Hey,
Ik heb op het moment twee SCSI schijven in mijn computer hangen, een Atlas 10K3 73GB en een IBM 36LZX 18GB. Beide zijn aangesloten op een onboard Adaptec 19160 controller. Nu zou ik graag willen dat ik die IBM uit kan zetten zonder de kast open te maken en de stroomstekker uit de drive te trekken
. Het lukt me door auto-spinup met jumpers op de drive zelf te disablen en dan in de controller config 'send wakeup signal' of iets dergelijks uit te zetten. Hij blijft dan wel redelijk lang hangen bij de detectie (ook al 'exlude' ik de drive uit de SCSI scan) maar de computer boot wel verder en begint WindowsXP te laden zonder dat de IBM drive draait. Wat doet WinXP nu, die 'spint' de drive alsnog zelf 'up'
. Daar heb ik dus ook niets aan. Mijn vraag is dus of iemand hier een oplossing voor weet, desnoods maak ik een schakelaartje aan de stroomstekker. Ik weet alleen niet of een schakelaar aan maar 1 draadje dan genoeg is (welke draadjes ik moet hebben kom ik wel achter, waarschijnlijk gewoon geel en zwart oftewel 12V). Maargoed als iemand een oplossing weet hoor ik het graag
. Thnx alvast ...
Ik heb op het moment twee SCSI schijven in mijn computer hangen, een Atlas 10K3 73GB en een IBM 36LZX 18GB. Beide zijn aangesloten op een onboard Adaptec 19160 controller. Nu zou ik graag willen dat ik die IBM uit kan zetten zonder de kast open te maken en de stroomstekker uit de drive te trekken