Toon posts:

Welke IDE HDD zonder (thermal) recalibration?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een niet al te dure IDE HDD die zonder recalibration werkt.
Speurend op de sites van diverse fabrikanten word ik niet echt wijzer :?

Ik weet dat dit noodzakelijk is om o.a. video via de firewirekaart terug te schrijven naar de camera.

Wie kan mij zo vertellen welke schijven aan deze specificaties voldoen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:42
Hoe kom je aan die wijsheid dat dat nodig is?

Dat is tegenwoordig niet zo'n probleem meer hoor. Je zou kunnen zoeken naar een AV (audio/video) schijf. Zijn volgens mij voornamelijk SCSI.
Bij videocapturing gaat er voornamelijk om dat je datadoorvoer hoog en constant genoeg is. Elke 7200rpm HD van dit moment zal wel voldoen.

Alleen het eerste +/- half uur zal je veel Termal Calibrations hebben. Merk je niks van. Grote buffer van HD zal het risico al helemaal uitsluiten. Denk dan aan een buffer van minimaal 2mb. Laatst op tweakers ook al HD's gezien met speciale 8mb buffer, maar dat is naar mijn idee echt overkill.

P.S. echt ELKE harddisk doet aan recalibrations. De term AV schijf wil meestal zeggen;

- grote buffer
- Calibratie wordt enkele milisecondes uitgesteld om bepaalde lees-/schrijfacties te volbrengen en vervolgens op een idle moment te calibreren.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben een echte leek wat dat betreft. Ik ga er stomweg vanuit dat wat Pinnacle erover meldt wel waar zal zijn.

Ik weet dat dit eigenlijk over een ander onderwerp gaat(video), maar de hardware speelt een grote rol neem ik aan. Als ik het goed heb heeft die Maxtor schijf 'n 2MB buffer. Al met al kan ik met de spullen die ik heb niet goed DV naar de camera terugschrijven. Als je hier veel kennis van hebt reageer dan even op m'n vragen onder Audio, Video en Hifi, dan hou ik er hier over op.

Bedankt alvast

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
av schijf is een achterhaald iets. tegenwoordig is elke schijf av. koopt wel een 7200 schijf dat scheelt gewoon een hoop.