Keyboardfout op Kaimei KM-T5-T1

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik zit hier een sys proberen draaiend te krijgen rond een van die Kaimei So7 mobo's die op de HCC overal te vinden waren. CPU erin, RAM prima herkend- no problem.

Maar met keyboard gaat het mis. Als ik een van m'n PS/2 keyboards dmv PS/2->DIN convertor (die werkt- P75 met Intel mobo ernaast geen problemen) erin stop begint zodra de post begint het syteem te klikken alsof een toets vastzit. Na CPU, mem en IDE detectie stopt'ie op Keyboard Error- press F1 to continue or Del to enter Setup
Tja, en hij reageert totaal niet als ik een van beide toetsen probeer. Ook branden de lampjes niet (noch flitsen ze bij powerup)

De mobo heeft ook een PS/2 muisaansluiting (nouja, een stel pinnetjes waar je er eentje op kan zetten)- die heb ik gebruikt en er een keyboard aan gehangen (sommige mobo's staan toe dat je keyb en muis omdraait)- de lampjes flitsen nu wel bij powerup, en er klikt niets, maar hij geeft nog steeds een Keyboard Error.

Ik zit met m'n handen in het haar. De mobo heeft ook USB pins, waar ik een aansluiting op gekwakt heb. Helaas heb ik geen USB keyboard (en ik betwijfel of Legacy Support in BIOS aanstaat). Iemand enig idee hoe rond deze schijnbare keyb controller/socket failure heen te werken :?

Oslik blyat! Oslik!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik zou het toch eens proberen met een usb k-bord, probeer er eentje te lenen.

legacy support is toch niet nodig om in de bios te komen?

Sinlath | Opinions may contain latency

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 01:04 schreef Sinlath het volgende:
ik zou het toch eens proberen met een usb k-bord, probeer er eentje te lenen.

legacy support is toch niet nodig om in de bios te komen?
Op m'n werk liggen er zat, maar ze zijn daar minder blij met dergelijke 'leen' acties. Is idd het enige wat nog te proberen valt. Ik vermoed dat de DIN socket op de mobo een beetje los is en misschien niet goed contact maakt.

Oslik blyat! Oslik!