Mn bak bevriest 0.5 seconden?!

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik weet niet sinds wanneer of waarom, maar de laatste tijd freezet mijn pc een halve seconde om de zoveel minuten (niet regelmatig).
Ik draai een net schone XP pro installatie met 2*40 gb d740x maxtors in raid0. Ik dacht eerst dat het aan mn mp3's lagen die op een andere oude schijf stonden die maybe brakjes is, maar als ik mp3's op mn raided HD gooi doet ie het ook. Iemand ENIG idee want het begint
behoorlijk bloed-onder-mn-nagels-vandaan-halerig te worden.
Alle controllers staan iig op UDMA mode (HD's udma 5, cdrom udma4), en er staat nog niks geinstalleerd wat constant bezig is, zoals een virusscannert ofzo.
Tips voor wat ik kan checken zijn zeer welkom :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

toevallig een Hp 3200 Scanner aangesloten, of iets anders aan je seriele poort? Bij mij heeft dat ook wel voor bevriezing gezorgd, maar ff nieuwste drivers downloaden en het was over d8 ik.

Verwijderd

Netwerk kaart die daarvoor kan zorgen misschien. Ik had dat ook maar toen was het wel regelmatig bij mij dat ie bevroor.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

is da hddtje niet brak??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Verander IRQ netwerkkaart eens...of haal netwerkkaart er even uit...en koppel hd eens even af.

Weet je wat, kun je dan ook proberen, koppel alles wat je niet nodig hebt los van je machine (soundkaart indien onboard, nic, extra hd's, cd-rom's, enz enz) en kijk of ie dan nog zo doet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RubZie
Hmja, ik heb wel een scanner eraan via usb, verder nog een revo aan serial port, ik zal alle shit er wel effe afkoppelen en kijken of dat scheelt...
Verder is het vaker als ik internetactiviteit heb, dus maybe mn netwerkkaart... zit een winbond 10mbit rukding in, die maar es vervangen?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:10

Klippy

Still Game

Lijkt alsof hij ergens op wacht ofzo.

Kan netwerk zijn ja, of HD brak.
Geen IRQ conflicten? Anders ff alle externe zooi eraf ja.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

check eens of je geen lanverbinding hebt ingesteld die naar een DHCP gaat zoeken die niet bestaat.
Dit kan een oorzaak zijn...
Wat verder ook kan helpen is ff uitloggen en daarna weer inloggen. Dit schijnt veel problemen die XP op dit moment heeft met diverse hardware te verhelpen

• RubZie
OK eindelijk wat getest :)
Als ik mn ADSL in mn 100mbit realtek stop (die dan aangeeft 10mbit te zijn maar dat zal wel normaal zijn omdat die modem dat ook is), is het probleem inderdaad weg. Dan heb ik dus mn 10mbit nicje uitgeschakeld...
Maar ik wil niet mn LAN hier op mn 10mbit winbond nepnic laten lopen en mn ADSL connectie op mn 100mbit kaartje. Kep helaas geen andere netwerkkaarten meer liggen hier.
Dus heeft iemand een idee wat ik aan die netwerkkaart kan doen dat ie gewoon normaal doet?!
Alvast tnx voor tipz :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

vervangen voor €15,-?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1