wat houdt linesharing nou pssies in?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik lees heel vaak bij ADSL aanbieders dat er wel en geen linesharing mogelijk is.. Wat is dit dan voor iets eigenlijk?

superB

• bdl
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Voor zover ik weet, data en spraak over een lijn is linesharing. Is alleen data mogelijk(adsl) kan er geen linesharing worden gedaan.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
oow dus met linesharing kan je via ja ADSL verbinding ook nog bellen? Maar als je normaal ADSL hebt dan kan je toch ook nog gewoon bellen met de normale telefoon?

superB

Verwijderd

Wel linesharing:

Dus als ik Internet kan ik niet bellen?
Jawel. Als er sprake is van line-sharing dan gaan telefonie en ADSL tegelijk naast elkaar over de lijn. ADSL is hiervoor ontworpen.

Geen linesharing:

Dan moet u een aparte telefoonlijn aanvragen bij KPN, en deze door Cistron om laten zetten naar een ADSL lijn. Daarna moet u het KPN abonnement per direct opzeggen. u moet dan wel aan KPN aansluitkosten betalen EN de abonnementskosten voor 1 jaar telefonie via KPN, want dat is de minimum contract periode zelfs al zegt u de lijn per direct op.

Meer info: http://www.cistron.nl/particulier/adsl_faq.shtml#sec2.1.

Als je geen 2e lijn aanvraagd [wanneer linesharing niet beschikbaar is] dan kan je wel internetten maar niet bellen, vandaar dus de 2e lijn.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Maar ik krijg binnenkort gewoon mxstream basic.. Dan mag ik toch aannemen dat we kunnen bellen en internetten tegelijk.?

superB

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 09:46

admiral866

The King Personality Disorder

mja vroeg ik me ook al af.
De search zegt:
(type "linesharing" in bij de search)

hier komt het op neer volgens mij:
Op zondag 21 oktober 2001 14:27 schreef isdnsux het volgende:
Linesharing wil zeggen dat je kan internetten en bellen over dezelfde telefoonlijn..als dat niet het geval is en je wil nog steeds kunnen bellen dan moet je 2 telefoonlijnen nemen of isdn (wel dubbel maandtarief dus voor de telefoonabbo's dus)
maar nu heb ik nog wel de vraag hoe het zit met dat isdn, want dat heb ik namelijk, en er is nog geen linesharing.
Dan moet de alternatieve adsl provider (geen linesharing beschikbaar dus) wel specifiek melden dat ze hun produkt kunnen aanbieden via isdn?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 01:21 schreef deadline het volgende:
Maar ik krijg binnenkort gewoon mxstream basic.. Dan mag ik toch aannemen dat we kunnen bellen en internetten tegelijk.?
Ik weet voor 99% zeker dat het dan wel wil

Daarvoor heb je de splitter.
Deze splitst de data van Mxstream en de spraak van de telefoon.
Zodat je deze 2 dingen tegelijkertijd kan blijven doen.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
gelukkig anders had ik ruzie met me ma gehad :)

superB

Pagina: 1