Donec eris felix, multos numerabis amicos
- Alleen laten inloggen als het telefoon nummer klopt van die specifieke user
- Server terug laten bellen
- als he puur om ICA gaat, waarom niet via Nfuse ?
Tijd voor een nieuwe sig..
offtopic:
Een intranet waar honderden bedrijven op aangesloten zijn??? Das zijn de leukere netwerkjes.... oe
Een intranet waar honderden bedrijven op aangesloten zijn??? Das zijn de leukere netwerkjes.... oe
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Wat veilig is bepaal je zelf en zal afhangen van de informatie-waarde en de gevolgen bij inbreuk op de omgeving.
Kortom je kan niet zomaar zeggen dat de maatregeltjes voldoende zijn.
Als die 100den bedrijfjes, onderdeel zijn van een naaikransje, zou ik me niet echt zorgen maken en volstaan met userid/password en controle van de logs. Zijn die bedrijfjes in de weer met verslepen van prijzige of gevoelige zaken, dan is meer nodig.
Naast wat al is gezegd kan je gaan denken aan closed networks, multiple path transmission, encryptie, timeslot-check, secundaire authorisatie al of niet op basis van codeword-tellers. Los van aanmelden en beveiligen van data, dien je ook een overeenkomstig informatie beleid te voeren. Zoals beperkte toegang tot informatie, classificatie van de gegevens en geheimhouding. Alleen de voordeur beveiligen met een hoop staal is dus, in bepaalde omstandigheden, niet genoeg.
Kortom veel (en nog meer) is mogelijk. Wat wenselijk is, is de vraag. Bedenk ook dat hoe veiliger het is, hoe moeilijker/lsastiger de toegang zal worden voor je goedminnende gebruikers.
Zeg je dit allemaal niets of boert het te ver, maak je dan maar niet te druk. Installeer eventueel callback. Voer een actief beleid van periodieke wachtwoord wijziging en controle van (mislukte) aanmeldingen.
Kortom je kan niet zomaar zeggen dat de maatregeltjes voldoende zijn.
Als die 100den bedrijfjes, onderdeel zijn van een naaikransje, zou ik me niet echt zorgen maken en volstaan met userid/password en controle van de logs. Zijn die bedrijfjes in de weer met verslepen van prijzige of gevoelige zaken, dan is meer nodig.
Naast wat al is gezegd kan je gaan denken aan closed networks, multiple path transmission, encryptie, timeslot-check, secundaire authorisatie al of niet op basis van codeword-tellers. Los van aanmelden en beveiligen van data, dien je ook een overeenkomstig informatie beleid te voeren. Zoals beperkte toegang tot informatie, classificatie van de gegevens en geheimhouding. Alleen de voordeur beveiligen met een hoop staal is dus, in bepaalde omstandigheden, niet genoeg.
Kortom veel (en nog meer) is mogelijk. Wat wenselijk is, is de vraag. Bedenk ook dat hoe veiliger het is, hoe moeilijker/lsastiger de toegang zal worden voor je goedminnende gebruikers.
Zeg je dit allemaal niets of boert het te ver, maak je dan maar niet te druk. Installeer eventueel callback. Voer een actief beleid van periodieke wachtwoord wijziging en controle van (mislukte) aanmeldingen.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Ik zal beveiliging nooit af laten hangen van wat voor gebruikers er zitten. Noobs of niet.Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef PtrO het volgende:
Ik zal het laten afhangen van het budget van de klant en daar het maximale mee doen
Ik moet nog uitzoeken of de callback optie mogelijk is, dat ligt natuurlijk aan de ISP in dit intranet.Op zondag 13 januari 2002 12:42 schreef Koffie het volgende:
- Alleen laten inloggen als het telefoon nummer klopt van die specifieke user
Waarom geen Nfuse ? Dan heb je toch alles binnen een browser, geeft dat geen beperkingen ?
En we willen op de remote werkplek een Windows based terminal plaatsen (Compaq EvoT20), daar zit geen browser op, je hebt ze ook met browser maar of je dan wel Nfuse kunt gebruiken ?
Verder moet je voor Nfuse toch een IIS hebben draaien of niet ? En die is er nu niet en het is niet de bedoeling dat die er gaat komen.
Het is wel zo dat er toegang wordt verschaft tot vertrouwlijke gegevens, is dan deze oplossing niet afdoende ?Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef PtrO een heel verhaal
Verder is het zo dat je in het geval van een RAS server kunt zorgen dat bv. de admin niet kan inloggen. In dit geval (connectie naar terminal server) is het zo dat elk account in kan loggen. Dat zou ik eigenlijk anders willen, maar hoe ?
Ik weet niet of dat afdoende is. Dat is aan jou(w klant ?)
. Feitelijk praat je over data-beveiliging (integrity/tampering) en toegangs beheer (accounts).
Ik weet niet hoe terminal server daarvoor is in te stellen, wellicht dat een der andere personen hier meer over weet. In principe is dit (nog) niet zo belangrijk, eerst moet je i.s.m met de organisatie een analyse doen naar noodzaak en dan pas gaan kijken hoe dit te implementeren.
Voor beveiliging moet je een beetje paranoia wezen. Het budget voor veiligheid (be)hoort afhankelijk te zijn van de (geschatte) schade die kan worden opgelopen of kosten om te herstellen. Het gaat er om dat een evenwicht wordt gevonden.
Als het gaat om vertrouwelijke gegevens zou ik zeker encryptie (al of niet via VPN) toepassen. Gaat het om gegevens waarmee geld kan worden verdient of gemaakt, dan is callback eigenlijk een must.
Hoe het ook zij, 100% veiligheid is niet realiseerbaar.
Ik weet niet hoe terminal server daarvoor is in te stellen, wellicht dat een der andere personen hier meer over weet. In principe is dit (nog) niet zo belangrijk, eerst moet je i.s.m met de organisatie een analyse doen naar noodzaak en dan pas gaan kijken hoe dit te implementeren.
Voor beveiliging moet je een beetje paranoia wezen. Het budget voor veiligheid (be)hoort afhankelijk te zijn van de (geschatte) schade die kan worden opgelopen of kosten om te herstellen. Het gaat er om dat een evenwicht wordt gevonden.
Als het gaat om vertrouwelijke gegevens zou ik zeker encryptie (al of niet via VPN) toepassen. Gaat het om gegevens waarmee geld kan worden verdient of gemaakt, dan is callback eigenlijk een must.
Hoe het ook zij, 100% veiligheid is niet realiseerbaar.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
hoe bedoel je? Je kan het idd in een browser window laten draaien, maar ook in een aparte buiten je IE om zeg maar. Je hebt IE dangewoon nodigom in te loggen enzo.Ik moet nog uitzoeken of de callback optie mogelijk is, dat ligt natuurlijk aan de ISP in dit intranet.
Waarom geen Nfuse ? Dan heb je toch alles binnen een browser, geeft dat geen beperkingen ?
Tenzij dat apparaat OF kan inbellen, OF direct aan inet hangt zie ik niet in wat je met zo'n apparaat remote/thuis moet.En we willen op de remote werkplek een Windows based terminal plaatsen (Compaq EvoT20), daar zit geen browser op, je hebt ze ook met browser maar of je dan wel Nfuse kunt gebruiken ?
Weet het niet zeker, maar volgens mij draait Nfuse ook op elk andere willekeurige webserver (zou je ff na moeten zoeken).Verder moet je voor Nfuse toch een IIS hebben draaien of niet ? En die is er nu niet en het is niet de bedoeling dat die er gaat komen.
Verwijderd
Nou ,niet elke; IIS, apache, netscape en iplanet.Op zondag 13 januari 2002 21:45 schreef Koffie het volgende:
Weet het niet zeker, maar volgens mij draait Nfuse ook op elk andere willekeurige webserver (zou je ff na moeten zoeken).
Zo'n WBT kan inderdaad inbellen want je kunt er gewoon een USB-modem aanhangen, het voordeel van zo'n apparaat is de betrouwbaarheid en het feit dat een gebruiker er niets in kan wijzigen. Dus deze oplossing heeft bij ons de voorkeur boven een gewone pc.Op zondag 13 januari 2002 21:45 schreef Koffie o.a. het volgende:
Tenzij dat apparaat OF kan inbellen, OF direct aan inet hangt zie ik niet in wat je met zo'n apparaat remote/thuis moet.
OK, dan is het interesant voor een user.
Ik heb alleen ervaring met de oude Neostations, en die kunnen dus niet bellen ofzo.
Ik heb alleen ervaring met de oude Neostations, en die kunnen dus niet bellen ofzo.
Pagina: 1