sales-kwestie is?
Sales kwestie lijkt me, je betaald voor 1 database, je krijgt 1 database. Misschien willen ze niet dat je meerderen gebruikt en hebben ze je liever aan de dedicated server. Technisch is het goed mogelijk.
2. Welke opties bestaan er verder, zodat ik gebruik kan maken van een extra MySQL-database op mijn website?
Verhuizen naar een andere hosting provider?

Verwijderd

technisch gezien is dit heel simpel mogelijk, je zit gewoon verkeerd bij widexs als je service en flexibiliteit wil. Zoek een andere hosting provider, ik denk dat 90% van de providers je graag een 2e database verkoopt.

Een andere oplossing is een database in een textfile te zetten, is minder mooi en minder snel, maar het is een oplossing.

www.webhosters.nl
www.webselect.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Persoonlijk zie ik niet in waarom je niet met extra tabelen in dezelfde db kunt werken. Als je zorgt voor een goede naamgeving zullen de beide applicaties elkaar nooit voor de voeten lopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
idd, je website die je ernaast zet kan prima in dezelfde database. Je moet alleen even goed naar de table namen kijken... wij doen dat bij ons ook, overigens, als je een nieuwe hosting provider zoek, ik weet er nog wel 1 :P

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 17:00

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Bij mijn hostingprovider zit ik ook vast aan één DB. Voor een extra DB moet je bijbetalen maar het is wel mogelijk. Ik denk dat het een saleskwestie en een praktische kwestie is: die DB heeft waarschijnlijk de naam van je account??

Op zich werkt het prima als je van alles onderbrengt in één DB. Zoals Janoz al zei: gewoon zorgen voor een overzichtelijke en duidelijke naamgeving van de tabellen.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Op zondag 13 januari 2002 13:08 schreef Kertje het volgende:
technisch gezien is dit heel simpel mogelijk, je zit gewoon verkeerd bij widexs als je service en flexibiliteit wil. Zoek een andere hosting provider, ik denk dat 90% van de providers je graag een 2e database verkoopt.
Ja, dat laatste idee had ik zelf ookal. Ik zit nu 2 jaar bij WideXS en de antwoorden die ik vaak krijg op mijn vragen..... :'( het is niet te geloven. Wat is op dit moment een goede betrouwbare provider (moet PHP/MySQL aankunnen) om mee in zee te gaan?

Grover.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:36 schreef Grover het volgende:

[..]

Ja, dat laatste idee had ik zelf ookal. Ik zit nu 2 jaar bij WideXS en de antwoorden die ik vaak krijg op mijn vragen..... :'( het is niet te geloven. Wat is op dit moment een goede betrouwbare provider (moet PHP/MySQL aankunnen) om mee in zee te gaan?

Grover.
ga is naar www.webhosters.nl en check bij "persoonlijke ervaringen", kies er 1 met een aantal positieve ervaringen, dan zit je waarschijnlijk wel goed

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik zie bij die persoonlijke ervaringen van wideXS dat mensen tevreden zijn met een downtime van 2-4 uur! :? Is dat normaal (?!) of ben ik gewoon verwend.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:51 schreef Shagura het volgende:
Ik zie bij die persoonlijke ervaringen van wideXS dat mensen tevreden zijn met een downtime van 2-4 uur! :? Is dat normaal (?!) of ben ik gewoon verwend.
das niet beter weten, ik weet niet beter dan dat ik maximaal 2 tot 4 uur downtijd per jaar heb. Widexs is gewoon slecht, te massaal, te groot... heb er zelf ook bij gezeten :r

Verwijderd

volgens mij is dit wel mogelijk zodra de velden maar niet overeenkomen met elkaar

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Misschien een dom idee, maar kan je niet gewoon een tweede account nemen bij die lui? Desnoods onder een andere naam?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Op zondag 13 januari 2002 14:59 schreef ATS het volgende:
Misschien een dom idee, maar kan je niet gewoon een tweede account nemen bij die lui? Desnoods onder een andere naam?
Lijkt me een beetje duur...
Pagina: 1