Toon posts:

stomme vraag: XP, netwerk & beperkt sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus wat folders delen met de rest van het netwerk, maar ik wil dat bepaalde folders alleen toegankelijk zijn voor users uit een speciefiek domain. Met win 98 kon je gewoon met wachtwoorden smijten. Maar bij win XP zal je wel met permissies moeten werken, maar ik kan nergens iets vinden wat erop lijkt. Alleen voor gebruikers die echt in loggen op mijn pc, niets voor vanuit het netwerk.

Het zal aan mij liggen, maar als iemand mij even een hint kan geven. Zou ik dat erg kunnen waarderen

Alvast bedankt,

GJ

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
hierbij geef ik je een HINT

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:00 schreef MokerHamer het volgende:
hierbij geef ik je een HINT
:?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
vragen zijn nooit stom :P

ik heb hier ook problemen mee.
ik wil bijvoorbeeld een map aanmaken die voor iedereen toegankelijk is (bijv op een LAN-party). maar toch met een wachtwoord erop.

dat kan volgens mij niet want je kunt alleen een wachtwoord per user instellen. zo irritant is dat.
bij win9x kon je dat zo instellen! :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maak je toch een user aan? LANUSER ofzo, kun je gelijk rechten per map instellen ofzo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ScuL
  • Laatst online: 09:06
urgh ja.
maar dan moet iedereen die bij mij komt lannen maar gelijk ff zijn windows user aanpassen? :s

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
LANUSER??
.....je kan wel nieuwe user accounts aan maken, maar die zijn volgens mij alleen bedoeld voor inloggen op die pc.
En daar heb je niets aan.

Verwijderd

dus was toch geen stomme vraag :z

• pablo_p
  • Laatst online: 05-04 09:35
Als je nu een nieuwe user aanmaakt, zoals bv gesuggereerd: LANUSER. Die geef je de goede rechten op de folders doe je wilt sharen (en je kan bv uitzetten dat'ie lokaal kan inloggen).
Vervolgens doe je vanaf andere computers: map network drive en dan vink je aan: connect using a different user name.

Andere methode is een groep te maken: LANGROUP, die groep de goede rechten te maken. Voor iedere gebruiker een eigen user ID te maken en die aan de groep LANGROUP te hangen.

• pablo_p
  • Laatst online: 05-04 09:35
Laatste methode die ik beschreef geeft je meer flexibiliteit, je hoeft niet slechts 1 pwd te gebruiken en als je user/pwd van anderen gebruikt, geven ze dat ook niet zo snle door.
Pagina: 1