Toon posts:

TV takelt af <snik>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee jaar geleden heb ik een te gekke Philips TV gekocht (tweedehands) die ons altijd trouw van dienst is geweest. De laatste paar maanden doet ie echter een beetje vreemd als ik hem aanzet, geluid ontbreekt en slechte ontvangst van kanalen, na een paar uurtjes deed ie het wel weer goed, maar de laatste paar dagen moet al bijna meer dan zes uur 'opwarmen'. Het gekke is dat als ik er 's ochtends een videobandje indruk of een divx er op bekijk hij er geen problemen mee heeft. Denken jullie dat het nog mogelijk is om deze TV te fixen of moet ik afscheid nemen van m'n TV?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
probeer eens of de kabels rot zijn ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe kabels kopen bedoel je ?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Of de ouwe water geven ;)

Ik denk wel dat het er dan op neer komt dat je nieuwe kabels moet kopen jah |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kon zijn dat er een andere manier was om ze te testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, new cables it will be :) Thx

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit probleem heb ik ook met een akai tv, die moet 10 minuten opwarmen, en het zijn natuurlijk niet de kabels als ie het na een tijdje wel doet :( Gewoon een rotte tuner.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
Het zou ook nog kunnen dat de ingebouwde tuner kuren begint te vertonen. Dat verklaart waarom je wel goed beeld krijgt bij divx (geen tuner nodig), maar niet bij gewoon tv kijken.
Als dit het geval is, wordt het tijd voor een nieuwe tv.

edit:

damn, pc123 was mij net voor

• Pc123
Die tv is nog geen 2 jaar oud :( Heeft iemand een idee wat het kost om de tuner te laten fixen?

Verwijderd

Topicstarter
Aha het ligt dus aan de tuner :) Moet toch te verhelpen zijn ?

Verwijderd

je kan ook gewoon de VCR als tuner gebruiken.
Dat doe ik ook nog op mijn oude TV waar maar 8 kanalen op voor geprogrameerd kunnen worden. Als je dan je VCR gebruikt om te zappen kan je gewoon 99 of meer kanalen binnenhalen :)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Op zondag 13 januari 2002 11:30 schreef Pc123 het volgende:
Die tv is nog geen 2 jaar oud :( Heeft iemand een idee wat het kost om de tuner te laten fixen?
heel hard slaan???

[edit]
vorige kan natuurlijk ook :)
dat doe ik ook op mijn TV

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de kabel al via de VCR, kan alleen niet zappen dmv de VCR, hmmmm 100 kanalen, ben heel niewsgierig

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 13 januari 2002 12:43 schreef egbert008 het volgende:
We hebben de kabel al via de VCR, kan alleen niet zappen dmv de VCR, hmmmm 100 kanalen, ben heel niewsgierig
|:( :P

1. Zet je TV op het videokanaal
2. Zet de videorecorder aan
3. Verander het kanaal op de videorecorder (ook wel zappen genoemd)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
|:( Oops ik was wat vergeten. Bedankt voor deze heldere uiteenzetting Dreeke :) Hij doet het weer yes yes yes :) Beterrrrrrrrrrrrrr, ja ik ben blij ;)

• Pc123
Er staat geen videorecorder bij die tv, helaas. Hoeveel kost het om er een nieuwe tuner in te laten zetten.

En nee, slaan helpt niet >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mijn oude VCR gaat na 2 minuten vanzelf uit. Ook fijn om als tuner te gebruiken :(

Moet je perse altijd een band mee laten draaien |:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 13 januari 2002 22:51 schreef dreeke het volgende:
mijn oude VCR gaat na 2 minuten vanzelf uit. Ook fijn om als tuner te gebruiken :(

Moet je perse altijd een band mee laten draaien |:(
issut een flips? Ben erachter gekomen dat deze de undocumented feature (of hoe noemt MS dat ook altijd) hebben om aan te blijven als je een seconde of 10 op de stopknop van de ab drukt.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

Philips tv's hebben intern van die leuke stekkertjes, die even loshalen en weer vastzetten, verder gewoon een beetje rommelen in het binnenste, alles goed aandrukken. Vaak helpt dat al, tenminste wel bij mijn jaren '80 erres ktv.
Anders misschien verdachte soldeerverbindingen even aantippen met de soldeerbout, zeker bij onderdelen die heet worden kan het soldeersel losraken en slecht contact gaan maken.
Als dat niet werkt moet je gaan denken aan het vervangen van onderdelen, maar dat kan duur worden, tenzij je een goedkoop adresje hebt.
Let wel op wat je aanraakt, hoge spanningen blijven lange tijd in de tv hangen, maar ik denk dat je rustig wat met het tuner gedeelte kan gaan klooien.

Atari portfolio Dos 2.11

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 13 januari 2002 23:50 schreef Xanax het volgende:
Anders misschien verdachte soldeerverbindingen even aantippen met de soldeerbout, zeker bij onderdelen die heet worden kan het soldeersel losraken en slecht contact gaan maken.
Mag ik je erop wijzen dat je daar dood aan gaat?

[topic=355737]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

Bedankt voor de waarschuwing, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie bij de hoogspanningsunit gaat zitten!
Bij de printplaten voor het geluid, tuner e.d. kun je echt wel met een soldeerbout bezig gaan, je moet gewoon oppassen wat je aanraakt. Het gedeelte waar je geluid, tuner e.d. zit, zit meestal uit de buurt van de gevaarlijke onderdelen. Tenminste wel bij de tv's die ik al van binnen heb gezien.

Maar ja, kenje een "handige Harry" , dan laat je die het werk gewoon doen! Zeker als je nog nooit met een tv bezig bent geweest!

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1