een mooi beeld van het heelal, zo zie je hoe groot het werkelijk is, ik bedoel dat je je er iets meer van kan voorstellen 
Verwijderd
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Niks, ik kon me er gewoon altijd weinig bij voorstellen en ik vond deze foto wel een aardig beeld geven,Op zondag 13 januari 2002 00:33 schreef metalass het volgende:
Dus
Wat wilje hiermee zeggen, en als je de grootte al wil aangeven zet er dan namen bij van de planeten ofzo.
Maar dit riekt naar een slotje ben ik bang voor.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Hier wordt in een melkwegstelsel een ster zeel snel gevormd (zoiets las ik toch).
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
DUH dat weet ik ook wel, ik ben niet achterlijk!Op zondag 13 januari 2002 00:47 schreef blobber het volgende:
[..]
Dit IS een melkwegstelsel
Daar staat toch dat sterreclusters in dit melkwegstelsel zeer snel gevormd worden, itt tot normale waar het redelijk langzaam gaan. Heb ik trouwens van http://oposite.stsci.edu/pubinfo/PR/2001/26/index.htmlMost galaxies form new stars at a fairly slow rate, but members of a rare class known as "starburst" galaxies blaze with extremely active star formation. The galaxy NGC 3310 is one such starburst galaxy that is forming clusters of new stars at a prodigious rate. Scientists using NASA's Hubble Space Telescope are perfecting a technique to determine the history of starburst activity in NGC 3310 by studying the colors of its star clusters.
Goed, dat weet ik ook niet, ik zat ook al te kijken. Misschien links boven (als witte vlek) het centrum?Op zondag 13 januari 2002 00:49 schreef blobber het volgende:
Dit is een melkwegstelsel, maar waar tussen de 100 miljard sterren zit die ster die gevormd wordt dan?
Verwijderd
Deze hoefde niet weg hoor, is toch een normale vraag ik zag het ook niet!Op zondag 13 januari 2002 00:49 schreef blobber het volgende:
ok, deze gooi ik ook weg!
Hmz. Ik mis inderdaad wat voor discussie hier gevoerd gaat worden? Nou ja, ik laat hem eventjes open, maar maak er dan wel iets serieus van aub.Maar dit riekt naar een slotje ben ik bang voor.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
geen toegangOp zondag 13 januari 2002 16:53 schreef Hielkej het volgende:
planeten
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
Dat einde is er ook. Immers in het licht van alle sterren wordt een roodverschuiving waargenomen, dus raken alle sterren steeds verder van ons af. Ten opzichte van elkaar worden de afstanden tussen de sterren ook steeds groter. Het heelal dijt dus uit.Op zondag 13 januari 2002 16:43 schreef Frodo_Baggins het volgende:
Vaak als ik weleens over melkwegen enzo nadenk dan snap je er weinig van, er zal toch ergens een einde van het heelal moeten zijn...
Kunst met een grote KOp zondag 13 januari 2002 18:11 schreef AxzZzel het volgende:
Maar deze is toch zeker de mooiste:
[afbeelding]
Verwijderd
als ik zulke fotos zie dan probeer ik mezelf er naast te zetten en als ik dan denk dat je de aarde er nog geeneens in zie dan moet ik snel ff CS gaan spelen en simpel worden anders wordt ik gek!Op zondag 13 januari 2002 18:11 schreef AxzZzel het volgende:
Maar deze is toch zeker de mooiste:
[afbeelding]
offtopicOp zondag 13 januari 2002 20:01 schreef Capitol_Gee het volgende:
[..]
als ik zulke fotos zie dan probeer ik mezelf er naast te zetten en als ik dan denk dat je de aarde er nog geeneens in zie dan moet ik snel ff CS gaan spelen en simpel worden anders wordt ik gek!
ja idd, erbuiten...daar gaat het om daar kan je je echt niks van voorstellenOp zondag 13 januari 2002 18:59 schreef minne het volgende:
[..]
Dat einde is er ook. Immers in het licht van alle sterren wordt een roodverschuiving waargenomen, dus raken alle sterren steeds verder van ons af. Ten opzichte van elkaar worden de afstanden tussen de sterren ook steeds groter. Het heelal dijt dus uit.
Maar iets wat uitdijt is dus ook ooit heel klein geweest, als je maar ver genoeg in de tijd teruggaat.
Dit heet populair ook wel de spaghetti-theorie: ooit was het heelal oneindig klein en had het een oneindig grote dichtheid.
De vraag is alleen hoe we ons de ruimte buiten het heelal voor kunnen stellen, of misschien kan dit wel niet eens.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq