Toon posts:

pc helemaal dood?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus onderstaand systeem net gekregen en toen ik em inelkaar had werkte ie -hij ging iig nog aan- er moet nog bios update overheen..

maar nu doet dus het volgende zich voor: pc doet niks na indrukken powerbutton, dus ook echt helemaal niks geen led die brand geen fan die draait.. het ligt niet aan de voeding imo want ik heb em op andere pc getest en toen dee de voeding het wel gewoon.. bios instellingen zijn allemaal default en mobo settings ook..

stel dat mn powerbutton stuk is hoe krijg ik mn pc dan aan? :}

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
zit de pwrswitch led op de mobo?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Voeding was ook mijn eerste gedachte. Probeer dezelfde voeding eens in een andere kast. (dus andere powerbutton) Wil het dan nog niet, dan is je moederbord kaduuk, lijkt het.

Volgens mij kun je ook handmatig je PC aan en uit doen, door de twee pinnnetjes op je moederbord waar de powerbutton mee is verbonden, met elkaar te verbinden (stukje draad ertussen ofzo).

Wacht eerst even op meerdere reacties, ik heb dat zelf nl. nog nooit gedaan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
piept hij ook niet?, als je er zeker van bent kom ik em graag ophalen, zit vast nog wel wat werkens tussen :z :P.
Om de PC aan te krijgen moet je ff 2 pinnetjes verbinden, de 2 pinnetjes zitten op je mobo en daaroverheen komt het draadje van je schakelaar

Verwijderd

Heb je ook gekeken naar de knop op je voeding??

• HielkeJ
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 12:19 schreef E-smile het volgende:
Heb je ook gekeken naar de knop op je voeding??
hij deed het eerst toch nog?

Verwijderd

Topicstarter
hij doet echt helemaal NIKS ook de fan van de voeding doet niks

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb geen pwrswitch led op mn mobo

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Op zondag 13 januari 2002 12:14 schreef Shred het volgende:
PC specs: | AMD Athlon XP 1600+ 1400 @ 1575 Mhz; | Soltek 75DRV-2 | Crucial 256 DDR | GF2 Ti 64mb | 3com 10/100 NIC | Sb Live 5.1 | 52x Aopen | LiteOn 20x10x40 | 350 watt Big Tower | Logitech USB mouse | Cherry Keyboard |
Hoe kun je je cpu overgelokt hebben terwijl je pc het niet doet? Je hebt hem een keer aangehad, heb je hem toen al overgeklokt??

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Topicstarter
ja hij runde voor de 1ste x dus ik had em op 1700 staan

en toen weer teruggeclocked en toen deed ie het de hele dag verder nog

• HielkeJ
  • Niet online
piept hij ook niet meer?
kan je ff op icq komen?

Verwijderd

Topicstarter
nope.. je drukt powerknop in en je hoort en ziet niks

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:22 schreef Shred het volgende:
en ik heb geen pwrswitch led op mn mobo
Lijkt me sterk je moet wel een lichtje hebben dat aangeeft of de power van je pc aan is |:(
Draadje verkeerd om ?

Verwijderd

Topicstarter
ohh zo.. nee lampje brand niet

Verwijderd

mogelijk vliegt die voeding door overbelasting (door een van de componenten) meteen in de beveiling, want het is een geschakelde voeding. Juist omdat je schrijft dat ie in een ander system het wel doet.
Mijn voorstel: maak alles los wat je niet nodig hebt, dus start alleen op met videokaart, muis en toetsenbord.
Doet ie het dan niet? Effe andere viedeokaart regelen: veroorxaakt wellicht kortsluitng. Het mbo zelf kan ook nog de boosdoener zijn. Plaats je CPU en RAM nog eens opnieuw.

Doet ie het wel? OK
Dan plaats je een voor een alles terug en telkens opnieuw aan/uit. Kom je van zelf de boosdoener tegen.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard heb ik al zo minimaal mogelijk proberen te starten maar het werkt niet.. geheugen en proc zitten goed

Verwijderd

Topicstarter
voeding in veilige mode daar zit ik ook aan te denken ja.. want dan doet ie ook helemaal niks en nu dus ook niet zelfs als je mobo stuk is hoor je altijd nog wel een fan draaien oid

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

voeding te laag denk ik toch

thunderstruck

Verwijderd

Topicstarter
als ik minimaal start met alleen 1 hd zonder diskette en al die sjit dan is 350 meer dan zat imo

Verwijderd

als de voeding echt plat gaat heb je ook geen fan meer.
Dus lijkt het toch erop dat een van de componenten zlef kaal de oorzaak is. Start eens op zonder CPU? Als die de oorzaak is dan doet je fan het wel. En zo kun je nog wel een paar testjes doen voodat jet het mbo (+CPU?) in de prullenbak werpt of terug brengt. Was toch nieuw?
Zou toch proberen de fout te achterhalen anders is met een ander mobo en/of CPU hetzelfde probleem mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ga wel naar iemand die mn cooler eraf probeert te halen.. beter gezegd.. turbine :] hij is zo hypergroot en zwaar daar begin ik nie aan strax sloop ik mn core

Verwijderd

Eej shreddie

Probeer ff etvolgende:

Pak een paperclip en sluit die aan, op je ATX stekker van je voeding op de GROENE en een willekeurige ZWARTE aansluiting. Gewoon ff paperclip buigen en in die gaatjes doen. Dan moet iig je voeding aangaan (als je de paperclip eruit haalt weer uit)
En anders, pak ff je RESET switch en zet die op de pinnetjes van je POWER switch en zet je pc met de resetswitch aan.
Doet ie dit niet, trek dan echt ALLES los. Dus je CPU, ram vga sound IDE muis blablabal enz
Als ie dan NOG niet aangaat lijkt et me dat je mobo dood is... :\

Verwijderd

draadje van de powerswitch doorgebrandt? :+

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb ik ook gehad, vage kortsluiting, gewoon alles eruithalen behalve koeler.
Alles goed proper maken en rustig terug in mekaar steken, dan werkt alles terug, tenzij er iets stuk is in dat geval garantie...

Verwijderd

Topicstarter
tnx rxr :] maar heb echt al het mogelijke gdaan

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

uhm
is het misschien een 250 watt voeding?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
het mobo kan haast onmogelijk dood zijn...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
volgens mij kan ook gewoon je powerknopje kapot zijn hoor

Tweakers Discord

• HielkeJ
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 13:01 schreef Shred het volgende:
het mobo kan haast onmogelijk dood zijn...
waarom?
Op zondag 13 januari 2002 13:04 schreef tweakduke het volgende:
volgens mij kan ook gewoon je powerknopje kapot zijn hoor
en toch is dat het :)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Voor de mensen die laat inschakelen:
1. Niets doet het, geen fans (ook niet van voeding), geen piep, nothing
2. Voeding is goed, getest op andere mobo.
3. Geheugen, cpu en overige heb je al gecontroleert of deze goed zitten.

Bij soltek mobo kun je zien wanneer er power staat op mobo...zitten een paar ledjes voor op. Is eigenlijk onzin om daar naar te kijken. Volgens mij moet je het zoeken in de richting van de powerswitch. Wissel de resetknop en powerknop eens om (zoals eerder in deze posting is voorgesteld).

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan.. ik ga nu ff naar iemand toe mn voeding doormeten enz

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 13 januari 2002 12:59 schreef dreeke het volgende:
uhm
is het misschien een 250 watt voeding?
:? :?

want die trekt een XP wel ff maar niet voor lang hoor...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

moet je het groene en het zwarte draadje van de atx ding dat je op je moederboard klikt verbinden en dan kijken of ie zo aan gaat, zo ja dan moet je van die 2 draadjes een power bottom maken ik had hetzelfde probleem weet niet zeker of het over al werkt suc6. Je leid gewoon de power knop om.

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• HielkeJ
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 13:59 schreef Shred het volgende:
heb ik gedaan.. ik ga nu ff naar iemand toe mn voeding doormeten enz
hij werkte zonet toch doordat je 2 draadjes verbond :?

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

sorry mijn reply stond er al in maar je moet effe kijken of je pin van je bios reset goed staat. suc 6

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik denk dat ik em maar terug moet brengen hij was zoiezo al niet stabiel :/

bijv. ik had een udma 66 kabel eraan hange.. zegt dat ding dat mn hdd udma 100 is dus telkens vastlopen.. en gewoon freezing screens zelfs in de bios al je beete rondkijkt..

ik wist dus wel dat er aan werd geraden als je een athlonxp hebt dat je de laatste bios update moet doen en die had ik dus niet gedaan nog..

ook zo vaag: AGP kaart werkte niet maakt niet uit welke en de agp port wou niet hoger als 2x allemaal rare probleempjes

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:44 schreef Chandler het volgende:
voeding te laag denk ik toch
Yeah sure, een voeding van 350 watt is te laag. Hou je zelf voor de gek kerel.

Verwijderd

Topicstarter
same thoughts

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

zit je mobo niet tegen je cast aan en maken je voedings stekkers vgeen kortsluiting ?

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
welke bios heb je? De laatste voor dit mamaplankje is K4. K3.5 werkt met XP cpu...doe ik ook (if it ain't broke don't fix it).

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
okz ik ben met het mobo terug gegaan hij blijkt doorgefikt :]

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:00 schreef firoz het volgende:
sorry mijn reply stond er al in maar je moet effe kijken of je pin van je bios reset goed staat. suc 6
heb ik toen ook bij friso gedaan :) en toen kwamen we vanzelf achter het probleem :)
Pagina: 1