cubase gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
hoi,

ik probeer met cubase meerdere tracks op te nemen... alleen als ik voor een andere track een ander geluid op me keyboard gebruik krijg ik hetzelfde geluid op de vorige track. hoe kan ik cubase vertellen welke presets van mijn keyboard hij moet gebruiken?

ik ben een pittige newbie op dit gebied...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. me2. Tenmisnte, als et om midi recording gaat.
Dat multitrack recording is nog weleens vaag met cubase.
Er zit zoals ik eerst keihard werd uitgescholden van "Use the fucking manual" raad ik je het liev aan om dat ding eens te lezen :)
In geval van een verblauwde cd >:) de ingebouwde help, wilt ook al veel zeggen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Waar staan de outputs van de midi kanalen in cubase die je gebruikt op? Als ik het goed begrijp gebruik je dus de geluiden uit je keyboard. Je moet dus de output van de midi kanalen in cubase op je midi in/out poort zetten. Het geluid zelf moet je dan vanuit je keyboard ergens in pluggen, bijvoorbeeld de line in van je geluidskaart.

succes ermee :)

• bodiug
  • Laatst online: 13:09
de midi settings staan goed, input output... als ik een midi kanaal opneem werkt dat... maar als ik nog een midi kanaal opneem en met een ander geluid van me keyboard dan is het eerste midi kanaal hetzelfde geluid als de twee... dus niet twee verschillende geluiden op twee midi kanalen.

Verwijderd

Wat werkt is eerst een midikanaal selecteren, dan op rec drukken en als de opname loopt dan pas het geluid kiezen. Op die manier selecteerd cubase altijd eerst het goede geluid per kanaal en daarna begint hij met afspelen. :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:16 schreef guidob het volgende:
de midi settings staan goed, input output... als ik een midi kanaal opneem werkt dat... maar als ik nog een midi kanaal opneem en met een ander geluid van me keyboard dan is het eerste midi kanaal hetzelfde geluid als de twee... dus niet twee verschillende geluiden op twee midi kanalen.
Allereest moet je synth het aankunnen om meerdere geluiden tegelijkertijd af te spelen.....wat voor eentje is het?

Als-ie dat kan zul je op je synth zelf per kanaal een bepaald geluid moeten instellen. Je kunt inderdaad ook (zoals in de vorige post) als cubase op record staat voordat je gaat spelen een geluid kiezen. Als het goed is stuurt je synth dan een "program change" naar cubase en die wordt gewoon mee opgenomen...als je'm dan weer afspeelt reageert je synth daar weer op en kiest-ie zelf dat geluid.

Maar dat werkt dus alleen als je synth verschillende geluiden tegelijkertijd af kan spelen...
Pagina: 1