Toon posts:

[WTF] Valt dit onder garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WTF denk ik als ik om 04.00 m'n PCtje effe aanzet om FlashFXP nog even een queue te laten downloaden (om daarna gezellig te gaan :z)

M'n broertje heeft toen ik wegwas dus mooi ff één van de 3 menu-knoppen van m'n Iiyama 22" beeldscherm gefuckt. Resultaat: de '-' knop is 'doorgedrukt' waardoor deze dus niet meer werkt :(

Er zit geloof ik drie jaar garantie op dit beeldscherm (iiayam visionmaster pro 510, 22") en ik vind het nogal zonde dat door de lompigheid van m'n broertje dus dit beeldscherm f.u. is.

Valt dit (kapot knopje) onder de garantie of moet ik een of goeie smoes gaan bedenken om dit gefixt te krijgen????? :'( :? (8>

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Heb hetzelfde scherm, maar ik denk niet dat dat onder de garantie valt hoor ;(
Je zou kunnen proberen de kap eraf te halen en hem weer naar voren te wippen (als dat gaat)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gewoon aanmelden...nee heb je, ja kun je krijgen.

En je kunt van een monitor die dik 2000 piek gekost heeft toch wel verwachten dat het degelijk spul is?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar ga ik wel van uit ja...
Iedereen slaapt hier (ben net terug van uitgaan), dus zal morgen es ff 'iedereen uithoren' over wie hier verantwoordelijk voor was.... hoewel m'n broertje's naam als laatste ingelogd staat verdenk ik hem er dus van...

Op zich heb ik geen probleem tegen openschroeven, maar dan vervalt de garantie toch sowieso?????

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 04:28 schreef VaagOH het volgende:

Op zich heb ik geen probleem tegen openschroeven, maar dan vervalt de garantie toch sowieso?????
Yup. Dus niet doen voordat je weet of je het zo ook geregeld kunt krijgen :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:37
Tuurlijk valt dat onder garantie. Bij zo'n monitor mag je wel verwachten dat de knoppen stevig genoeg zijn om het een aantal jaren uit te houden.

[removed]

Verwijderd

natuurlijk valt dit niet onder garantie. Is gewoon user abuse.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iiyama kan het natuurlijk nooit bewijzen dat dit gebeurd is door mishandeling van je monitor.

als jij blijft beweren dat het komt door een fout in de monitor zullen ze hem wel vervangen.

Ik heb het zelf een keertje meegemaakt op mijn werk, waar een powerbutton van de monitor ook bleef hangen en naar binnen gevallen was. Die monitor heb ik gewoon vervangen.
Een andere keer was er hetzelfde probleem, alleen had die knakker zijn monitor opengemaakt, die kon dus fluiten naar de garantie.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Niet zelf openmaken maar gewoon dat on-site service nummer bellen.

Verwijderd

Dit valt onder de garantie ik zelf heb een Vision master pro 452 19" van Iilyama en daar had ik hetzelfde probleem en nog een ander probleem een gedeelte van het beeldscherm was lichter dan de rest.

maar je moet een knopje kunnen indrukken zonder dat deze naar de K!@te gaat.

Gewoon die gasten op bellen en zeggen wat er is gebeurt. B-)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Dat moet zeker onder de garantie vallen, je hebt 3 jaar on-site man! (8>

Verwijderd

Als het niet onder de garantie valt, kun je de evt. kosten nog altijd laten betalen door de verzekering van je broer/ouders

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

BaRF

bijna kerst

valt me op dat nog niemand hier iets gezegd heeft over het broertje... >:) lode pijp op ze knieen!!! wha

on-topic > ik denk dat dit idd niet de garantie betreft... dan kun je ook wel een monitor inslaan en zeggen dat zo'n monitor daar tegen moet kunnen :7

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Goed.... ben weer wakker en volgens m'n broer heeft hij het knopje gewoon normaal gebruikt (okee, hij was wel aan het CS'sen :P). De verzekering van m'n broer is dezelfde als die van mij... m.a.w. hij woont - net zoals ik - nog gewoon in hetzelfde huis (voor de die-hard tweakers: dat heet gezin ;)). Lijkt me niet dat je dan gezinsleden onderling dingen - al dan niet moedwillig - kan laten 'kapot gaan' om vervolgens aan te kloppen bij de verzekering :)

/me gaat morgen maar es ff bellen met iiyama

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:47 schreef VaagOH het volgende: (voor de die-hard tweakers: dat heet gezin ;)).
rotflmao >:)

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 08:38 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:22 schreef Slarioux het volgende:
Als je broertje redelijk verzekerd is gewoon op de verzekering halen... Hij veroorzaakt schade aan jou, dus jij hebt recht op een vergoeding...
Nah ik zal morgen eerst maar eens iiyama bellen ofzo, kijken wat zij van plan zijn. Als ze moeilijk gaan doen ga ik dat ook doen... en verzekering beschouw ik maar als laatste redmiddel :)

Verwijderd

Welkom bij teleplan. --> :(

Verwijderd

Zat er nou 48.000 Volt aan de binnenkant van zo'n monitor of was het nog hoger ?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 10:49 schreef hezik het volgende:
natuurlijk valt dit niet onder garantie. Is gewoon user abuse.
dat weet Iiyama toch niet ?

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Op maandag 14 januari 2002 12:19 schreef enigma het volgende:

[..]

dat weet Iiyama toch niet ?
nu wel :)
misschien kijken ze van Iiyama ook wel
op het GoT! dan heb je probleem :D
aangezien die wel heel erg ver gezocht is zou ik
gewoon even opbellen en gewoon zeggen :

ja ik zat te geemen en ik wou mijn beeldscherm ietsje
verplaatsen het beeld dan hè. en in eens valt die knop erachter en issie kapot

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Valt wel onder de garantie;
Volgens de wet mag je verwachten dat producten degelijk zijn, en dat knopjes dus niet stuk gaan na een x aantal (x hangt af van het product) jaar na aanschaf.

Een monitor moet langer mee gaan dan een gsm, een gsm weer langer dan bijv een spijkerbroek.

Een monitor moet ook een stuk langer meegaan dan 3 jaar dus zelfs na 4 jaar mag je er van uit gaan dat je monitor niet uitelkaar valt of iets dergelijks.

Die lui van Iiyama doen dus waarschijnlijk niet moeilijk en geven je een ruil monitor tijdens de reparatie.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog geen tijd gehad om te bellen ofzo... maar als ik die reacties zo lees vind ik dat het maar onder de garantie moet vallen :)

Nog ff een vraagje: moet ik eerst m'n computerleverancier ff informeren, of gelijk bij iiyama aankloppen?
Pagina: 1