Toon posts:

XP1500 niet op normale snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb voor een vriendin van me een nieuwe PC in elkaar gegooid (anders zit ze steeds achter die van mij en kan ik niet gotten :P)

Maar goed, er zit een AMD XP1500 processor in. Hij wil alleen niet op zŽn freq. van 1333(10x133,3) Mhz lopen! Dus voorlopig staat ie op 1000Mhz (10x100). Zo gauw ik hem op 1333 zet, komt ie niet verder dan het textuele opstartscherm van Win2K, hierna krijg ik een blauw scherm met een melding over de ntoskernel.

Specs:
AMD XP1500
256MB PC133
MSI K7T Turbo-2
IBM GXP60 40 GB
ATI Radeon 32
Netwerkkaart

Wat ik al geprobeerd heb is:
-CAS naar 3
-DRAM clock naar 100
-Voltage omhoog
-AGP 4x uit (kweet ook niet waarom ik dat deed :))

De CPU wordt niet te heet, hoogstens 65 graden ofzo. Hij is nu, op 1000, 55 graden.

Ik kon met de search alleen iets vinden over een geluidskaart die verkeerd zat, maar die zit hier onboard :P

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
wat heb je voor voeding? er kan maybe wel 300 Watt op staan, maar kijk eens naar het out-put

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 340Watt chieftec. Verder is het een vrij kale PC, Geen CD/DVD spelers of branders, alleen de bovengenoemde zaken.

Ik weet niet of het een stroomverzorgingsprobleem is...Mijn pc is een duron650@1000 en die heeft maar een 200 of 250 watt voeding, en die draait superstabiel..Of trekt een XP veel meer?

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Je zegt dat ie pas stopt bij Win2k laden en een blauw scherm geeft met een error.
Dit komt me bekend voor, bij hielp een format geweldig, het blijkt dat win2k er niet tegen kan van procc. snelheid wisselen. Ik hoop dat dit het bij jou ook oplost.

Succes iig

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

[/quote]
De CPU wordt niet te heet, hoogstens 65 graden ofzo. Hij is nu, op 1000, 55 graden.
============================================================
Dat is nogal warm voor een AMD XP, zit je koeler er wel goed op, niet omgekeerd erop gezet ofzo? koelpasta erop?
Anders denk ik aan brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 10:47 schreef TakTiX het volgende:
Je zegt dat ie pas stopt bij Win2k laden en een blauw scherm geeft met een error.
Dit komt me bekend voor, bij hielp een format geweldig, het blijkt dat win2k er niet tegen kan van procc. snelheid wisselen. Ik hoop dat dit het bij jou ook oplost.

Succes iig
op 1333 kon ie niet installeren, loopt de install vast als ie voor het eerst nieuw opstart.

Over de temp : Als je op XP + warm zoekt, zijn er mensen die hem probleemloos tegen de 70 aan hebben lopen.

ook:
Een MSI K7T Turbosensor geeft tussen de 5 en 10 graden meer aan als een Abit KT7a..
Maar goed, als ie opstart is ie nog niet eens 65. Dit is pas wanneer ik al een uur met 1333 aan loop te kloten.

Thanks voor de reacties though!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Koeling zit niet goed,en niks of te weinig pasta denk ik .

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed dan ik zal even kijken naar de cooler. De cooler is trouwens zoŽn grote coolermaster. (niet heel top maar ok)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Heb je geformatteerd? dat help dikwijls bij een nieuwe cpu (bij mij althans).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 10:59 schreef Mries! het volgende:

[..]

Over de temp : Als je op XP + warm zoekt, zijn er mensen die hem probleemloos tegen de 70 aan hebben lopen.

ook:
[..]

Maar goed, als ie opstart is ie nog niet eens 65. Dit is pas wanneer ik al een uur met 1333 aan loop te kloten.

Thanks voor de reacties though!
Je hebt niks overclocked dan vind ik 65 graden toch wel erg heet.
Mijn XP 1600+@1500 MHz wordt hooguit 48 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 11:12 schreef Breepee het volgende:
Heb je geformatteerd? dat help dikwijls bij een nieuwe cpu (bij mij althans).
Jep, is compleet nieuwe PC, stond nog geen OS op.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die 65 graden is echt te hoog, want bij zo'n sensor onder de proc moet je vaak nog 5-15 graden erbij op tellen. En als ik heb goed begrijp is die 65graden nog niet een stressed, dus dan is het helemaal veel.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

65 graden is echt te heet. Ik heb zelf al een aantal 1600+ systemen gebouwd met een CoolerMaster cooler van €13,- :) Die werden max. 50 graden!

webOS all the way!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Phydomir

Dennis

Op zondag 13 januari 2002 11:36 schreef Hermanvh het volgende:
65 graden is echt te heet. Ik heb zelf al een aantal 1600+ systemen gebouwd met een CoolerMaster cooler van €13,- :) Die werden max. 50 graden!
heb ik ook en die wordt stressed (zonder koelprut) max 46 a 47 graden.. dan is 66 voor een 1500+ toch wel heel erg hoog.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Misschien is het geheugen gewoon verrot. Kun je misschien niet een ander proberen?
Ik heb zo'n problemen ook wel eens gehad, gewoon puur doordat het geheugen niet goed wou lopen.

Verwijderd

Ik heb pasgeleden een xp1600+ geinstalleerd. Ik heb ook ongeveer dezelfde problemen meegemaakt. Na het vervangen van het geheugen was alles weer top!
N.B. Ik heb wel de MSI met DDR...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Er zit bij het AGP slot een gele jumper als het goed is .
Daarmee regel je de FSB(standaard 100) als je die veranderd staat hij op 133.

Veel suc6

Greetz,

Smokey

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, maar als ik hem dus op 133 doet mijn probleempje zich voor :)

Verwijderd

Cooler gechecked ?
Ander geheugen ?
Bank brak ?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 08:39 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Topicstarter
SCHAAAAMMMMM ik had de koeler verkeerd om hihi :) Bedankt jongens ;) Maar goed hij draait nog steeds op 1000, ik zal hem nu even normaal zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het, jees wat stom zeg. Harstikke bedankt iig manne!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58
Op zondag 13 januari 2002 13:00 schreef Mries! het volgende:
SCHAAAAMMMMM ik had de koeler verkeerd om hihi :) Bedankt jongens ;) Maar goed hij draait nog steeds op 1000, ik zal hem nu even normaal zetten.
wat slecht :P :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 13 januari 2002 13:00 schreef Mries! het volgende:
Ja, ga maar eens ik de hoek staan er daar ff schamen voor wat je aangericht hebt. :P