Toon posts:

fonts niet in c:\windows\fonts maar . . .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 400 fonts in mijn fonts map staan, nu wil ik al mijn extra fonts eruit halen en in een andere map zetten op een andere partitie, maar hoe kan ik ze dan in word of photoshop enz. blijven gebruiken ???, want dan kan je ze niet meer kiezen, alleen de fonts die in de c:\windows\fonts staan.

Verwijderd

Ik denk dat je met van die register instellingen tweak programmatjes wel je fonts map kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
In sommige grafische programmas die ik gebruik heb ik in het tabblad waar je de plaats van je plugins kan opgeven. het pad naar een andere map met fonts opgegeven, zodat die fonts dan ook gebruikt zouden worden maar dat werkte niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is het verstandigste dat je een fontmanager aanschaft zowiezo makkelijk om niet onnodig veel fonts geladen te hebben. Bv Adobe Type Manager e.d.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ja idd, ik zou als ik jou was (heb ik ook gedaan) de echt goede fonts ertussenuit vissen, en de rest deleten... lijkt me sterk dat je ze alle 400 echt mooi vind

Dit vertraagd een groot aantal programma's enorm vanwege al die onnodige troep :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens een fontmanager gaan proberen, en ik merkte het al dat je systeem en programmas er trager van werden.
eerst had ik nog meer fonts erin staan maar de fonts die ik nooit gebruikte heb ik eruit gegooit.

thnx

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Wat erg prettig werkt: Extensis Suitcase. Je zet al je fonts, al dan niet gesorteerd-op-whatever, in een map, bv. c:\myFonts en dragt alle fonts in Suitcase, en vanuit daar kan je losse of groepjes fonts permanent activeren, activeren tot de volgende reboot, of deactiveren.

Kortom, laat alleen de plusminus 50 standaard windows fonts in de font system map staan en de rest (de)activeer je naar wens. Werkt le plus goed!

NERDCORE FOR LIFE

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

om een font tijdelijk beschikbaar te maken kun je het volgende doen (geschikt voor een aantal, niet voor 400 in 1 keer ;) ):
gewenste font dubbelklikken, minimaliseren en Photoshop/Word/whatever opnieuw starten, je font is nu beschikbaar.

Voor grote hoeveelheden is een fontmanager onontbeerlijk, as said before...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het allemaal proberen.
Pagina: 1