Toon posts:

geen toegang tot andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 pc`s allebei met win xp pro en via een cross aan elkaar hangen en internet gedeeld via ICS.

maar nu kan ik van de server (pc waar kabelmodem op binnen komt) wel browsen in de andere pc maar als ik bijv. de windows map aanklik krijg ik geen toegang etrwijl ik gewoon als admin ingelogd ben. why is that ??

Verwijderd

Geef eens de foutmelding weer. Is het een kwestie van authorisatie of is er een technische fout in het spel?

En op welke machine ben je als administrator ingelogd? (beide?) Wachtwoord toevallig verschillend, of ben je niet langs een wachtwoord veld gekomen bij het openen van de shares?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:40 schreef riesje het volgende:
ik heb 2 pc`s allebei met win xp pro en via een cross aan elkaar hangen en internet gedeeld via ICS.

maar nu kan ik van de server (pc waar kabelmodem op binnen komt) wel browsen in de andere pc maar als ik bijv. de windows map aanklik krijg ik geen toegang etrwijl ik gewoon als admin ingelogd ben. why is that ??
Moet je een wachtwoord opgeven, of krijg je een andere melding ?

Indien je een andere melding krijgt moet je misschien de Windows map ff apart delen.
ME had ook zo'n rare actie, C kan je daar delen maar wanneer je de Windows map in wou dan kreeg je een error |:(

Voor de andere error moet je hier maar even kijken: [topic=302027/1/25]

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 12:46 schreef szwarts het volgende:
Geef eens de foutmelding weer. Is het een kwestie van authorisatie of is er een technische fout in het spel?

En op welke machine ben je als administrator ingelogd? (beide?) Wachtwoord toevallig verschillend, of ben je niet langs een wachtwoord veld gekomen bij het openen van de shares?
De melding is: //windows is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op mnet de beheerder.//

hoe kan ik eigenlijk op de server accounts aanmaken zodat ik met die zelfde accounts ook op de client kan aanmelden. net zoals op een bedrijfsnetwerk.

1 ding snap ik ook ff niet: ik meld me nu op allebei de mchines als admin aan maar allebei met een verschillend wachtwoord omdat ik tijdens de XP install bij beide een admin wachtwoord moest invullen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Volgens mij moet je gewoon even de Faq van "Windows operating systems" doorlezen, daar staat alles in wat je wilt weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 12:54 schreef vassago het volgende:
Volgens mij moet je gewoon even de Faq van "Windows operating systems" doorlezen, daar staat alles in wat je wilt weten.
nee staat er niet in , ook bij FAQ network troubleshooting niet

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
#1 wachtwoorden van de admin's moeten gelijk zijn
#2 \\windows werkt alleen als de naam van de computer 'windows' is. Je zult het dus moeten doen met '\\computernaam\windows'. Ik ga ervan uit dat je prof hebt dan kun je naar '\\computernaam\admin$' connecten. Kijk naar eens naar de 'default shares' in de MS knowledge base (C$, Admin$ en mogelijk D$, E$, F$ enz).

minds are like parachutes, they work only when opened.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Nee, het staat er niet letterlijk in, maar als je "Waarom vraag W9x steeds om een wachtwoord" bekijkt kom je er ook wel uit. (Optie nr. 2)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij is dit idd het standaard probleem van XP waar dagelijks 10 topics voor geopend worden.
Kun je dus makkelijk met de search en/of FAQ's op lossen.
Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het wel.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.