[TIP] x2vnc

Pagina: 1
Acties:

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Hey Linuxfreakz,

Ik heb 2 PC's naast elkaar staan, 1 Win2k bak en 1 Linux bak, ieder met een eigen monitor. Nu vond ik het nogal rommelig staan om ook 2 muizen en 2 keyboards op 1 bureau te hebben liggen.

Dus wilde ik het eerst hardwarematig gaan oplossen met een switchbox. Maar dit bleek toch een best prijzige oplossing te gaan worden dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief, en nog gevonden ook.

Namelijk x2vnc. Als ik nu in Linux (KDE2.2.2) met mijn muis naar rechts ga (dus richting de monitor van mijn 2de PC) dan gaat die muis over naar die 2de monitor en zit ik mijn windows over te nemen. Ik kan gewoon tiepen en al. Dus weg 2 keyboards en muizen.

Handige tip d8 ik zo. En zo blijkt er ook nog win2vnc te bestaan wat het tegenovergestelde doet, van windows naar X dus.

Specs

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Yeah, ik beheer alles met vnc, geweldig proggie.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik doe hetzelfde al een half jaar met x2x tussen 3 linuxbakken (laptop met tobo en muis in het midden, tobo/muisloze desktop rechts, tobo/muisloze HP parisc workstation links) en het werkt echt heerlijk... Het is alleen wel eens zoeken waar die verdomde muiscursor nu zit :D

Ik heb zo weinig aan vnc though zonder Windows :Y)

Verwijderd

Ik gebruik een kv switch, niet duur en werkt geweldig (zo'n muis is wel weg te leggen toch ?) 4 bakken op 1 monitor en keyboard :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 03:08 schreef deadinspace het volgende:
Het is alleen wel eens zoeken waar die verdomde muiscursor nu zit :D
xeyes?

Verwijderd

vnc werkt trouwens ook leuk via een browser!!!(poort 5800 en hoger)

ik gebruik toch liever X [b.v.'DISPLAY="123.123.123.123" xterm &'] omdat je dan ook 1 progje op een ander scherm kan gooien ipv meteen met hele desktop's te gaan smijten.
/me vraagt zich af waarom zijn wachtwoordt bij xvncviewer geen sterretjes worden.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 13 januari 2002 21:14 schreef compukid het volgende:
xeyes?
Gaaf id, maar dat gaat niet werken vrees ik...
Elk screen heeft namelijk nog steeds een fysieke cursor, maar slechts één van die drie zal bewegen als je aan de muis zit.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 21:41 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Gaaf id, maar dat gaat niet werken vrees ik...
Elk screen heeft namelijk nog steeds een fysieke cursor, maar slechts één van die drie zal bewegen als je aan de muis zit.
had je daar niet bigcursor oid voor?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 14 januari 2002 15:05 schreef compukid het volgende:

[..]

had je daar niet bigcursor oid voor?
Ik rammel gewoon met de muis, en kijk op welk scherm iets beweegt, is dat ook goed? :+

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Hebben jullie gigabit ethernet ofzo? Ik vind VNC echt nooit vooruit te branden (vooral onder windows). Mjah, zal wel aan mij liggen dan :'(

Kun je hier bijvoorbeeld ook een fatsoenlijk spel Quake (of andere 3D-shoot-em-up) spelen?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 14 januari 2002 16:48 schreef Wilke het volgende:
Hebben jullie gigabit ethernet ofzo? Ik vind VNC echt nooit vooruit te branden (vooral onder windows). Mjah, zal wel aan mij liggen dan :'(
10 of 100 mbit, afhankelijk van waar ik zit (ik gebruik overigens nooit vnc, maar alleen X).
Kun je hier bijvoorbeeld ook een fatsoenlijk spel Quake (of andere 3D-shoot-em-up) spelen?
HAHA.
Kort gezegd: Nee.
Langer gezegd: Neeeeeeeeee.

Sorry, maar (vooropgesteld dat de 3D-tekeninstructies niet over het netwerk worden gestuurd) 1024x768x32 @40 fps quake (of wat dan ook) is 1024 * 768 * 32 * 40 = 1.006.633.000 bits per seconde, aka precies 1 gigabit per seconde.
En dan hebben de compus dus hun handen vol aan de netwerkkaart (als je al gigabit ethernet hebt), plus dat alles in software gerenderd moet worden... Er zijn simpelweg geen PCs die dat redden. Geen.

X en VNC zijn hier gewoon niet voor bedoeld. Filmpjes kijken, gamen zijn dingen die je gewoon lokaal moet doen.

Veel gewoner is om een browser of iets dergelijks erover te draaien.

Wat de topicstarter (en ik) hier bedoelden was overigens dat alleen de besturing (dus muis en keyboard input) over VNC/X gaan. Alle programma's draaien bij ons gewoon op een lokaal display.
Pagina: 1