Toon posts:

Nieuwe HD, BIOS pakt het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe HD gekocht een Maxtor 80 GB 5400 rpm. Ik heb geprobeerd deze te installeren, maar nadat ik het aangesloten had en in BIOS deze wilde detecteren kreeg ik daar alleen 000 te zien ( dus de plek waar je ziet hoe groot de HD is).
Vervolgens exit Bios en start opnieuw en dan blijft de scherm hangen ( in het begin bij het opstarten, geheugen controlle en controlle IDE apparaten) Daar geeft het geen Maxtor aan op de Primary SLave :?

Ik heb een P2BF mobo. Ik heb Bios geupdate van 1007 naar 1009b naar versie 1011 die ondersteunt HD groter dan 32 GB. Weet iemand hoe ik die HD aan de praat krijg?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jumpersetting zijn ok?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
die jumperseting zijn een een beetje verwarrend. ik wil het op Slave zetten. Ik doe dat volgens de aanwijzingen op de HD maar dan pakt Bios het niet op. Ik zet de jumpers zoals ze op de oude HD staan die op Slave stond en dan pakt Bios het wel op, maar geeft 000 bij groote etc.

Verwijderd

Ik heb vorige week een western dig.100gb gekocht en deze moest mijn western.dig.13,6gb gaan vervangen die hing op de primary ide contr.als master.(gebruik een p3bf mobo)
Dus zo ook de nieuwe eraan gehangen.

Helaas Pindakaas niet werken.Als Cable select werkte hij wel maar super traag.De site van western dig geraadpleegd bleek dat het jumpertje ipv,horizontaal er verticaal op pin 2 en 4 moet zitten.

Zou bij jouw ook wel zoiets zijn.

Verwijderd

Het zou inderdaad aan je jumpers kunnen liggen, ik denk ook dat dat het is hoor, maar check je kabels voor de zekerheid even, dat heb ik ook al een keer meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt iedereen, het lag inderdaad aan de jumpersettings ;) . Toch wel vreemd dat de jumpersettigns op de gebruikersaanwijzing niet altijd kloppen. Ik heb de jumpers geplaats op de 3de pin van link en dan verticaal, de andere maakt niet uit.

Ik zit nu met een ander probleem, Ik heb een 80GB HD erin zitten, maar mijn com geeft aan dat het 32 GB is. Ik weet ook wel dat het aan mijn BIOS ligt, maar ik heb deze al geupgrade naar 1011, die ondersteunt HD groter dan 32GB. Toch zie ik alleen 32 GB staan :?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ach, ik had ook wat probs met jumpersetting van maxtor, lekker vage sticker op de schijf. Ik denk ik zal voor de gein ff op de site van maxtor kijken....en ja hoor.....ze kunnen het wel.....zomaar een duidelijke tekening....

Als ze die nu eens gewoon op dat stickertje zouden zetten |:(

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

a) jumpersettings controleren
b) P2B had ook een bios met >32GB (bx2i1012.awd), en een latere bios voor ook nog eens >64GB support (bx2i1013.004)

Kortom, P2B-F zal ook wel dergelijke biossen hebben.
Update dus met de nieuwste bios, zelfs al is ie beta.
1014.001 is voor P2B de nieuwste, misschien ook wel voor P2B-F

Verwijderd

Je hebt bios 1013A nodig, dat is de enige die HD's groter dan 60 MB ondersteund. Gewoon even bij Asus (www.asus.com.tw) halen en flashen.

Verwijderd

32 herkennen als 80 gb ==>
Download maxblast van de maxtor site.

Of koop Ontrack diskmanager bij je software boer

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik had eerst dat m`n 60gb maxtor niet goed werd herkent.
jumpers bleken niet goed te staan, beetje proberen en veranderd.
en tada, hij deed het weer :)
Pagina: 1