Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn reply op "Hoezo zielig"

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 22:38 postte ik een bericht met de titel "Hoezo zielig" waarin ik een SU-bericht aanhaalde dat verwees naar een vraag van een GoT-gebruiker die om meer informatie mbt een ISO vroeg.
De gebruiker had een ISO gedownload, en vroeg of hij dit moest branden. In SU werd een bericht gepost dat deze ISO-post om warez ging. Ik vond dit zielig.
Dit ging om een ISO die al binnen was; er worden op GoT zoveel vragen gesteld over bijv. Win XP terwijl ik - en de lezer ook - weet dat vrijwel niemand dit OS legaal heeft draaien. Toch wordt hier serieus op de vragen ingegaan.
Wat mij tegen de borst stuitte was het feit dat de SU-poster aangaf "Het volgende topic gaat over een vraagje over iso's" waarvan ik vind dat er niets mis mee is. Het is duidelijk omschreven. Alleen :sinds wanneer mogen we geen vragen stellen over ISO's? In de aangeklaagde post wordt gerept over een gedownloade ISO, dat is een aanleiding om te vermoeden dat deze ISO niet legaal is verkregen. Punt.
Hij wilde iets anders weten, hij deed geen warez-request of iets anders in die richting. Nee, hij vroeg gewoon iets over ISO's. Maar omdat hij liet doorschemeren dat hij er waarschijnlijk niet legaal aan was gekomen, vond user DrNo het nodig om hem maar aan te geven in SU.
SU is een forum dat al een tijdje bestaat en een tijdlang zijn functie goed vervuld heeft. Irritante users (users die herhaaldelijk blijven posten om een bep. onderwerp terwijl het standpunt allang duidelijk is, en gemaakt is) en onophoudelijke klonen bakkers zijn bijv. via SU goed aangapakt. SU is een aangeef-forum, en ik heb er ook wel eens gebruik van gemaakt, maar de laatste tijd lijkt het erop dat sommige users op het forum er moedwillig erop uit zijn om foute postings te vinden en die aan te geven in SU. Ondertussen groeit GoT, en krijgen de modjes het dus (bijna) met de dag drukker. Ik kan me goed voorstellen dat een modje dus een topic op slot gooit als iemand in SU daarom vraagt. Het bewuste topic over ISO's is ook op slot gegooid.Mijn reactie in HK was overigens gepost voordat het ISO-topic op slot ging.
Ik ergerde mij eraan dat er *weer* eens in SU een klein kind (in mijn ogen) stond te mekkeren dat er een topic oneigenlijk was geopend, onder het mom dat er een warez topic werd geopend. Ik vond dit nogal zielig. Nou gebeurt dat wel vaker dat ik zoiets zielig vind, maar ik vond het nu maar eens nodig hiervan melding te doen.

Mijn vergelijking met de NSB kan betwist worden. Ik had beter op mijn woorden moeten letten. Tegelijk vind ik de uitspraak van modjes over "onnodig kwetsend" niet op hun plaats. Niemand beter dan de mods weten wat de gemiddelde leeftijd op dit forum is. Mensen van deze leeftijd zijn nooit in aanraking gekomen met de NSB, en hebben m.i. hoogstens van hun opa de verhalen over NSB gehoord. Naar aanleiding van wat er allemaal is geschreven in reactie op mijn post begrijp ik de commotie rondom NSB niet, maar wil ik de werkelijk gekwetsten mijn excuses aanbieden. Nogmaals: ik had beter op mijn woorden moeten letten. Op het moment van schrijven van het bewuste topic dacht ik aan zowel NSB als Stasi m.b.t. de aangeef-praktijken.
Hiermee kom ik bij de reden waarom ik NSB had aangevoerd, hoe fout dit achteraf ook had kunnen blijken. De NSB hanteerde een systeem van burgerverraad waarmee een doel zou moeten worden bereikt. SU hanteert een aangeefsysteem waar mede-GoT-ers aangegeven kunnen worden met als doel een beter/leef- en leesbaarder GoT. Beide systemen zijn gebaseerd op het fout handelen van een individu, opgemerkt en aangegeven door een ander, wat afgestraft moet worden. Een beter GoT doet niemand kwaad, in tegenstelling tot een beter rijk zonder (o.a.) Joden. En dat is het punt waar mijn vergelijking met de NSB beter niet opgevoerd had kunnen worden, temeer daar de NSB in Nederland opereerde. Mijn vergelijking betrof alleen maar het systeem (aangeven van je medeburgers danwel Got-ers) en niet het doel.
Dat ik het niet heb mogen posten is een andere vraag. Ik weet van mezelf dat ik soms wat kort van stof ben en daarmee andere mensen een andere indruk geef van mijn relaas dan ik beoogd had. In dit geval dus ook. Ik heb het nooit zo scherp bedoeld als hoe het is overgekomen. Desalniettemin begrijp ik de commotie volkomen en hoor je mij ook niet zeuren over een HK-ban die ik heb gekregen. Wel is het zo dat je van een moderator moet kunnen verwachten dat hij/zij een reactie kan nuanceren cq nog een nalezen. In dit geval zijn alle betreffende topics botweg op slot gegooid. Wat ik nog erger vind, is de conclusie die wordt getrokken, dat ik stel door mijn zgn vergelijking met de NSB (ik had het dus over de aangeefpraktijken!!!) dat de moderators Nazi's zijn. Ik voeg hier verder niets aan toe, als je echt denkt dat ik dat stel, moet je de draad nog maar eens doorlezen.

Goed, even recapituleren:
Ik blijf bij mijn standpunt dat SU een forum is waar je je mede-GoT-ers aangeeft. Wat het doel is, is niet duidelijk. "Prettig en leesbaar voor iedereen" of wat voor omschrijving dan ook, is een niet meetbaar begrip en dus ook niet aan de kaak te stellen. Kortom: willekeur. Dat de moderators dit met de beste bedoelingen doen, begrijp ik. Ik ga er zelfs van uit dat ze dat doen. Mijn vergelijking met de NSB had ik beter moeten nuanceren, het neemt niet weg dat ik vind dat de SU mij doet denken aan de NSB.

Ik ga niet in op de reacties in de bewuste draad. Ik ben het met sommige roerend eens, met andere juist roerend oneens. Mocht ik door middel van deze post toch nog mensen gekwetst hebben, dan hoor ik dat graag. Ik ben inmiddels de hele dag aan het nadenken en typen geweest hierover, en hoop oprecht niet dat ik hiermee mensen alsnog - of weer - kwets.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zondag 13 januari 2002 03:19 schreef Arjan_A het volgende:
Mensen van deze leeftijd zijn nooit in aanraking gekomen met de NSB, en hebben m.i. hoogstens van hun opa de verhalen over NSB gehoord.
Maakt het nog altijd niet minder kwetsend om de vergelijking te trekken tussen SU-posters en de NSB.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
blaat
Ja je hebt inderdaad gelijk! Er zijn hier een aantal mekkerende lammetjes die altijd ff een su postje willen doen.

Ik vind dit erg jammer en ontzettend zielig! Waar heb je anders modjes voor??????

Ik weet dat er een aantal erg frequente su postertjes rond lopen.... ik zal geen namen noemen maar W*ldh*g*n heeft er wel een erg vervelend handje van....

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 13 januari 2002 03:26 schreef Yuri het volgende:

[..]

Ja je hebt inderdaad gelijk! Er zijn hier een aantal mekkerende lammetjes die altijd ff een su postje willen doen.

Ik vind dit erg jammer en ontzettend zielig! Waar heb je anders modjes voor??????

Ik weet dat er een aantal erg frequente su postertjes rond lopen.... ik zal geen namen noemen maar W*ldh*g*n heeft er wel een erg vervelend handje van....
En natuurlijk in de 'goede oude tijd' onze grote vriend cheeta >:) Maar die heeft z'n leven aangepast dus niet iedereen meteen op 'matennaaierij' afrekenen.

• JT
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Ach ja, om te begrijpen dat je alleen de aangeef praktijken bedoelde, moest ik niet echt nadenken. En ik vind dat de modjes dat ook wel hadden kunnen bedenken.

En je vond het klote omdat het topic gesloten was ? Tsjah...o.a. omdat een niet nader te noemen persoon begon te vertellen dat hij mij een erg zielig persoon vond enz...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we de NSB kwestie maar laten liggen? daardoor is het vorige topic dichtgegaan.

Arjan_A: nette reactie verder. Ik ben het met je eens dat een mod niet standaard van een post in SU uit moet gaan en dat sommige niet echt nodig zijn. SU's over SU's zijn overbodig, net als SU's over LA enzo (die zie ik zelf ook wel, in LA lees ik alles...).

Ik bekijk elke SU ook gewoon, ik gooi niet gelijk het topic op slot.

[..]

Nee, SU is er om ons te helpen. Om te voorkomen dat mensen IN het topic gaan lopen bleren dat het dichtmoet enzo.
:( Doe dan geen naam noemen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Arjan A
  • Laatst online: 13:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Mensen ga nou ff serieus in op dit verhaal.

Ferdo verklaar je nader.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Die topic kon wel ja. Anders kunnen we bijna elke topig in wg ook wel wissen want wie heeft er photoshop legaal. (er zullen er wel een paar zijn)

NSB shit ja je mag het kan kwetsend zijn ook voor jongeren van 20 stel dat hun grootouders vermoord zijn door toedoen van de nsb.

Verder geef ik je wel gelijk.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 januari 2002 03:29 schreef JvS het volgende:
Om te voorkomen dat mensen IN het topic gaan lopen bleren dat het dichtmoet enzo.
Dan kan je SU net zo goed sluiten :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Yuri
Op zondag 13 januari 2002 03:29 schreef JvS het volgende:
Zullen we de NSB kwestie maar laten liggen? daardoor is het vorige topic dichtgegaan.

Arjan_A: nette reactie verder. Ik ben het met je eens dat een mod niet standaard van een post in SU uit moet gaan en dat sommige niet echt nodig zijn. SU's over SU's zijn overbodig, net als SU's over LA enzo (die zie ik zelf ook wel, in LA lees ik alles...).

Ik bekijk elke SU ook gewoon, ik gooi niet gelijk het topic op slot.
[..]

Nee, SU is er om ons te helpen. Om te voorkomen dat mensen IN het topic gaan lopen bleren dat het dichtmoet enzo.
[..]

:( Doe dan geen naam noemen...
Vaak zijn het de mensen die in het topic al lopen te bleren dat die dicht moet de gene die in SU posten

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 januari 2002 03:31 schreef Yuri het volgende:

[..]

Vaak zijn het de mensen die in het topic al lopen te bleren dat die dicht moet de gene die in SU posten
Precies. Dat bedoel ik; bleren doen ze toch wel.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 13 januari 2002 03:30 schreef JT het volgende:

[..]

Dan kan je SU net zo goed sluiten :D
Ja, dat is een volledig logische verklaring. We hebben SU om te voorkomen dat mensen in een topic dingen gaan lopen bleren. Dus dan sluiten we het maar...

Enneh, "omdat een niet nader te noemen persoon begon te vertellen dat hij mij een erg zielig persoon vond enz..."...

Hou je een beetje in, wil je? Lees mijn laatste post in dat LA topic wat dichtging maar. Dat je persoonlijk problemen met me hebt mag je zelf heel erg weten en dat je het moeilijk hebt met een crew ook, maar uit dat even in je eigen topics... (niet hier dus).

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 03:32 schreef JT het volgende:

[..]

Dat is toch leuk >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 13 januari 2002 03:32 schreef JT het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat doen ze allemaal wel.. Ik geef toe dat er mensen zijn die dat ook doen. Maar er zijn er ook zat die dat niet doen. Ik postte eerst ook veel in SU, en ging nooit in een topic zelf lopen bleren van SLoootjeeeeh enzo hoor. En met mij vele anderen...

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 januari 2002 03:33 schreef JvS het volgende:
Hou je een beetje in, wil je? Lees mijn laatste post in dat LA topic wat dichtging maar. Dat je persoonlijk problemen met me hebt mag je zelf heel erg weten en dat je het moeilijk hebt met een crew ook, maar uit dat even in je eigen topics... (niet hier dus).
Jij voelt je wel erg snel aangesproken he ??? Heb het geen eens over jou ! :(

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 03:34 schreef JvS het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat doen ze allemaal wel.. Ik geef toe dat er mensen zijn die dat ook doen. Maar er zijn er ook zat die dat niet doen. Ik postte eerst ook veel in SU, en ging nooit in een topic zelf lopen bleren van SLoootjeeeeh enzo hoor. En met mij vele anderen...
Als ik het in su meld geef ik meestal in de topic aan waarom het niet mag. En waar hij dus wel moet zijn of waar hij de faq moet lezen.

• Yuri
Op zondag 13 januari 2002 03:34 schreef JvS het volgende:

[..]

ach ja SU posten doe ik bijna nooit behalve als ik geconfronteerd wordt met rascisme en discriminatie.... daar wordt ik soms zo pissig van....

[topic=344547]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Even over dat topic. Praten over hoe je iso's uit kan pakken, mag trouwens inderdaad wel. Dat soort dingen staan zelfs in de faq. We willen gewoon geen links naar warez bende of requets via het forum.

That's it. Dus als dat topic inderdaad is zoals omschreven dan is het onterecht dichtgegaan (kweet niet welk topic). Als dat soort dingen gebeuren, dan moet je dat aankaarten in LA. Dan kan daar wat aan gedaan worden.

Ik start in het crewforum even een thread om daar eens aandacht op te vestigen :).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn vergelijking met de NSB kan betwist worden. Ik had beter op mijn woorden moeten letten.
Respect, dit zou niet iedereen doen!
Tegelijk vind ik de uitspraak van modjes over "onnodig kwetsend" niet op hun plaats.
Op z'n minst begrijpelijk. Je nl. niet de eerste die deze vergelijking trekt. En dat straatje van personen die dit hebben geroepen op GoT wil jij niet in mee vergeleken worden. Trieste uitspraak imho.
Niemand beter dan de mods weten wat de gemiddelde leeftijd op dit forum is. Mensen van deze leeftijd zijn nooit in aanraking gekomen met de NSB, en hebben m.i. hoogstens van hun opa de verhalen over NSB gehoord.
Leeftijd heeft hier niiks mee te maken. Dit soort uitspraken is niet tijd gebonden. Je spreek iets aan uit het verleden waar iedereen met een gezond verstand met afschuw op terug kijkt. Zo'n vergelijking is in mijn ogen dan ook zeer ondoordacht.
Naar aanleiding van wat er allemaal is geschreven in reactie op mijn post begrijp ik de commotie rondom NSB niet.
Dan zou ik bijna mijn respect aangaande jouw excusses intrekken. Die commotie is weldegelijk te begrijpen. Uitspraken/vergelijkingen zoals jij die deed zijn gewoonweg onbegrijpelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand met een helder en gezond verstand nooit zou maken.
maar wil ik de werkelijk gekwetsten mijn excuses aanbieden. Nogmaals: ik had beter op mijn woorden moeten letten.
Geen woord teveel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 13 januari 2002 03:40 schreef DMS het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/377614
Maak het effe makelijk voor jvs
Ik had 'm al gevonden :). Idd onterecht slotje :).

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 03:47 schreef JvS het volgende:

[..]

Hmmmm ja maar ik was sneller :)
en dat zei ik :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
SU hanteert een aangeefsysteem waar mede-GoT-ers aangegeven kunnen worden met als doel een beter/leef- en leesbaarder GoT.
Hmm.. Hier mis je net even een punt.. Als ik iets aangeef in SU, dan geef ik een topic aan, geen persoon.

En verder: Ik post vrij regelmatig in su.. 99% van deze posts zijn requests voor een topic-move, zodat het topic in het goede forum komt waar het meer kans op goede antwoorden heeft.
En nu mag iedereen die su-posters fout vind me wel even uitleggen wat ik dan fout doe...

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Midas

Thunderbirds are go!

Op zondag 13 januari 2002 09:24 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Hier mis je net even een punt.. Als ik iets aangeef in SU, dan geef ik een topic aan, geen persoon.

En verder: Ik post vrij regelmatig in su.. 99% van deze posts zijn requests voor een topic-move, zodat het topic in het goede forum komt waar het meer kans op goede antwoorden heeft.
En nu mag iedereen die su-posters fout vind me wel even uitleggen wat ik dan fout doe...
Over het algemeen worden er wel degelijk personen 'aangegeven' (zwaar woord in dit geval). Dat jij dat zelf niet doet, staat terzijde; het gaat over het algemeen en niet over jouw individuele handelingen. Het forum heet niet voor niets Stoute Usertjes ;)

Maar ik vind SU niet overbodig en vind SU-posters zeker niet fout; Modjes kunnen nu eenmaal niet alles in de gaten te houden en om het alles toch in gareel te houden is een helpende hand van de forum gebruikers toch handig. En de een post nu eenmaal eerder, of vaker in SU dan de ander. Logisch dat niet iedereen het eens is met elke 'aangifte'. Het is aan de mod om dat te beoordelen, en ook daar valt wel eens over te discussieren, en daar hebben we dan weer LA voor. Lang leve het polder model >:)

Ik vind het zo prima geregeld

• sewer
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 03:47 schreef JvS het volgende:

Zo onterecht is dat slotje niet. Het staat in de faq, en dit is al 432342 keer gevraagd.

Maar wat dat matennaaien betreft. Als je het vermoeden hebt dat iets niet kan, dan post je je vermoeden gewoon in su. Heeft niets met naaien te maken. Als het blijkbaar wel kan volgens got-policy, dan zal de mod er niets mee doen. Als su-poster breng je alleen iets onder aandacht bij de mods, de mods zijn nog steeds verantwoordelijk met wat ze ermee doen. Als dan volgens jou onterecht gesloten wordt, ga dan bij een mod klagen en niet de su-poster beschuldigen...

Verwijderd

Wat ik nog erger vind, is de conclusie die wordt getrokken, dat ik stel door mijn zgn vergelijking met de NSB (ik had het dus over de aangeefpraktijken!!!) dat de moderators Nazi's zijn. Ik voeg hier verder niets aan toe, als je echt denkt dat ik dat stel, moet je de draad nog maar eens doorlezen.
De conclusie die wordt getrokken op basis van jouw implicaties. Mede daarom was de vergelijking kwetsend.

Verder ben ik het grotendeels wel met je eens, maar als je vindt dat een topic onterecht wordt gesloten kun je dit melden in LA. Modjes maken ook fouten en je mag ze daar zeker wel op wijzen, maar het lijkt me handiger als je dit gewoon meldt, dan wordt het wel rechtgezet. Met aanvallend reageren krijg je hier niks los, behalve negatieve reacties.

Ik meen trouwens ook ergens te hebben gelezen dat SU ook geen doel op zich moet zjn, maar kan het niet meer terugvinden (niet in de FAQ, of in FAQ van SU). Als iemand de hele dag zit te zoeken naar topics die hij in SU kan zetten, vind ik ook overbodig, maar als je een topic tegenkomt die verkeerd staat ofzo, is SU een uitermate geschikt middel om dit het te laten verplaatsen, zodat het topic ook meer kans heeft.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zal geen namen noemen maar W*ldh*g*n heeft er wel een erg vervelend handje van....
Noem hem dan ook niet zeg :(

Die jongen post misschien inderdaad wel eens wat vaker in SU, maar wel omdat hij een bepaald beeld van GoT heeft en dat nastreeft. Ik word soms echt niet goed van dat gezeur over hem. Ik heb hem 10 maal liever hier dan mensen die denken dat alles maar moet kunnen!

Verder over dat aangeefgedoe... Als iemand iets doet wat niet door de beugel kan mag dat gewoon gemeld worden. Dat is in het belang van ons allemaal. Zo af en toe zal er vast wel eens iets gemeld worden waarover valt te discusieren... daar hebben we bemiddelaars voor. (Als je er met de betreffende mod niet uitkomt.)

En dat de nsb lang geleden is zegt helemaal niks over het beledigende karakter van de opmerking. Ik begrijp je punt, en verwerp hem om bovenstaande reden. Toch nog een kleine reactie, bij een vergelijking met de nsb en de stasi krijgt het ook gelijk de associaties met het regime dat er achter zit. Volgens de Nederlandse wet ben je verplicht om aangifte te doen als je weet dat iemand een misdrijf begaan heeft. Toch zul je dat waarschijnlijk niet gek vinden....

Het slotje was misschien discutabel, mail dan gewoon de mod om opheldering te vragen. Zullen ze vast wel bereid toe zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ik vind altijd nog dit

"SU is een hulpmiddel... Gebruik je het als meer dan een hulpmiddel ben je op dat moment geen goede mod. Een mod moet er voor z'n forum zijn die hij/zij beheert, en niet uitgaan van SU Posts (die ook gepost worden uit wraak soms, als je er maar iemand bij kan naaien)"

Ik hoop dat modjes zorgvuldig met het SU - forum te werk gaan... Want iedereen kan wel wat su postings openen en een threadje sluiten. De kracht van de mod zit in zijn aanwezigheid op een forum, en een mod maakt zich niet populair omdat hij/zij 939939 slotjes plaatst zonder ook maar enig een beetje te kijken.

"SU IS EEN HULPMIDDEL NIET DE HOOFDMOOD VAN HET MODDEN!"

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:23 schreef Wesley het volgende:
ik vind altijd nog dit

"SU is een hulpmiddel... Gebruik je het als meer dan een hulpmiddel ben je op dat moment geen goede mod. Een mod moet er voor z'n forum zijn die hij/zij beheert, en niet uitgaan van SU Posts (die ook gepost worden uit wraak soms, als je er maar iemand bij kan naaien)"

Ik hoop dat modjes zorgvuldig met het SU - forum te werk gaan... Want iedereen kan wel wat su postings openen en een threadje sluiten. De kracht van de mod zit in zijn aanwezigheid op een forum, en een mod maakt zich niet populair omdat hij/zij 939939 slotjes plaatst zonder ook maar enig een beetje te kijken.

Hier ben ik het niet mee eens. De users maken het forum, niet de modjes alleen. Natuurlijk moeten modjes opletten, maar users moeten dit net zo goed doen. Als je het forum schoon wilt houden, gaat dit makkelijker en sneller voor modjes als alles in SU staat ipv dat zij naar onze fouten moeten zoeken.

Modjes zijn nog altijd vrijwilligers en waarom zouden wij ze niet helpen waar dat kan? De kwaliteit van het forum wordt er beter van en de vrijwilligers wordt het niet onnodig lastig gemaakt. Des te meer je in SU zet, des te makkelijker voor de modjes, des te meer tijd hij/zij heeft om over de zaak te oordelen.

Ook denk ik dat de kloof tussen modjes en users wordt vergroot, als er minder betrokkenheid is. Zij worden niet langer meer gezien als users, maar als mensen onze rotzooi op moeten ruimen. Als jij hier een topic opent, omdat je iets wilt weten, laten de users je ook niet links liggen, dus waarom zouden wij de modjes dan wel zo moeten behandelen?

edit:

Hiermee bedoel ik overigens niet dat modjes nu vanuit SU moeten gaan modden, maar dat er meer SU posts moeten komen. Een mod moet wel weten wat er speelt, maar het kan voor hen een stuk makkelijker worden gemaakt als wij een handje meehelpen.

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

al het bovenstaande is dus de reden dat ik "gestopt" ben (indien er mods van /14 online zijn) met SU posten. Ik icq ze wel. Wordt prima gewaardeerd, /14 blijft redelijk schoon en ik heb geen gezeik meer dat ik teveel in SU post.

De vergelijking met de nsb is smakeloos en ook zoveel jaar na dato gewoon kwetsend te noemen (hoewel in de SU discussie er al 1 maal nog iets ernstigers is genoemd uit WOII). Dit soort beeldspraak kan gewoon niet. Ik doe het niet uit heulen met de "vijand" want mijn vijand zou dan elke gebruiker op dit forum moeten zijn? dan ben ik wel ernstig in de minderheid (1:30.000). Dus de beeldspraak is ook nog eens misplaatst.

Zo en dat is wat mij betreft het laatste wat ik er over zeg. :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mod's zijn gewoon ordinaire schoonmakers. period.
Aangezien GoT nogal groot is, kan het gebeuren dat ze een kamer of hoekje over het hoofd zien. Als ik in die kamer werk en dus een vieze hoek zie, is het niet meer dan normaal dat ik een verzoek tot schoonmaken indien (-> SU). Ik ben dan geen blerrend kind die niet kan schoonmaken, aangezien de mod dan ff komt kijken of de boel inderdaad schoongemaakt moet worden.

Hoe een user het in zijn klotekop haalt om een verzoek tot schoonmaken als "NSB"activiteit te noemen weet ik niet, maar ik weet wel dat de waard is zoals íe zijn gasten vertrouwd.

[disclaimer] de koppeling "ik-heb-een-hekel-aan-tweakersverraders" met NSBers wordt niet direct gelegd. Wel ga ik zulke types voortaan Niet-Schoonmaak Bond noemen.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 03:19 schreef Arjan_A troep.
Laat je nakijken vent.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:29 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Laat je nakijken vent.
Waar slaat dit nou weer op?

Ik vond juist dat hij erg netjes en volwassen zijn standpunt verwoord heeft. Daar zou je nog wat kunnen leren als ik jouw reply zo zie.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:41 schreef Peter1 het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?

Ik vond juist dat hij erg netjes en volwassen zijn standpunt verwoord heeft. Daar zou je nog wat kunnen leren als ik jouw reply zo zie.
Ik ga er zelfs van uit dat ze dat doen. Mijn vergelijking met de NSB had ik beter moeten nuanceren, het neemt niet weg dat ik vind dat de SU mij doet denken aan de NSB.
Het komt er op neer dat hij bij zijn standpunt blijft: SU is voor NSBers.

/edit Waar doelt hij daarmee dan wel op? Sociale controle?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:47 schreef RenevdVeen het volgende:

Het komt er op neer dat hij bij zijn standpunt blijft: SU is voor NSBers.
Volgens mij bedoelt hij hiermee dat het achterliggende idee (je zou het sociale controle kunnen noemen) hetzelfde is. En daar heeft hij imho gelijk in. Dat is heel wat anders dan mensen hier met nsb'ers vergelijken, maar dat doet hij in deze post toch ook niet meer?
Maar goed, ik denk dat hij zich beter zelf kan verdedigen; ik ben zijn moeder niet. :+

Verwijderd

Als je aangeeft dat een topic verkeerd staat, ben je dan een verrader? Ik vind van niet. Het is voor iedereen beter als een topic in het juiste forum staat.

Als je iemand aangeeft die om warez of een serial vraagt, ben je dan een verrader? Misschien vinden jullie van wel, ik vind van niet.

Zoals ik al eerder vroeg: zouden jullie een verrader aangeven?

Ik zie het liever als het verzet, verzet tegen mensen (lees: luie egoïstische eikels) die zelf niet kunnen/willen zoeken, en op GoT erom gaan vragen, waar het mijns inziens overduidelijk is dat dat NIET de bedoeling is van het forum.

GoT is er om kennis en ervaring te delen, en dat doe ik graag met mensen die bereid zijn moeite te doen om iets te begrijpen en te leren.

Dus als er iemand komt met een houding van: los mijn vraag even op, dan wordt ik daar een beetje misselijk van. Er zijn hier mensen die alleen topics zelf openen, en niet de minste moeite doen om een ander zijn vragen te bekijken, of mee te denken met een of andere kwestie.

Dat soort topics post ik dus net zo hard in SU, omdat dat anderen aanzet om ook simpele vragen te gaan stellen. Ik heb geen zin om GoT te zien verwateren tot een forum van het niveau "Computer Idee".

Tweaker... een perfecte naam voor de doelgroep. Mensen die lekker prutsen met hun PC. Mensen die snel nog niet snel genoeg vinden. Mensen die zelf programma's schrijven. Dát soort mensen.

Mede-Tweakers verraden. Kom op zeg. Iemand die om warez vraagt gaan verdedigen, dát is pas dom.

En iets posten om het even onder de aandacht van de mods te schuiven, zodat zíj kunnen oordelen. Dat is zeker ook verraden.

Ik vind zelf dat je dingen gewoon snel moet posten als je denkt dat er haast bij zit, omdat anders anderen het NIET in SU posten, maar 80 nutteloze reply's gaan geven, en het topic steeds omhoog trappen. Dáár erger ik me aan.

Ik heb nog zoveel meer te zeggen, maar ik ga me niet meer verlagen tot het niveau van vergelijkingen met wat voor een oorlog dan ook.

Matennaaierij... Iemand die zich niet weet te gedragen is geen vriend van mij hoor...

Ik ben zo iemand die er niet bij wil zijn als vrienden dronken worden, en zich misdragen. Ik wil er niet bij zijn als vrienden een bushokje in elkaar trappen. Zulke mensen voldoen niet aan het beeld dat ik heb van vrienden.

Ik zorg er wel voor dat vrienden, of mensen die ik ken, zulke dingen niet gaan doen. Dát heet sociale controle.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als zijn stelling die stelling is dat sociale controle en subsequent SUpostgedrag wellicht overkomt met de NSB, dan kan je 2 kanten op.
SU-posters zijn NSBérs in die zin van het woord óf
NSBérs zijn helemaal geen verkeerde mensen.

Beide mogelijkheden verwerp ik. Ik :r op mensen die anderen onderuit trappen zodat ze zelf vrij het forum kunnen verkloten.

Niet-Schoonmaak Bond'er dus. :r :r

• The Legend
  • Laatst online: 16:52

The Legend

*Plop*

[knip]

[knip]
Ach ja, de modjes hebben toch nix te doen niet? SU is bedoelt om users de mogelijkheid te geven wat werk uit handen te nemen van de moderators.

Dat dan de vergelijking wordt getrokken met de NSB slaat imo echt nergens op.

Ik ben toch malle pietje niet!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 13 januari 2002 13:57 schreef ecteinascidin het volgende:
Het ergste aan de associatie "SU-poster = nsb-er" is nog wel dat je daarmee aangeeft dat je zowel de SU-poster als de moderator als je vijand beschouwd.

nsb-ers (de term is de hoofdletters, die er eigenlijk horen, niet waardig) werkten tenslotte samen met de vijand van Nederland. Mocht je dus de moderators en SU-posters als je vijand beschouwen, dan kan je maar beter weggaan. En wees niet bang, dat staat je volkomen vrij om te doen...

In diezelfde vergelijking past ook het "reageren op een opsporings bericht van de politie".
Daar vergelijk ik SU-poster + mod vele malen liever mee (waarbij je SU dan maar ziet als een open opsporings-bericht).

Het zgn. verraden van een dief (moordenaar is iets te ernstig, maar zou je ook kunnen noemen) is dan erger dan het stelen zelf??

Naast dus de daadwerkelijk stoute users (waar bovenstaande vergelijking voor op gaat) heb je dan ook nog gewoon de dingen die fout geplaatst zijn, daarvoor kan je het best de vergelijking van ecteinascidin gebruiken, die is imho erg toepasselijk.

[edit]
Zinnetje was niet helemaal compleet :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:23 schreef Wesley het volgende:
ik vind altijd nog dit

Hier ben ik het ook niet mee eens.
Zoals Cheatah en (ex-mod) Ect[..] posten, modden is geen betaalde of vrijwillige FULL-TIME baan.

Je kunt dus niet verwachten dat een mod alle topics in zijn geheel in zijn forum gaat doorlezen.
Dan hadden we 20 mods in HK nodig...

Alle hulpmiddelen zijn dus ge-oorloofd: SU, ICQ, opbouwend oproepen tot het veranderen van je vraagstelling
dus niet: "SLOTJE!!!"
maar wel: "vertel maar even niet dat het om een gedownloade WindowsXP gaat, maar gewoon om een willekeurige ISO-file."

en ook wel: "vraag nou niet naar serialnr's, je weet dat dat niet mag, en het zal je een waarschuwing of erger opleveren"

Ik kan toch ook vragen bij de politie of er verlichting op mn mountain-bike moet.

Dan zul je mij ook niet horen zeggen tegen de politie: "moet er verlichting op deze gejatte mountain-bike ?"

[bovenstaand voorval hypothetisch, ik weet hoe duur een nieuwe fiets is als iemand je fiets heeft gejat :( ]

Gewoon net genoeg informatie geven.

Ook als je Chello belt, dan zeg je ook niet: "Ik heb een router gekocht voor mn nieuwe netwerk, nu wil ik een ander MAC-adres doorgeven"

Maar weer wel: "Ik heb een andere netwerkkaart gekocht, en dus kom ik niet meer op internet. Dit is me nieuwe MAC-adres: ..-..-..-..-..-.. "

Houd je vraagstelling algemeen doch gedetailleerd genoeg. Dan krijg je geen gezeik over SU-postings.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

uit het gesloten draadje:
Door m-m - zaterdag 12 januari 2002 15:56
--------------------------------------------------------------------------------
Als ik iets zie waarvan ik denk, dit kan niet door de beugel en ik heb tijd, open ik een SU-draadje. De moderators sluiten draadjes, delen waarschuwing uit met als enige doel het forum netjes en overzichtelijk te houden. Dit doen ze voor de users, dus ook voor mij. Als ik iets zie dat hier niet thuishoort, waarom zou ik dan niet zelf ook bijdragen aan het netjes houden hier door het even in SU door te geven? Is volgens mij iets heel anders dan nazisme.
daar wou ik nog even op voortborduren, de duitse gestapo had in de oorlog altijd vrij snel mensen te pakken door sociale controle, ze lieten op TV een brief voorlezen van een buurvrouw die schreef dat ze een vrouw regelmatig zag met een joods-uitziende vrouw. Resultaat: opgepakt en naar de kampen.
Zo werkt SU niet, als het goed is. SU is er om het forum schoon te houden, als je een FAQ-vraag in een topic ziet, wijs je de user op de FAQ en maak je een SU-post waar in staat dat het topic wel op slot gaat. Zo help je zowel de topicstarter als de moderator en indirect jezelf want het forum is weer een stukje netter. Een prima systeem dacht ik zo.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Op zondag 13 januari 2002 14:47 schreef m-m het volgende:

[..]

daar wou ik nog even op voortborduren, de duitse gestapo had in de oorlog altijd vrij snel mensen te pakken door sociale controle, ze lieten op TV een brief voorlezen van een buurvrouw die schreef dat ze een vrouw regelmatig zag met een joods-uitziende vrouw. Resultaat: opgepakt en naar de kampen.
Zo werkt SU niet, als het goed is. SU is er om het forum schoon te houden, als je een FAQ-vraag in een topic ziet, wijs je de user op de FAQ en maak je een SU-post waar in staat dat het topic wel op slot gaat. Zo help je zowel de topicstarter als de moderator en indirect jezelf want het forum is weer een stukje netter. Een prima systeem dacht ik zo.
ik weet niet waneer bij jouw de tweede weereldoorlog plaatsvond maar bij mij hadden ze in iedergeval nog geen TV

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 13 januari 2002 14:52 schreef hendrikjandestuntman het volgende:

[..]

ik weet niet waneer bij jouw de tweede weereldoorlog plaatsvond maar bij mij hadden ze in iedergeval nog geen TV
Klopt, TV kwam een tijdje later. Maar nu weer FF ontopic.

Dit is een gigantisch forum. Een gigantisch forum full-time modden heb je toch echt wel iets van 100 mods nodig oid. Dat is loos, en daarvoor is er SU. Dat heeft niets te maken met matennaaierij of die nsb van jou. Dat is puur om de taak van de GoT mods wat lichter te maken.

Wat ik in mijn tijd als crew heb geleerd dat je een redelijk en logische opstelling van mijn collega's mag verwachten, voor zowel Tweakers.net als GoT. Het kan altijd gebeuren dat er een crewlid de fout in gaat. Daar is LA voor, en daar kun je gewoon een eerlijke beoordeling van krijgen op de situatie. Met SU is het hetzelfde verhaal. Mensen die in SU posten hebben niet altijd gelijk. Zelf ben ik ook een keer gemeld in SU (nog voordat ik crew werd) omdat ik een warezpost "zou hebben gemaakt". Crew (Bulldog in dit geval) was het daar niet mee eens, en ik heb er nooit wat van gehoord. Als jij een onterechte post maakt in SU wordt er toch niet gehanteerd. Er wordt door mijn collega's geprobeerd de boel overzichtelijk te houden. En dat lukt ze aardig. Ben je het niet met ze eens, ben je altijd vrij om te vertrekken.

Oh ja en je moet niet denken dat het alleen users zijn die op hun dak krijgen. Als een crewlid een ernstige actie begaat krijgt hij/zij ook de wind van voren.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ga ik ook nog maar ff mee offtopic, in duitsland hadden ze toen al wel tv. in 1936 werden er in berlijn al tv uitzendingen gemaakt (en bekeken >:) ) van de olympische spelen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Maar waar het om gaat is dat een topic wat niet op slot had mogen gaan wel op slot is gegaan. En dat dit door de su komt omdat ik het wel vaker zie dat sommige mods in de su kijken zien een topic het lijkt er een beetje op en meteen op slot gooien.

Wat jvs zei laat het maar niet over dat nsb hebben maaar waar het om gaat.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 13 januari 2002 15:03 schreef SONiCB00M het volgende:
Als een crewlid een ernstige actie begaat krijgt hij/zij ook de wind van voren.
Mwoh, dat mag je in veel gevallen best een storm noemen ;)
Op zondag 13 januari 2002 15:06 schreef Alfredt het volgende:
Ga ik ook nog maar ff mee offtopic, in duitsland hadden ze toen al wel tv. in 1936 werden er in berlijn al tv uitzendingen gemaakt (en bekeken >:) ) van de olympische spelen.
Idd, ik vroeg me al af waarom er zoveel video opnamen van WOII zijn (nahja veel, iig een aantal) ;)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:11 schreef ACM het volgende:

[..]

[..]

Idd, ik vroeg me al af waarom er zoveel video opnamen van WOII zijn (nahja veel, iig een aantal) ;)
Film had men al in 1920 ofzo televisie pas veel later.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:11 schreef ACM het volgende:

[..]

Ja, daar kunnen wij natuurlijk niks van merken, misschien dat je een paar wilt mirroren >:)
[..]

Ja, bioscopen met nieuwsuitzendingen bestonden al een tijdje :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 13 januari 2002 15:11 schreef DMS het volgende:
Maar waar het om gaat is dat een topic wat niet op slot had mogen gaan wel op slot is gegaan. En dat dit door de su komt omdat ik het wel vaker zie dat sommige mods in de su kijken zien een topic het lijkt er een beetje op en meteen op slot gooien.
Klopt, soms... Ik denk dat er daar wel goed naar gekeken moet worden. Maar aan de andere kant, als zo'n topic onterecht gesloten is, dan is een klein LA topicje genoeg om 'm weer open te laten maken... Maarja dat is wel omslachtig o

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 13 januari 2002 14:52 schreef hendrikjandestuntman het volgende:

[..]

offtopic:
NOFI maar zoals iedereen, die ook begrijpt waar de letters op zn toetsenbord voor staat en dat vuur pijn doet aan je handen, zal begrijpen dat ik bedoelde dat ze laatst op de TV die brief uit een archief voorlazen.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

offtopic
Op zondag 13 januari 2002 16:19 schreef m-m het volgende:

[..]

offtopic:
NOFI maar zoals iedereen, die ook begrijpt waar de letters op zn toetsenbord voor staat en dat vuur pijn doet aan je handen, zal begrijpen dat ik bedoelde dat ze laatst op de TV die brief uit een archief voorlazen.
ja nee nu begrijp ik wat je bedoelt :?
wat is NOFI trouwens
:)

Verwijderd

Ik snap niet waar men zich hier zo druk over maakt. Zo... daar post een of andere user onterecht iets over jou in SU, so what?

Ikzelf post regelmatig in SU (zo rond de 4 keer per dag denk ik) en voel me geen verrader. Ik erger me dood aan mensen die altijd maar 'slotjuh' en 'wat is dat GoT toch kut' lopen te roepen en ondertussen zelf er niets aan doen.

Een post in SU betekend niet automagisch dat het topic ook op slot gaat, sterker nog in mijn ervaring gaan van de 4 postings 2 op slot (ik ben dan ook een enorme zeiker :))

Gaat het topic wel op slot dan zijn er altijd de bemiddelaar/LA nog.

Zou je SU dicht doen dan zou binnen de korste keren LA vol staan met meldingen van stoute users.

Wat betreft Wildhagen.. Alstublieft, doe mij een forum vol met Wildhagens. Dan heb je tenminste een beetje niveau en mensen die zich normaal weten uit te drukken.

//edit
de term 'verrader' is zowieso lastig. Stel jij zit bij een cafe en besteld een omelet. Je krijgt een totaal zwartgeblakert stuk ei geserveerd, dus roep je de ober en zeg je dat dat ei niet goed is. Op dat moment 'verraad' je dus de kok. Zelfde geld hier ook een beetje, alhoewel het hier niet om iets gaat waar je voor betaald.

//edit2
waar nu LA staat stond SA.. foutje

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 13 januari 2002 16:46 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
offtopic
[..]
wat is NOFI trouwens
:)
no flame intended, oftewel niet lullig bedoelt (t stond er eigenlijk wel lullig - daarvoor sorry)

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

vandaar ook nofi :)
Pagina: 1