[html / script] height van layer aflezen

Pagina: 1
Acties:

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Stel ik heb in een html-pagina met daarin een layer. Van die layer is de width wel opgegeven en de height niet. En in die layer stop ik een tekstje. Doordat de width vaststaat, wordt het tekstje weergegeven over meerdere regels. De height van de layer wordt daarmee uitgerekt. Ik zou dan de height van de layer willen weten, voor een scriptje, maar dat lukt me niet.

Als ik bijvoorbeeld (met javascript) doe:
alert (document.layer1.height)
dan krijg ik een leeg tekstboxje.

Is er een manier om toch achter de height te komen?

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

Verwijderd

Je kunt de height toch zelf aangeven..? En dan de overflow scrollend maken..?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
offsetHeight

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Peopeo
Helaas zijn beide tips niet gelukt. Ik wil namelijk juist niet de hoogte opgeven van te voren. Ook als ik vraag om de offsetHeight dan doet ie het niet. Dan zegt ie 'undefined'.

Ik heb een voorbeeldje van wat ik wil in een HTML-paginaatje gezet (klik dan op het scherm voor de hoogte van de layer):

<html>
<head>
</head>

<body onclick="hoogte()">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:50px; left: 90px; top: 100px; background-color:009900"> tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst</div>
</body>

<script language=javascript>
function hoogte() {
alert(document.all.Layer1.style.offsetHeight)
}

</script>
</html>

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

crisp

Devver

Pixelated

code:
1
2
3
4
5
document.all['Layer1'].clientHeight;

of (DOM)

document.getElementById('Layer1').clientHeight;

Intentionally left blank

• Peopeo
Het werkt !!! => document.all['Layer1'].clientHeight

Zeer bedankt.

Pagina: 1