DTS op een CL inspire 5700

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een Creative Labs Inspire 5.1 digital 5700 boxenset in combinatie met een Audigy soundcard.

Nu heb ik alles aangesloten en ik moet zeggen het klinkt bijzonder goed. Maar om het echt te testen had ik de gladiator DVD op gezet en gekozen voor de DTS versie.

Na enig gekloot draaide het met mooi geluid, het probleem is alleen dat mijn inspire box niet aangeeft dat hij een DTS geluid uitgeeft. Het lichtje brand nml alleen bij Dolby pro logic of 5.1 DIN (ik kan zelf kiezen). En volgens de handleiding moet het lampje bij DTS gaan branden bij een DTS input. (wat dus niet gebeurt)

Nu is mijn vraag: krijg ik toch DTS geluid zonder dat mijn "box" dat aangeeft en en zo nee, op welke instelling moet ik hem dan zetten.

Ik gebruik Win XP en PowerDVD 4.

• Agent-X
  • Niet online
Ik denk nu dat ik nooit DTS geluid heb gehoord (foutje). Als ik nu een DTS film op zet, dan hoor ik helemaal niets.

Zou het mischien zin hebben om een SPDIF kabeltje aan te leggen tussen de DVD speler en de Audigy? En als dat niet uit maakt, hoe komt het dan dat ik geen DTS geluid kan krijgen, maar wel "normaal" geluid als ik een DVD af speel.

Kan iemand licht brengen in het donker? ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

het kan dat je DVD speler alleen DTS over de optische uitgang uitstuurt.. Maar dat is alleen bij heel weinig merken zo.

Welke decoder gebruik je nou? als je set DTS moet 'herkennen' dan moet-ie natuurlijk wel een digitaal signaal krijgen, anders valt er weinig te herkennen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb je de interne 5.1 decoding wel uitstaan van de Audigy?
Dit verhindert namelijk de werking van de SPDIF-out voor een AC3-stream

• Agent-X
  • Niet online
Ik stuur het aan via de digitale uitgang, en ja ik heb mijn interne 5.1 decoding aan staan, en dat ga ik nu als een gek uitzetten. En hopen dat het nu werkt.

Alvast bedankt *D

Update: HET WERKT!!! En wat een verschil zeg!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zeg dan ook even waar het aan lag!!
Vandaag was ik bij een vriend die dus ook dit setje had aangeschaft, precies hetzelfde probleem!
Het lag aan de instelling in PowerDVD. Je moet je DVD stoppen en dan naar het configuratiescherm gaan. Daar kan je dan "2 speaker" veranderen naar SPDIF (DIGITAAL).
En klaar is Kees

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
punt1 -> ouwe koe
punt2 -> je hebt bijna een jaar gehad om het goed te lezen, doe het dan ook.

Verwijderd

Misschien dat hier nog mensen weleens naar kijken maar ik zit dus met hetzelfde probleem alleen ik heb een dvd rom ipv een externe dvd speler

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

leuk dat je de search hebt weten te vinden uiteraard, maar je hebt ook al zelf een topic gemaakt. Misschien had het wat handiger geweest als je in dat topic een linkje naar dit topic hier had gemaakt, onder 't mom van "dit vond ik in de search, maar ik kom er nog niet uit"

Verwijderd

Ook krijg ik het kastje niet op Dolby Digital bij films

Alleen op dolby prologic

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 16:22 ]

Verwijderd

In het geval van een SB Live! 5.1 of Audigy moet je de interne decoder uitzetten(via de speakersettings van Creative)
Uiteraard ook PowerDVD of welk SoftDVD prog dan ook op SPDIF zetten en niet op 6 speakers
Pagina: 1