Toon posts:

Vraag en aanbod ID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van deze oplichtingszaak het volgende:

Is het geen ID voor t.net om, voor een bescheiden bedrag, tussenpersoon te spelen bij bep. transacties? Dus: 2 personen komen een deal overeen. Persoon 1 stuurt z'n hardware naar een t.net adres, persoon 2 maakt z'n geld over naar een t.net bankrekeningnummer. t.net checked de hardware (of 't aanwezig is), zo ja, krijgt persoon 1 z'n geld en persoon 2 z'n hardware.

Reken hier iets van 15 piek voor (voor die service).

Gebruik maken van die service is niet verplicht (uiteraard), het is een optie. Op die manier heb je de mogelijkheid oplichting uit te sluiten en nog wat inkomsten te genereren. (10 deals per maand is toch nog Fl. 150,- p/m oftewel Fl. 1800,- per jaar).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

>> TFF

Professioneel Hyves-weigeraar

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Klinkt als een goed idee. Probleem is alleen dat T.net buiten de transacties wil blijven. Je zou dan een paar gebruikers moeten hebben die dit zouden willen doen. Voor de rest denk ik dat er wel behoefte aan is. Immers, als je van deze service gebruik maakt, hoef je geen rembourskosten te maken, en dan wordt het maar ietsje duurder.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ja ik denk alleen wel dat de kosten die gemoeid zijn met het uivoeren vao zoiets een stukje hoger liggen dan 15 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel moet dat kosten dan? Fl. 25,-?

Stel jij verkoopt een CPU aan mij. Jij stuurt die CPU naar 'de tussenpersoon', ik het geld. Tot nu toe geen kosten voor de tussenpersoon.

De tussenpersoon maakt het doosje open, ziet CPU, en maakt doosje weer dicht. Hij/Zij kan dan het geld overmaken naar jou en de CPU naar mij opsturen. Dat is de 1e keer dat er geld bij komt kijken, zeg Fl. 5,- aan postzegels. (let wel, er hoeft niet meer onder remours verstuurd te worden).

Laat dit de tussenpersoon in z'n geheel 10 minuten kosten + 5 gulden aan postzegels.

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 11:28 schreef hezik het volgende:
Hoeveel moet dat kosten dan? Fl. 25,-?

Stel jij verkoopt een CPU aan mij. Jij stuurt die CPU naar 'de tussenpersoon', ik het geld. Tot nu toe geen kosten voor de tussenpersoon.

De tussenpersoon maakt het doosje open, ziet CPU, en maakt doosje weer dicht. Hij/Zij kan dan het geld overmaken naar jou en de CPU naar mij opsturen. Dat is de 1e keer dat er geld bij komt kijken, zeg Fl. 5,- aan postzegels. (let wel, er hoeft niet meer onder remours verstuurd te worden).

Laat dit de tussenpersoon in z'n geheel 10 minuten kosten + 5 gulden aan postzegels.
Het probleem hierbij is dat je er niet rekening mee houd of de cpu wel of niet kapot is. Dan zou je dus 'toevallig' het juiste mobo moeten hebben om dit uit te testen.
Dit zou eventueel op te lossen zijn door een aantal Checkmen (lui die het controleren :P ) te kiezen die verschillende mobo's hebben, zodat er zoveel mogelijk cpu's gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het checken of iets werkt buiten beschouwing gelaten moet worden. Zo'n service zou idd. te duur worden.

Daarnaast, zou jij zo elke CPU (welke officieel wel ondersteund wordt) op jouw bord prikken? Ik niet.

Het ging mij er puur om dat mensen geen dozen met bakstenen opgestuurd krijgen oid.

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 11:38 schreef hezik het volgende:
Ik denk dat het checken of iets werkt buiten beschouwing gelaten moet worden. Zo'n service zou idd. te duur worden.

Daarnaast, zou jij zo elke CPU (welke officieel wel ondersteund wordt) op jouw bord prikken? Ik niet.

Het ging mij er puur om dat mensen geen dozen met bakstenen opgestuurd krijgen oid.
Ja ok, als je dat als uitgangspunt neemt, dus puur om te kijken of ze wel opsturen wat ze zouden moeten opsturen, en eventuele uiterlijke DUIDELIJKE defecten (gesmolten cpu en zo)bekijken, is het wel haalbaar.

• Pyrus
  • Laatst online: 13-03 20:29

Pyrus

Hardknock life

Goed idee, maar wie controleert die controleerende gasten? Wie zegt dat als je zoiets doet zo'n controlerende gast zich niet én de hardware én het geld houdt en vervolgens de hardware weer verkoopt? Jaja, beetje teveel tv gekeken, maar toch. That's life
En stel: persoon 1 stuurt werkende hardware naar tussenpersoon, tussenpersoon probeert die, maar vernachelt de hardware per ongeluk. Wat dan? Stuurtie het dan door naar 2 en het geld naar 1, of stuurtie het geld trug naar 2 en van z'n eigen geld het zelfde bedrag 1?

LinkedIn

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 12:19 schreef Pyrus52 het volgende:
Goed idee, maar wie controleert die controleerende gasten? Wie zegt dat als je zoiets doet zo'n controlerende gast zich niet én de hardware én het geld houdt en vervolgens de hardware weer verkoopt? Jaja, beetje teveel tv gekeken, maar toch. That's life
En stel: persoon 1 stuurt werkende hardware naar tussenpersoon, tussenpersoon probeert die, maar vernachelt de hardware per ongeluk. Wat dan? Stuurtie het dan door naar 2 en het geld naar 1, of stuurtie het geld trug naar 2 en van z'n eigen geld het zelfde bedrag 1?
Dat zouden mensen moeten zijn die een goede reputatie hebben. Ik zou het persoonlijk wel willen proberen te doen, al ben ik niet echt bekent of zo :P Maar een beetje vertrouwen heb je wel nodig.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Dus de tussenpersoon moet kijken of het geld binnen is op z'n rekening, daarna kijken of in het doosje zit wat er in hoort te zitten en vervolgens het geld gaan overmaken naar de begunstigde en daarna het ding gaan opsturen.
En dat allemaal voor 15 piek; en dan ook nog eens het risico lopen dat je gezeik naar je kop geslingerd krijgt als er iets fout gaat.

Ik vind het idee op zich wel goed, maar denk alleen niet dat het haalbaar is.

Worden trouwens veel mensen genaaid dan?

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 12:24 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
Dus de tussenpersoon moet kijken of het geld binnen is op z'n rekening, daarna kijken of in het doosje zit wat er in hoort te zitten en vervolgens het geld gaan overmaken naar de begunstigde en daarna het ding gaan opsturen.
En dat allemaal voor 15 piek; en dan ook nog eens het risico lopen dat je gezeik naar je kop geslingerd krijgt als er iets fout gaat.

Ik vind het idee op zich wel goed, maar denk alleen niet dat het haalbaar is.

Worden trouwens veel mensen genaaid dan?
Echte harde cijfers bestaan er volgens mij niet voor, aangezien V&A buiten T.net omgaat. Maar ik denk dat het wel haalbaar is, vraag is alleen of er vraag naar is. Maar goed, stel dat er maar 1 per maand het doet, dan nog helpt het. Het is dan vooral voor de mensen die geen risico willen lopen. Het is voor zowel de koper als de verkoper zekerder dat ze hun waar krijgen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Doe op Google maar eens een zoektocht naa het begrip 'Escrow'.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ja dat ben ik helemaal met je eens.
het zou zoiets ook opvrijwillige basis kunnen doen.

Zo van open een topic in SG:
wie wil intermediair zijn voor deze transactie?

het probleem is dan alleen is je intermediair betrouwbaar?
kijkt in doosje ziet en werkende amd 1.2 tb heeft zelf een verbrande => switch ... zijn naam is haas

hmmm lastig ... iemand vinden die geen belang heeft/kan hebben bij de transactie en niet meeer verstand heeft dan: zit erin wat er in hoort te zitten ....

ik zou er niet aan beginnnen ...

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 12:32 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
ja dat ben ik helemaal met je eens.
het zou zoiets ook opvrijwillige basis kunnen doen.

Zo van open een topic in SG:
wie wil intermediair zijn voor deze transactie?

het probleem is dan alleen is je intermediair betrouwbaar?
kijkt in doosje ziet en werkende amd 1.2 tb heeft zelf een verbrande => switch ... zijn naam is haas

hmmm lastig ... iemand vinden die geen belang heeft/kan hebben bij de transactie en niet meeer verstand heeft dan: zit erin wat er in hoort te zitten ....

ik zou er niet aan beginnnen ...
Het beste zou zijn als T.net aangeeft dat die mogelijkheid er is, en dat ze zeggen wie de intermediates zijn.
Denk alleen niet dat ze dat doen, aangezien ze, volgens mij, buiten de transacties willen blijven. Maar dat blijven ze dan toch ook? :?

En ik zou het best willen doen, zoveel werk is het niet. Is alleen een kwestie van goede afspraken, disclaimer en voorwaarden maken. Als dat duidelijk is, is er niks aan de hand.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ja daar heb je dan ook wel weeer gelijk in ..

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 13:05
Move LA --> TFF :)

• hereweare67893
  • Niet online
Misschien is het wel handig als iemand van de crew hierop reageert.

Verwijderd

Moeilijk...
Ken Tweekers daar niks mee dan???
/me vindt dit trouwens een errug goed idee. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dit is zeker een goed idee ja. Wie weet ;).

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 17:00 schreef Wouter Tinus het volgende:
Dit is zeker een goed idee ja. Wie weet ;).
Gaat er met dit idee ook daadwerkelijk wat gebeuren?
Zoals inbrengen in een vergadering of zo? (mochten jullie die ooit hebben... :) )

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er bestaat een reële mogelijkheid dat V&A in de toekomst van opzet veranderd. Hier wordt nog aan gewerkt en ik kan er verder niet veel over zeggen.

• hereweare67893
  • Niet online
En wordt dit idee dan ook geopperd?

Verwijderd

'We' nemen het in ieder geval mee.

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 19:46 schreef RobinVR het volgende:
'We' nemen het in ieder geval mee.
Strak plan :) In ieder geval bedankt voor de moeite, and have fun met vergaderen :P
Pagina: 1