ik heb nog een een p200 MMX liggen en een socket5 mobo, 2 keer raden wat mn vraag is, werken deze op elkaar kwa voltagen sen shit? (er zat een P1 90 ofzo op) niet dat ik mn p200mmx erin gooi en hij doorfikt!
Als hij niet doorfikt wordt hij HEEL heet- 3 problemen met een So5 mobo voor P200MMX:
- MMX CPU's willen split voltage, 3.3Vio en 2.8Vcore. So5 mobo's hebben alleen 3.3V voor de hele sys. Dat betekent 0.5V te hoog. Au.
- So5 heeft 320 pins, So7, waar de MMX op hoort 321 pins. Die extra pin geeft multiplier info door aan de CPU. Zonder die pin denkt je CPU waarschijnlijk dat het een P133MMX is. Dit is te verhelpen door Pin 321 met een andere (UTFS voor welke) te verbinden met een erg klein draadje.
- de BIOS van een So5 mobo herkent een MMX CPU niet en zal die waarschijnlijk als een 486 aansturen (=sloom)
Al deze problemen kunnen met een Evergreen/Powerleap So5-So7 convertor en een BIOS patch opgelost worden, maar dat gaat aanzienlijk meer kosten dan een So7 mobo met VRM.
- MMX CPU's willen split voltage, 3.3Vio en 2.8Vcore. So5 mobo's hebben alleen 3.3V voor de hele sys. Dat betekent 0.5V te hoog. Au.
- So5 heeft 320 pins, So7, waar de MMX op hoort 321 pins. Die extra pin geeft multiplier info door aan de CPU. Zonder die pin denkt je CPU waarschijnlijk dat het een P133MMX is. Dit is te verhelpen door Pin 321 met een andere (UTFS voor welke) te verbinden met een erg klein draadje.
- de BIOS van een So5 mobo herkent een MMX CPU niet en zal die waarschijnlijk als een 486 aansturen (=sloom)
Al deze problemen kunnen met een Evergreen/Powerleap So5-So7 convertor en een BIOS patch opgelost worden, maar dat gaat aanzienlijk meer kosten dan een So7 mobo met VRM.
Oslik blyat! Oslik!
waha
!
dit vind ik een kewle thread.
een vraag
en daarop een heel bruut gedetailleerd antwoord
met vervolgens:
ow

en dat om bijna half vijf
-anyway-
als ik jou was zou ik t niet proberen
socket7 mobo's worden praktisch gratis weggegeven dus scoor er eentje ergens (mijne was ook gratis, voor m'n servertje
)
!
dit vind ik een kewle thread.
een vraag
en daarop een heel bruut gedetailleerd antwoord
met vervolgens:
ow
en dat om bijna half vijf
-anyway-
als ik jou was zou ik t niet proberen
socket7 mobo's worden praktisch gratis weggegeven dus scoor er eentje ergens (mijne was ook gratis, voor m'n servertje
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Tip voor een leuk idee met die 200MMX (die je over hebt van een server upgrade als ik me goed herinner):Op zondag 13 januari 2002 04:30 schreef OGangstah het volgende:
ow...
Scoor op een beurs of zo een geintegreerde So7 mobo (met VGA en sound erop, hoeft niet spectaculair te zijn) en bouw dat in iets raars- zelf met een Acer mobo zo een K6-233 een huis gegeven in een Philips CD speler. Momenteel denk ik eraan om een router in een bureaula te bouwen- So7 spul is goedkoop genoeg om er zo mee te spelen, maar snel genoeg om nog voor 1001 dingen nuttig te zijn.
Oslik blyat! Oslik!
ik ga slapen: maar dan doe ik die p200MMX maar niet op mobo, en die was idd van server upgrade, die het overigens goed doet (alleen oc-en hoef ik niet te proberen)
thnx
thnx
meer info over chipsets / sockets en procs vind je hier:
http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html
[edit]
En dan had je ook gezien dat 't niet werkt
[edit]
Of zelfs niet eens past! (321 pinnen tegenover 320 pinnen).Op zondag 13 januari 2002 11:09 schreef havana het volgende:
Nah, moet toch kunnen? Ik heb een K6/2-400 @ 3.2V in mn handen gehad gisteren. sticker was wat bruintjes en het hele thermal pad van de cooler was spoorloos, naar toch heeft ie het een half jaar uitgehouden (en een verrassing: de CPU doet ut nog, het mobo is dood).
Als een K6/2 al 1.0V extra kan hebben wil ik niet weten wat een P200MMX extra kan hebben
Maar ja, op je eigen risico, ik garandeer nix en het zou ook niet moeten kunnen.
Als een K6/2 al 1.0V extra kan hebben wil ik niet weten wat een P200MMX extra kan hebben
Maar ja, op je eigen risico, ik garandeer nix en het zou ook niet moeten kunnen.
werkt niet
socket 5 gaat tot 133Mhz
daarboven moet je socket 7 hebben hebben
socket 5 gaat tot 133Mhz
daarboven moet je socket 7 hebben hebben
Verwijderd
idd duur.... schrokvd prijs (zo te zien ook nog zonder cpu.Op zondag 13 januari 2002 04:28 schreef dion_b het volgende:Al deze problemen kunnen met een Evergreen/Powerleap So5-So7 convertor en een BIOS patch opgelost worden, maar dat gaat aanzienlijk meer kosten dan een So7 mobo met VRM.
Ik heb de systemen vd kids met een supersocket 7 mobo geupgrade, kon er meteen een AMD K6-2 @500 MHz in en 256 SDRAM. Het waren P133 (geen MMX) met 32 MB EDO. Je kent ze niet meer terug zo'n verbetering. De kracht is ook dat je systeem naar 100MHz gaat ipv max 66 MHz. Kunnen ze nog gerust een paar jaar mee vooruit.
Verwijderd
Offtopic:Op zondag 13 januari 2002 11:09 schreef havana het volgende:
meer info over chipsets / sockets en procs vind je hier:
[edit]
hijs wel goed informatief geworden havana
Pagina: 1