Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Hey bedankt voor je input en ik heb het deels gelezen en aagezien ik een n00b ben met netwerken (sinds 3dage eentje hier) maar ik zoek een progje ervoor
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
zit meestal bij je netwerk kaart, als dat tenminste een wake-on lan kaartje is
edit:
vergeet niet dat kleine kabeltje van je netwerkkaart aan je mobo aan te sluiten
vergeet niet dat kleine kabeltje van je netwerkkaart aan je mobo aan te sluiten
Ook al ben je misschien een n00b in je eigen ogen.....
Als je de boel aan de praat krijgt... zou je dan zo vriendelijk willen zijn om te zeggen met welke software en welke hardware je het aan de praat hebt gekregen?
Graag zou ik dan ook willen weten op welke manier je je pc hebt uitgezet voordat je hem aan de praat kreeg via netwerk:
Afsluiten(Shutdown)/Standby/Slaapstand(Hybernate)
In m'n rom van de netwerkkaart kan ik opgeven wat voor soort signaal de kaart moet geven aan het moederbord:
Active High
Active Low
Pulse High
Pulse Low
Welke heb jij gebruikt? (Als je hem werkend hebt uiteraard)
Hardware: mobo en netwerkkaart
Want ik probeer het al tijden met de volgende 3 moederborden:
Asus TX-97x
Asus P2B
Asus A7V
Netwerkkaart:
Edimax EN-9130TXA (met ACPI-ondersteuning uiteraard)
En ik heb het nog niet 1x aan de praat gekregen
Ik wens je veel succes
(Serieus... want misschien kan je mij weer helpen)
Als je de boel aan de praat krijgt... zou je dan zo vriendelijk willen zijn om te zeggen met welke software en welke hardware je het aan de praat hebt gekregen?
Graag zou ik dan ook willen weten op welke manier je je pc hebt uitgezet voordat je hem aan de praat kreeg via netwerk:
Afsluiten(Shutdown)/Standby/Slaapstand(Hybernate)
In m'n rom van de netwerkkaart kan ik opgeven wat voor soort signaal de kaart moet geven aan het moederbord:
Active High
Active Low
Pulse High
Pulse Low
Welke heb jij gebruikt? (Als je hem werkend hebt uiteraard)
Hardware: mobo en netwerkkaart
Want ik probeer het al tijden met de volgende 3 moederborden:
Asus TX-97x
Asus P2B
Asus A7V
Netwerkkaart:
Edimax EN-9130TXA (met ACPI-ondersteuning uiteraard)
En ik heb het nog niet 1x aan de praat gekregen
Ik wens je veel succes
ik heb dus (sign) een chaintech 7aja wake up on lan kan ik aanzette in bios en 2 netwerk kaarten een intel based nog wat en een realtek ik kan me alleen niet herrineren dat ik toen ik die kaart bij een vriend weghaalde dat ik er een kabel bij meegenomen heb..
Jij ook succes met hopen want ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg zonder kabeltjes..
weet iemand waar die kabeltjes tye krijgen zijn?
Jij ook succes met hopen want ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg zonder kabeltjes..
Verwijderd
Om via een computer een andere computer aan te zetten moet je naar die computer een zogenaand Magic Packet sturen. Er zijn verschillende programma's die dat doen, check bv. deze link maar es:
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wol-mini-howto-3.html
daar staan programma's voor linux, windows en dos.
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wol-mini-howto-3.html
daar staan programma's voor linux, windows en dos.
Bij de meeste netwerkkaarten moet dat via een magicpakket, echter bij een aantal realtek based chips kan het ook door de computer te pingen.
Do as I say, don't do as I do.
Die kabeltjes zijn denk ik wel bij zaken als Memo en Norrod te koop.Op zondag 13 januari 2002 11:20 schreef masternewman het volgende:
Oja en weet je ook welke realtek kaarten via een ping opgestart kunnen worden?
Verwijderd
In de FAQ van dit forum (bovenste thread) staan 2 tools.
Eentje van AMD,
Eentje commandline
Die commandline versie is mbv een batch-file prima om te bouwen om complete netwerken tegelijkertijd aan te zetten.
Eentje van AMD,
Eentje commandline
Die commandline versie is mbv een batch-file prima om te bouwen om complete netwerken tegelijkertijd aan te zetten.
Dat AMD tooltje pcnet - Magic-Packet werkt hier prima met een RTL8139 (wel een WOL kabeltje).
ATX kast, gewoon shutdown, en dan magic packet ernaartoe.
ATX kast, gewoon shutdown, en dan magic packet ernaartoe.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1