[Linux] kl*te setup fout!

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik krijg de hele tijd deze foutmelding onde set-up van mandrake 8.1:

segmentation fault: seems like memory is missing as the install crashes

wat wil dit zeggen (ben nogal een linux newbie)?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk een bij www.google.com/groups
Gewoon de hele foutmelding erin plakken :)

Text-only install eens proberen anders?

• OGangstah
ok ik heb m nu geinstalled, maar ik kom in een of andere gare text base (aka dos) ding, hoe start ik een grafische interface?

• banaan-X
  • Niet online
WAT heb je geinstalleerd? :? Mandrake in 10 minuten? :?
Naja, in iets grafisch kom je door startx (nee, niet met root opstarten...). Instellen met Xconfigurator (dat moet wel met root)

• OGangstah
tsja setup duurde 30 min (op een k6 400 met 256Mb)

als ik inlog met root, en dan xconfigurator doe, zegt ie dat command niet bestaat!

is hiet nergens een geile 'walkthrough' van?

Verwijderd

http://www.mandrakeuser.org/index.php
En Linux is CASE sEnSiTivE :) dus X <> x

• banaan-X
  • Niet online
Hmm, kennelijk geen X geinstalleerd? Tja, onder Mandrake weet ik het dan niet, maar onder Debian doe je dan:
apt-get install x-window-system
apt-get install kde
:P
Onder Mandrake kun je beter de installatie opnieuw doen, en nu WEL KDE of GNOME installeren.

En doe eens:
updatedb
locate Xconfigurator

Weet je of ie er echt niet is ;)

• OGangstah
heb'wel X geinstalled, GNOME en KDE, teminste ik heb ze aangevinkt bij de setup!!
ik ga ff verder tryen

Verwijderd

XFdrake intikken?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Wat zegt ls -l /etc/X11?
Als root 'setup' tikken moet ook helpen.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik weet dat Mandrake altijd in de setup ook je X configt, probeer eens gewoon X op te starten d.m.v. startx, werkt het niet moet je waarschijnlijk nog X configureren, dat doe je met Xconfigurator. Heb je die niet kan je de RPM downloaden op deze locatie (installeren met rpm -i Xconfigurator-4.2.10-3mdk.sparc.rpm).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Typ gewoon eens startx. je hebt m waarschijnlijk zo ingesteld dat ie niet in runlevel 5 maar in runlevel 3 opstart. Kan je straks gewoon veranderen in t Mandrake Config progje.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43

JJJ

Op zondag 13 januari 2002 12:18 schreef Aikeleer het volgende:
Heb je die niet kan je de RPM downloaden op deze locatie (installeren met rpm -i Xconfigurator-4.2.10-3mdk.sparc.rpm).
Euh, sparc?!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
OGangstah, ik heb even voor je gekeken in de nieuwsgroepen (zoals banaan-X voorstelde), en dit is wat als antwoord werd gegeven op hetzelfde probleem:

I'd say there's a 90% chance that you either have a

1) Bad CD Rom install disc (try it on another machine)
2) Bad RAM (does Windows crash on this machine very often?)
3) Some other bad hardware

It's probably 1 or 2, but I've seen it all before... (a bad PCI
bridge once did what you are describing to me -- bad video cards do it
too, but usually not until you fire up X11)

---

Hier heb ik nog aan toe te voegen: om je geheugen te testen kun je bijvoorbeeld memtest86 downloaden. Deze kun je gewoon onder Windows op een diskette zetten, en die dan booten. Is het meest rigoureuze memtest-progje dat ik ken.

Verder is zo'n zwart schermpje met alleen tekst niet 'aka dos', maar dat is nou een command-line shell. Het lijkt op elkaar OK, maar de functionaliteit is onvergelijkbaar (in beide gevallen geld natuurlijk wel: mits je weet hoe het werkt en wat je er mee kunt).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Het lijkt mij dat verder rotzooien met de half-brakke install die je nu hebt vrij weinig zin heeft.

Als een Mandrake-install goed gaat, zou je echt niet met de hand hoeven gaan rotzooien om alleen de grafische omgeving aan de praat te krijgen.

Het lijkt er momenteel dus op dat ofwel de download niet helemaal OK is gegaan (paar bitjes verkloot in de ISO ofzo), of dat je een vaag hardware-probleem zou kunnen hebben. In ieder geval is dit niet het soort foutmelding wat je onder normale omstandigheden zou moeten krijgen, maar dat had je zelf ook al wel door denk ik :)

Wat je anders ook nog kunt proberen: ik weet niet of je meerdere computers hebt, maar zet er eens wat ander geheugen in als je nog wat hebt liggen, misschien help dat :?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mocht je de iso's nog op je schijf hebben staan: je kunt vrij makkelijk de md5-sums ervan checken (vind je op de downloadlocatie).

Zoef

Pagina: 1