Toon posts:

Lite On 16x10x40 Niet op DMA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik mijn lite on 16x10x40 op DMA hij staat nu op PIO maar zo kan die niet branden dan krijgt die alleen maar buffer under runs!!

IK heb hem in de bios op DMA en in het apparaat beheer bij via IDE controller staat die ook op in dien beschikbaar DMA !!

ik heb de aller nieuwste firmware OSOF voor de 2b versie !!

Verwijderd

Installeer es de VIA IDE Busmaster driver zou ik zeggen

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51

Xanax959

relax...

Dma moet je aanzetten in windows, is iets anders dan wat je in je bios schermpje ziet, pio4 dus. Is normaal, heb ik ook.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit tovh gewoon bij de 4 in 1 divers *D

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Mijn Lite-On 12x ondersteund ook geen DMA ... maar dat maakt niks uit voor het branden (bij mij).

Kan het nergens anders aan liggen dat ie buffer underruns geeft? Langzame HD of zo, zit die op dezelfde datakabel als de brander ?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Mijn 12x10x32 kan ook al geen DMA, maar maakt idd niks uit voor het branden, alleen de pc word redelijk traag tijdens het branden.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 10:15

Garrett

Watercooler

Op zondag 13 januari 2002 00:17 schreef marco25 het volgende:
Hoe krijg ik mijn lite on 16x10x40 op DMA hij staat nu op PIO maar zo kan die niet branden dan krijgt die alleen maar buffer under runs!!

IK heb hem in de bios op DMA en in het apparaat beheer bij via IDE controller staat die ook op in dien beschikbaar DMA !!

ik heb de aller nieuwste firmware OSOF voor de 2b versie !!
Die brander beschikt over BURNPROOF, dus dan moet je dat gewoon aanvinken |:( |:(

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 00:46 schreef Garrett het volgende:

[..]

Die brander beschikt over BURNPROOF, dus dan moet je dat gewoon aanvinken |:( |:(
goh maar dan gaat het brander gewoon daar ja maar dan krijgt die nog wel steeds buffer under runs (het ledje staat te knipperen!! (onfly en ook van cd naar hd op cd!).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu hem op PIO 4 ingesteld in bios nou weer mooi niks

ik zie allen maar het lampje rood-oranje op lichten (wisselend) en de buffer is tussen de 15 en 30 % bij nero

Verwijderd

Installeer toch es die aparte busmaster driver, die is voorzien van een apart prog.

Verwijderd

buffer underrun :?

bij een burnproof brander?? flink hoor :+

mijn buffer in nero is vaak bijna leeg , who cares :)
daar hebben we de burnproof voor :9

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 01:19 schreef kwaaaK het volgende:
buffer underrun :?

bij een burnproof brander?? flink hoor :+

mijn buffer in nero is vaak bijna leeg , who cares :)
daar hebben we de burnproof voor :9
Ja, en dan ben je 10 minuten bezig om een CD te fikken :Z
Daar koop je toch geen 16x fikker voor! |:(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 11:32

Sick Nick

Drop the top!

Heb zelf een 12x liteon, die ondersteunt ook geen dma. Die draait op pio4 en de buffer is altijd 98% met het fikken.
Kijk onder XP (volgens je sig) even welke progs er nog meer actief zijn, en welke ook CPU tijd vreten.
Misschien dat je virusscanner z'n scan van de HD aan het uitvoeren is ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
is het ook niet :(
Pagina: 1