[3dsR4] Peppers Ghost simulatie

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okee, iedereen heeft het vast wel eens gezien, maar nog nooit van 'gehoord'. Peppers ghost.
Ik ga het eerst een beetje uitleggen. Heb je ooit uit het raam gekeken, en dat je alles buiten kon zien, maar ook wat er binnen in het licht stond? Dat die twee beelden 'samengevoegd' worden? Dát is het Peppers Ghost effect. Dit wordt onder andere in de Efteling gebruikt voor spookverschijningen (tafeltje dekje bijv). Je kunt er mee 3d-effecten bereiken, alsof iets écht daar stond! Je kijkt door een ruit heen (die je door perfecte belichting overigens niet ziet) Maar, nu ik 't met 3ds max (r4) heb gemaakt, wil het material van de ruit niet meewerken! Het is dus de bedoeling dat je alléén de weerspiegeling van de (in dit geval) stoel ziet, zonder die lichte balk er om heen. Kan iemand me helpen deze scene te tweaken?

ik heb de scene (met texture voor de wat onvolligere installers) hier gedumpt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ff geprobeerd, als je een ander materiaal aan de plane achter de stoel geeft, gewoon grijs of zo dan zie je hem niet meer, beetje vreemd.

specs

• HunterPro
  • Niet online
dank je! Dan is het dus gewoon overstraling van de achterwand :? Ik heb overigens nu ook het schema, en twee renders (overzicht en de werkende opstelling) gemaakt.

[edit]ff de plaatjes hier ingevoegd:

Het schema
Afbeeldingslocatie: http://www.service2bier.nl/pepper.png

De overzichtssituatie, rendered (ander materiaal voor ruit om deze zichtbaar te maken)
Afbeeldingslocatie: http://www.service2bier.nl/1.jpg

Het Effect
Afbeeldingslocatie: http://www.service2bier.nl/werkt.jpg

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

WHAAA eindelijk iemand die de peppers ghost gebruikt :)

Ik ben (vaker) bezig geweest het ding toe te passen, maar in de efteling stond ik toch weer versteld; hoe WERKT die tafeltje dekje ik kon werkelijk niets vinden.

Over je scene ik denk dat je je refractielevels moet opkrikken, en dan nog weet ik niet zeker of het wel zo gemakkelijk kan. Als je dit soort effecten wil simuleren dan gaat max naar doen. Ik kan je :(

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 17:36 schreef XangadiX het volgende:
WHAAA eindelijk iemand die de peppers ghost gebruikt :)

Ik ben (vaker) bezig geweest het ding toe te passen, maar in de efteling stond ik toch weer versteld; hoe WERKT die tafeltje dekje ik kon werkelijk niets vinden.

Over je scene ik denk dat je je refractielevels moet opkrikken, en dan nog weet ik niet zeker of het wel zo gemakkelijk kan. Als je dit soort effecten wil simuleren dan gaat max naar doen. Ik kan je :(
okee, dit is nog de simulatie, maar dit gaan we dus als kijkdoos maken :) :). Het schemaatje zit er bij... als-ie af is zal ik wel hier (en in natuurwetenschappen) de foto's posten :+. Het wordt een profielwerkstuk voor iemand uit een andere klas (goeie vriend), en ik doe de graphics (en het brainstormen, en het simuleren of de opstelling wel gaat werken *D).

• XangadiX

XangadiX

jah, ik snap het principe wel (ooit eens een instalatie mee willen bouwen) maar ik heb echt een half uur naar dat STOMME tafeltje dekje zitten kijken en snapte toen NOG niet hoe het werkte aldaar, ik kon de glasplaat en het reele beeld niet vindn :-/

* XangadiX is groot fan van peppers ghost sins ze in dizzeyworld ooit een monster tussen hem en zijn broer projecteerde in een spiegel :)

Stoer; Marduq

• XangadiX

XangadiX

trouwens, ik heb wel eens een arcade gezien (ook in dizzeyworld) die als beeld een halve bol had, daarin werden "ghosts" geprojecteerd zodat je een 3d beeld kreeg, HEFTUG! kga op zoek naar die link daarvan :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

xq's..foutje

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik denk niet dat dat je gaat lukken met 3DsMax, werk al een jaar ermee ofzo, en ik vind de licht en de raytracing een beetje errug bagger, misschien een wat bruuter proggie :D

Verwijderd

Het zou idd wel eens aan de capaciteiten van je renderer kunnen liggen....ik gok dat voor dit effect alleen max raytracing niet genoeg is...

Brazil eens proberen?

• XangadiX

XangadiX

ik dacht niet dat ik het ooit nog eens zou zeggen, maar bryce kan erg goed raytracen en refracteren, misschien is dat dus een optie?

Stoer; Marduq

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

d'r is toch net zo'n nieuwe gruwelijke plugin uit voor 3dsmax? (neemt het renderen over geloof ik :? )

Stop uploading passwords to Github!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Ben het zelf ff aan het na bouwen, krijg het met max 3.1 niet fatsoenlijk voor elkaar, wel iets vaags maar niet een duidelijke reflectie.
BTW: mijn cpu wordt heeeeel booos :(

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op dinsdag 15 januari 2002 23:51 schreef papa_eend het volgende:
d'r is toch net zo'n nieuwe gruwelijke plugin uit voor 3dsmax? (neemt het renderen over geloof ik :? )
Brazil? of dat bruute lichtval ding, waar je alles super realistisch mee kan laten lijken, daglicht simuleren zeg maar

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Op woensdag 16 januari 2002 00:33 Bedoelde papa_eend het volgende:

[..]
dat bruute lichtval ding, waar je alles super realistisch mee kan laten lijken, daglicht simuleren zeg maar

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 00:33 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

Brazil? of dat bruute lichtval ding, waar je alles super realistisch mee kan laten lijken, daglicht simuleren zeg maar
Beide zijn brazil :) en ik neem aan dat je met daglicht simuleren Radiosity/Global Illumination bedoeld.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 16 januari 2002 00:38 schreef B-Top het volgende:

[..]

Beide zijn brazil :) en ik neem aan dat je met daglicht simuleren Radiosity/Global Illumination bedoeld.
ja das waar maar die ene was niet brazil, dat was echt een revolutionair systeem waarmee je het gewoon niet meer van de werkelijkheid kon onderscheiden. Brazil doet dat ook maar niet zo goed

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 16 januari 2002 09:18 schreef papa_eend het volgende:
FinalRender :)
JAH!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

fR heerst...alleen kan het renderen soms echt ranzig lang duren. Ben overigens ook benieuwd naar de mogelijkheden aangaande light-sims van de nieuwe VIZ R4 van Autodesk. Binnenkort maar eens proberen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het is natuurlijk compleet zinloos commentaar, want het lost je probleem niet op, maar:

Het leuke van 3d-programma's is dat je dit soort trucjes niet hoeft te gebruiken, want je kunt het kleed ook gewoon 3d laten verschijnen in de scene. Alles kan en dat is juist het leuke. En dat kleed een beetje vaag en zo maken zoals in de Efteling is ook niet zo moeilijk als je hem 3d maakt: lichtelijk transparant en een beetje glow geeft misschien al een heel aardig effect.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 16:03 schreef Oogst het volgende:
Het is natuurlijk compleet zinloos commentaar, want het lost je probleem niet op, maar:

Het leuke van 3d-programma's is dat je dit soort trucjes niet hoeft te gebruiken, want je kunt het kleed ook gewoon 3d laten verschijnen in de scene. Alles kan en dat is juist het leuke. En dat kleed een beetje vaag en zo maken zoals in de Efteling is ook niet zo moeilijk als je hem 3d maakt: lichtelijk transparant en een beetje glow geeft misschien al een heel aardig effect.
Het wordt een kijkdoos (oftewel, dit effect irl net als in de efteling) :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 16 januari 2002 16:03 schreef Oogst het volgende:

ja maar dat is dus niet de kick, het is de kick om die raam ook echt te laten reflecteren, iedereen weet dat je met een programma alles kan doen wat je wilt maar daar gaat het em niet om

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op dinsdag 15 januari 2002 02:05 schreef XangadiX iets over Dizzeyworld
offtopic:
Volgens de goegel zoek zou het DizzyWorld heten, maar op www.dizzyworld.co.uk kan ik het niet vinden? wat issut en ligt het in Engeland?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Op woensdag 16 januari 2002 18:16 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

offtopic:
Volgens de goegel zoek zou het DizzyWorld heten, maar op www.dizzyworld.co.uk kan ik het niet vinden? wat issut en ligt het in Engeland?
www.disneyworld.com :? :Z :P

Pagina: 1