Hoi!
Ik heb op de HCC een nieuwe computer gekocht. Tot nu toe gebruikte ik m'n oude Escom 80 wat speakers erbij, maar ik wil eik wel nieuwe. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar iets mooier (ook in design) dan dit moet toch wel kunnen
.
In de comp (een AMD XP/512 mb enzo) zit een Audigy Player als geluidskaart. Ohja, die Audigy zit er vooral in omdat ik Firewire wou, was eerst vanplan de Live te kopen, maar die heeft gen firewire
. Aangezien de comp in de huiskamer staat gaat hij ook veel gebruikt worden voor het afspelen van films en mp3's.
Jullie gaan de vraag al raden..
Welke speakerset moet ik hierbij kopen? Een systeem met een subwoofer en van die sattelites lijkt me mooi, omdat ik die w.s. handig in m'n kamer kan plaatsen. Welke moet ik dan hebben?
Ohja, m'n kamer ziet er ongeveer zo uit (schematisch
)
Dit is dus van boven. Bij de [] zou ik een speaker willen plaatsen, de subwoofer bij de computer (de C). Ik zit alleen meestal op de bank, bij de B's. Is dit dan een erg slechte indeling?
Ohja, het budget. Ik heb ergens de Desktop Theater 3500 Digital gezien. En vind het een ERG mooi speeltje
. En ook de meerdere inputs spreken me b.v. erg aan (kan ik de speakers ook aan TV hangen enzo). Deze kost 250E, en meer wil ik er zeker niet aan uitgeven. En ook dit vind ik eik al wel erg veel geld, voor een speakersetje (ik werkte hiervoor dus altijd met speakers van ~ 40E oid.)
Er zijn ook goedkopere, De Desktop Theater 2200, is dat wat?
En, wanneer heb je nou echt iets aan 4 speakers? Dolby surround schijnt het niet te zijn, maar wat dan wel? Watvoor set heb je nodig om hem ook handig op de 4 speaker optie van die audigy player aan te sluiten?
Een hoop vragen, ik hoop dat er iemand goede idee'en heeft
Ik heb op de HCC een nieuwe computer gekocht. Tot nu toe gebruikte ik m'n oude Escom 80 wat speakers erbij, maar ik wil eik wel nieuwe. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar iets mooier (ook in design) dan dit moet toch wel kunnen
In de comp (een AMD XP/512 mb enzo) zit een Audigy Player als geluidskaart. Ohja, die Audigy zit er vooral in omdat ik Firewire wou, was eerst vanplan de Live te kopen, maar die heeft gen firewire
Jullie gaan de vraag al raden..
Ohja, m'n kamer ziet er ongeveer zo uit (schematisch
code:
1
2
3
4
5
| | | [] [] | | |B | []B__TV__C[] |
Dit is dus van boven. Bij de [] zou ik een speaker willen plaatsen, de subwoofer bij de computer (de C). Ik zit alleen meestal op de bank, bij de B's. Is dit dan een erg slechte indeling?
Ohja, het budget. Ik heb ergens de Desktop Theater 3500 Digital gezien. En vind het een ERG mooi speeltje
Er zijn ook goedkopere, De Desktop Theater 2200, is dat wat?
En, wanneer heb je nou echt iets aan 4 speakers? Dolby surround schijnt het niet te zijn, maar wat dan wel? Watvoor set heb je nodig om hem ook handig op de 4 speaker optie van die audigy player aan te sluiten?
Een hoop vragen, ik hoop dat er iemand goede idee'en heeft
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949