ik ben net klaar met mn eerste linux setup (mandrake 8.1) maar nu kom ik na het booten in een of andere vieze dos based text ding, ik log in met een van de users, maar hoe start ik dan de grafische shell (heb KDE en GNOME geinstalled)?
vieze dos based txt ding? Missing the point lad?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
meteen paniek, neen start x werkt niet (had ik al geprobeerd) wat moet ik dan? nergens een fuckin' linux newbie manual ding?
iemand?
iemand?
Ga dit eens doornemen man!
http://www.linux-mandrake.com/en/fdoc.php3
http://www.linux-mandrake.com/en/fdoc.php3
Ja ik zou toch als je een OS installeerd toch maar eens de manual lezen als je er niks vanaf weet... Want als je dit al niet weet zullen er nog vele vragen volgen...Op zondag 13 januari 2002 02:05 schreef OGangstah het volgende:
jah MAN bedankt!
heb ook wel bepaalde dingen gelezen, maar toen start x niet werkte, wist ik het ff ook niet meer, dus wilde ik jullie ff vragen, maar sommige mensen zeiken liever dan normaal antwoord te geven
Omdat het (zoals duidelijk al door iemand is gezegd)
is en niet
zoals jij steeds volhoudt.
code:
1
| startx |
is en niet
code:
1
| start x |
zoals jij steeds volhoudt.
Specs ...ik doe er niets meer aan.
Verwijderd
Jij typt iets als :
En wat zegt je pc dan ? Zonder foutmelding kunnen we niks
code:
1
| startx |
En wat zegt je pc dan ? Zonder foutmelding kunnen we niks
Tjongejonge !
Jij loopt hier een beetje te kankeren en te schelden en dan zeg je dit:
Jij loopt hier een beetje te kankeren en te schelden en dan zeg je dit:
Probeer eens 1 zin te typen zonder een scheldwoordmaar sommige mensen zeiken liever dan normaal antwoord te geven
heb al alle mogelijkhede geprobeert, Start X, startx Start X, start X...alles, ben nu ff opnieuw aan het installen mayb dat ik iets over het hoofd heb gezien.
*zucht* 
er word toch duidelijk aan je gevraagd om startx in te typen, en ons dan te melden wat er op je scherm verschijnt?
maar ach, als je het zo graag toch zelf uit wilt zoeken...suc6
er word toch duidelijk aan je gevraagd om startx in te typen, en ons dan te melden wat er op je scherm verschijnt?
maar ach, als je het zo graag toch zelf uit wilt zoeken...suc6
Wat dacht je ervan om X te installeren?
You can't have everything. Where would you put it?
Waarom heb jij Linux erop gezet en niet gewoon Windows???een of andere vieze dos based text ding
Als ik jou was zou ik eerst maar eens leren hoe je in dat 'vieze dos based text ding' moet werken, anders kun jij ook niet met X omgaan.
Linux heeft nou eenmaal niet de plug&pray/klikkerdeklik mentaliteit.
Er zijn mensen die het wel proberen (red-hat e.d.), maarja...
Verwijderd
Er komt vast een "u-dont-need-brains" distro die draait op nix..maar dear spookje ...die zal jij wel niet willen.:)Op zondag 13 januari 2002 02:49 schreef Phantom_ het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst maar eens leren hoe je in dat 'vieze dos based text ding' moet werken, anders kun jij ook niet met X omgaan.
ps. ga je ook zo slapen ?
Sorry, maar waar slaat dat Redhat gedoe opOp zondag 13 januari 2002 02:49 schreef Phantom_ het volgende:
Ik draai ook mandrake 8.1 en switch regelmatig van X naar console om bep. dingen uit te proberen, maar ik merk het al dat je mandrake users niet tot de linux populatie rekent
(ik kan die laatste opmerking ook verkeerd begrapen hebben)
Verwijderd
Volgens mij heeft dat meer met de houding van de topic starter te maken dan met Mandrake. Als ie Slackware had gebruikt had je volgens mij dezelfde problemen gehad.Op zondag 13 januari 2002 02:55 schreef Mataraty het volgende:
[..]
Sorry, maar waar slaat dat Redhat gedoe op
Ik draai ook mandrake 8.1 en switch regelmatig van X naar console om bep. dingen uit te proberen, maar ik merk het al dat je mandrake users niet tot de linux populatie rekent
wat denk je welOp zondag 13 januari 2002 02:56 schreef Gila het volgende:
denk het wel ja
Dat hij mandrake users niet tot de linux populatie rekend of dat ik de opmerking verkeerd heb begrepen?
Dan denk ik aan het fenomeen linuxconf, yast, e.d., allemaal config tooltjes waar je eigenlijk niet meer omheen kunt, en die allerlei dingen instellen die je helemaal niet wilt.Op zondag 13 januari 2002 02:55 schreef Mataraty het volgende:
[..]
Sorry, maar waar slaat dat Redhat gedoe op
Uiteraard is dit voor iedereen verschillend, maar ik kots daarop.
Het ging me ook meer op de houding van de topicstarter zoals janjanjansen al aangeeft.
Geef mij maar een text editor, een compiler en wget, heerlijkOp zondag 13 januari 2002 02:55 schreef Gila het volgende:
[..]
Er komt vast een "u-dont-need-brains" distro die draait op nix..maar dear spookje ...die zal jij wel niet willen.:)
ps. ga je ook zo slapen ?
Slapen zal er voorlopig nog wel niet inzitten
Ik dacht al de basis van de linux kernel is bij alle distro toch ongeveer gelijk?Op zondag 13 januari 2002 02:57 schreef janjanjansen het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat meer met de houding van de topic starter te maken dan met Mandrake. Als ie Slackware had gebruikt had je volgens mij dezelfde problemen gehad.
(ik heb alleen nog maar met suse. redhat en mandrake gewerkt en over een tijdje maar eens debian of slackware proberen
Verwijderd
Voor een aantal basiszaken in elke Linux distro wordt veelal dezelfde software gebruikt. Daardoor maakt het voor dat deel niet uit welke distro je hebt. Grote verschillen zijn vaak de configtools en de installatieroutine en de packagemanager. Slackware & Debian hebben geen grafische install met prachtige schermen. Maar ze zijn wel functioneel en als je wilt lezen ook heel duidelijk. Enige kennis van Linux*.* is dan wel handig, al was het maar om te begrijpen waar je mee bezig bent.Op zondag 13 januari 2002 03:01 schreef Mataraty het volgende:
[..]
Ik dacht al de basis van de linux kernel is bij alle distro toch ongeveer gelijk?
(ik heb alleen nog maar met suse. redhat en mandrake gewerkt en over een tijdje maar eens debian of slackware proberen)
Verwijderd
het enige dat alle distributies gemeen hebben is dat er een linux kernel bijzit. da's al. verder varieert het per distro wat er verder nog wordt meegeleverd. ok, de meesten hebben X, een compiler, etc, maar niet allemaal. sommige distro's passen op 1 diskette (dus ook geen linux source code).Op zondag 13 januari 2002 03:01 schreef Mataraty het volgende:
Ik dacht al de basis van de linux kernel is bij alle distro toch ongeveer gelijk?
De topicstarter mag het nog eens proberen zodra:
1. hij een beetje normaal kan formuleren zonder allerlei neukende objecten in de zin
2. zelf het een en ander uitgezocht heeft
succes ermee!
1. hij een beetje normaal kan formuleren zonder allerlei neukende objecten in de zin
2. zelf het een en ander uitgezocht heeft
succes ermee!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()