Verwijderd

Topicstarter
een mooi beeld van het heelal, zo zie je hoe groot het werkelijk is, ik bedoel dat je je er iets meer van kan voorstellen *D
Afbeeldingslocatie: http://oposite.stsci.edu/pubinfo/jpeg/HDFWF3.jpg

Verwijderd

Dus :?

Wat wilje hiermee zeggen, en als je de grootte al wil aangeven zet er dan namen bij van de planeten ofzo.

Maar dit riekt naar een slotje ben ik bang voor.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

En dit is een relatief "saai" stukje hemel dat de nasa had uitgekozen om eens flink op in te zoomen!Kan je nagaan...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 00:33 schreef metalass het volgende:
Dus :?

Wat wilje hiermee zeggen, en als je de grootte al wil aangeven zet er dan namen bij van de planeten ofzo.

Niks, ik kon me er gewoon altijd weinig bij voorstellen en ik vond deze foto wel een aardig beeld geven,
Planeten haha, dat zijn geen planeten menneke ;)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 17:18

-Stef-

Slainthe!

Ahh, is het zo groot.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 00:38 schreef -Stef- het volgende:
Ahh, is het zo groot.
>:)

Verwijderd

Nou ja we kunnen hier een soort space-foto topic van maken, anders heeft het niet zoveel zin. Na dit plaatje van wat melkwegstelsels kom ik met: Afbeeldingslocatie: http://oposite.stsci.edu/pubinfo/PR/2001/26/content/0126w.jpg Hier wordt in een melkwegstelsel een ster zeel snel gevormd (zoiets las ik toch).

Verwijderd

Topicstarter
ziet er echt cool uit vin ik :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

mhhh foutje...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

ok, deze gooi ik ook weg!

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 00:47 schreef blobber het volgende:

[..]

Dit IS een melkwegstelsel :)
DUH dat weet ik ook wel, ik ben niet achterlijk!
Maar ik citeer
Most galaxies form new stars at a fairly slow rate, but members of a rare class known as "starburst" galaxies blaze with extremely active star formation. The galaxy NGC 3310 is one such starburst galaxy that is forming clusters of new stars at a prodigious rate. Scientists using NASA's Hubble Space Telescope are perfecting a technique to determine the history of starburst activity in NGC 3310 by studying the colors of its star clusters.
Daar staat toch dat sterreclusters in dit melkwegstelsel zeer snel gevormd worden, itt tot normale waar het redelijk langzaam gaan. Heb ik trouwens van http://oposite.stsci.edu/pubinfo/PR/2001/26/index.html
Op zondag 13 januari 2002 00:49 schreef blobber het volgende:
Dit is een melkwegstelsel, maar waar tussen de 100 miljard sterren zit die ster die gevormd wordt dan :? ?
Goed, dat weet ik ook niet, ik zat ook al te kijken. Misschien links boven (als witte vlek) het centrum?
Maar kom op, meer mooie space foto's!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

jah sorry, dat realiseerde ik me ook, maar je reageerde voordat ik mijn fout kon herstellen excuses ;)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 00:49 schreef blobber het volgende:
ok, deze gooi ik ook weg!
Deze hoefde niet weg hoor, is toch een normale vraag ik zag het ook niet!
Btw apology accepted :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

O.k.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010880091

HUBBLE FINDS MYSTERIOUS RING STRUCTURE AROUND SUPERNOVA 1987A

NASA's Hubble Space Telescope (HST) has obtained the best images
yet of a mysterious mirror- imaged pair of rings of glowing gas
that are encircling the site of the stellar explosion supernova
1987A.

One possibility is that the two rings might be "painted" by a
high-energy beam of radiation or particles, like a spinning light-
show laser beam tracing circles on a screen.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hmz. Ik mis inderdaad wat voor discussie hier gevoerd gaat worden? Nou ja, ik laat hem eventjes open, maar maak er dan wel iets serieus van aub.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Vaak als ik weleens over melkwegen enzo nadenk dan snap je er weinig van, er zal toch ergens een einde van het heelal moeten zijn.....Je moet toch ergens uitkomen :?? En waarom het er precies is vind k vaag..Wij denk altijd dat we zo belangerijk zijn hier op de aarde, maar eigenlijk als je het een beetje bekijkt zijn we helemaal niks :'(
En niemand kan er een antwoord opgeve >:)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 16:53 schreef Hielkej het volgende:
planeten
geen toegang :?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Maar deze is toch zeker de mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://oposite.stsci.edu/pubinfo/jpeg/M16Full.jpg

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:43 schreef Frodo_Baggins het volgende:
Vaak als ik weleens over melkwegen enzo nadenk dan snap je er weinig van, er zal toch ergens een einde van het heelal moeten zijn...
Dat einde is er ook. Immers in het licht van alle sterren wordt een roodverschuiving waargenomen, dus raken alle sterren steeds verder van ons af. Ten opzichte van elkaar worden de afstanden tussen de sterren ook steeds groter. Het heelal dijt dus uit.
Maar iets wat uitdijt is dus ook ooit heel klein geweest, als je maar ver genoeg in de tijd teruggaat.
Dit heet populair ook wel de spaghetti-theorie: ooit was het heelal oneindig klein en had het een oneindig grote dichtheid.

De vraag is alleen hoe we ons de ruimte buiten het heelal voor kunnen stellen, of misschien kan dit wel niet eens. :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zondag 13 januari 2002 18:11 schreef AxzZzel het volgende:
[afbeelding]
Kunst met een grote K ;)

Of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010948208

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 18:11 schreef AxzZzel het volgende:
[afbeelding]
als ik zulke fotos zie dan probeer ik mezelf er naast te zetten en als ik dan denk dat je de aarde er nog geeneens in zie dan moet ik snel ff CS gaan spelen en simpel worden anders wordt ik gek!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:01 schreef Capitol_Gee het volgende:

[..]

als ik zulke fotos zie dan probeer ik mezelf er naast te zetten en als ik dan denk dat je de aarde er nog geeneens in zie dan moet ik snel ff CS gaan spelen en simpel worden anders wordt ik gek!
offtopic
http://csupdate.fol.nl ;) :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 18:59 schreef minne het volgende:

[..]

Dat einde is er ook. Immers in het licht van alle sterren wordt een roodverschuiving waargenomen, dus raken alle sterren steeds verder van ons af. Ten opzichte van elkaar worden de afstanden tussen de sterren ook steeds groter. Het heelal dijt dus uit.
Maar iets wat uitdijt is dus ook ooit heel klein geweest, als je maar ver genoeg in de tijd teruggaat.
Dit heet populair ook wel de spaghetti-theorie: ooit was het heelal oneindig klein en had het een oneindig grote dichtheid.

De vraag is alleen hoe we ons de ruimte buiten het heelal voor kunnen stellen, of misschien kan dit wel niet eens. :)
ja idd, erbuiten...daar gaat het om daar kan je je echt niks van voorstellen :( dijt uit ja, dat wist maar dan nog is het allemaal gewoon te vaag!! :(
Pagina: 1