xp1800+ loopt vast :(

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 19:23
hallo, nadat mijn 1.2 athlon gestorven is, heb ik een nieuwe proc gekocht. Een XP1800+ om precies te zijn. nou, draait allemaal okeej (na een bios update) maar ik heb nu wel vaak last van vastlopers. Ook als ie niet zo heel zwaar belast is. Hij liep bijv vast toen ik dit aan het typen was :r .

mijn system:

MSI K7T Turbo (ms-6330)
AMD XP 1800+
512 Mb pc-133 (niet brak of zo - nee gewoon A-merk)
een leadtek geforce 3 ti 200 (zonder fan, wel heatsink)
en een 350 Watt voeding (wat het dus ook niet kan zijn)

duss, hoe kan da?

ligt btw ook niet aan windows (XP), ik heb na aanleiding van de vastlopers xp nog eens opnieuw geinstalleerd en daarna ook nog eens ME (niet tegelijk :P )

tnx alvast

edit:

hij is niet overgeclockt en de voltages in het bios staan op standaard

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb je wel je koeler vervangen? lijkt me niet handig als je die koeler gebruikt die je ook voor die 1.2 athlon had!!

• internetinfo
he he he, er zit een koeler voor een 2.2 op. Moet voldoende zijn >:) :P

Verwijderd

Geheugen instellingen in je bios, te strakke timings ?

• internetinfo
niemand verder?

Verwijderd

Wellicht de Via 4-in-1 drivers proberen??

Die losten bij mij weleens een lock-up probleem op :)

Verwijderd

ik zou nog een keer proberen een clean install te doen met windows 98/me. Dan eerst alle bios opties op default zetten. En nieuwste 4in 1 drivers installeren en verder niets. Anders ga ik toch denken aan je geheugen, dat is vaak de oorzaak, het kan toch gewoon kaduk zijn ;). Probeer ergens anders een reepje vandaan te halen als je er zelf niet 2 hebt.

Verwijderd

geheugen / voeding {die instabiel is ook al is ie 350w}
schone install winxp,...

suc6!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Waardoor is je 1.2 overleden?. Mogelijk dat het geheugen en/of moederbord toen een tik mee hebben gekregen.

Do as I say, don't do as I do.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Geef je cpu eens een wat hoger core spanning, heeft bij mij geholpen. :)

MacBook Pro 14" 2021

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer es WinXP, dat werkt ook wel beter.
ik kreeg em @ win98 ook nooit stabiel :(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op zondag 13 januari 2002 11:52 schreef Hielkej het volgende:
probeer es WinXP, dat werkt ook wel beter.
ik kreeg em @ win98 ook nooit stabiel :(
Dat is een lapmiddel. Een goede PC werkt met alle OS'en, van Windows 3.11 tot XP. Geen gezeik.

Ik zou formatteren, in de BIOS alles op default zetten, en van alle hardware nieuwe drivers halen. O.a. VIA 4in1 drivers dus.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Laat je geheugen eerst maar een testen. Anders blijf je je besturingssysteem installeren.

• internetinfo
maar het geheugen is goed. dat weet ik door 2 dingen:

1. mijn athlon 1.2 is gestorven aan een te hoog voltage
* internetinfo schaamt zich daarom eenorm hij lijkt wel een n00b

2. het geheugen heb ik net getest in een ander systeem, en daar draait het wel

Verwijderd

Hallo lotgenoot, Ik heb ook een XP1800 en ook last van vastlopers.

Bij mij loopt ie af en toe gewoon totaal helemaal vast, het geluid blijft dan ook hangen, alleen de resetknop werkt dan nog. Heb jij dat ook?
Ik heb het voornamelijk met games, onder Operation Flashpoint loopt ie heel snel vast, met de Return to Wolfenstein demo ook, vooral als je de resolutie hoger zet vreemd genoeg.
Het gebeurd ook wel in Windows, tijdens het opstarten of zo, en dan meestal tijdens het startgeluid.

Vandaag de hele C: geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, heeft niets geholpen want bij een van de opstarts bleef hij hangen tijdens het Windows startgeluid :(

Het vreemde is wel dat het alleen lijkt te gebeuren als er geluid afgespeeld wordt.

Mijn configuratie:
MSI K7T266 Pro2 RU
AMD Athlon XP1800
Hercules Prophet 3 (Geforce 3) videokaart
Terratec 512I Digital soundcard (die ellendige sound on board heb ik in het bios uitgezet)
1024 MB RAM
DVD-ROM
Unex NexNIC ND12C netwerkkaart
350 watt voeding

Ik gebruik ook Win98 (Second Edition).

In het config scherm zie ik 2 vraagtekens, namelijk bij "PCI Imput Controller" en "PCI Universal Serial Bus".
Heb jij dat ook?

Vreemd genoeg was er tijdens de installatie van de Chipset een bestand (een .CAP of zo, de preciese naam weet ik niet meer) die niet op de Windows CD en ook niet op de Chipset CD stond en ik dus moest overslaan.
Ik heb geprobeerd om te kijken of er drivers voor deze dingen op de CD staan maar die heb ik niet kunnen vinden :(

Ik denk dat het daar misschien aan ligt, omdat de geluidskaart PCI is en dat ie dan soms bij het afspelen van geluid crashed omdat die PCI controller en serial bus niet goed geinstalleerd zijn.

Weet iemand de site van MSI? Ik heb www.msi.com al geprobeerd maar dat is iets heel anders.

Verwijderd

Nog even voor de duidelijkheid, dat systeem van mij is COMPLEET NIEUW, ik heb ook (voor zoverl mogelijk) alle chipset drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Nieuwe BIOS geprobeerd, fixt het probleem van het vraagteken in apparaatbeheer maar de vastlopers zijn nog niet weg.

AGP op 2x gezet in plaats van auto, hielp niets.

En dan zou die Athlon XP zo stabiel zijn, merk ik niets van :(

Iemand nog ideeën?

Misschien had ik nog iets moeten doen in het BIOS? Behalve de 100 op 133 zetten (multiplier heet dat toch?) zodat hij hem ziet als XP 1800 bij opstarten en niet als 1150mhz of zo. Voor de rest heb ik helemaal niets veranderd.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:34 schreef SniperRC het volgende:
Nieuwe BIOS geprobeerd, fixt het probleem van het vraagteken in apparaatbeheer maar de vastlopers zijn nog niet weg.

AGP op 2x gezet in plaats van auto, hielp niets.

En dan zou die Athlon XP zo stabiel zijn, merk ik niets van :(

Iemand nog ideeën?

Misschien had ik nog iets moeten doen in het BIOS? Behalve de 100 op 133 zetten (multiplier heet dat toch?) zodat hij hem ziet als XP 1800 bij opstarten en niet als 1150mhz of zo. Voor de rest heb ik helemaal niets veranderd.
Heb je de bios al een keer op zijn default instellingen gezet ? ik had namelijk het zelfde probleem en dit heeft bij mij geholpen.

Suc6

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat je een heatsink gebruikt op je gayforce3 ti200 en geen fan erop. Doe daar eens een goede koeler op...een blue orb ofzo...

suc6

Verwijderd

heb je hem op 133 gezet door een jumper weg te halen? als het goed is zit dit rechts van het agp slot :?
ik had namenlijk dit probleem ook en heb het zo opgelost, nu loopt ie als een zonnetje ;)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
voor de topic starter.

welke revisie van de K7T-Turbo heb je ???? staat tussen het 3de en 4de pci slot meen ik.

de revisie 3.0 ondersteunt geen 1800+

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1