Toon posts:

Probleem met WinXP en Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK mijn probleem is het volgende: filetransfer tussen de winxp pc en win2k pc is zeer sloom (16kb/s). Mijn netwerk is als volgend: Kabelmodem -> Switch -> thuisnetwerk (ja heb meerdere ips, da's geen probleem). Maar de WinXP pc wil niet verschijnen in Computers Vlakbij en visa verca. Wel kan ik ze adden door middel van \\<pcnaam>\. De Transfers gaan even snel als mijn upload van mijn inetconnectie.

Overigens werkte zo'n zelfde opstelling alleen dan met Win2k - Win98SE wel goed en waar de transfers gewoon snel en deden op beide het internet gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Na enig zoeken ben ik gelukkig niet de enigste met dit probleem...Helaas heb ik de oplossing echter nergens kunnen vinden :(

Edit:
Correctie....De manieer waar ik het op wil doen lukt niet met Windows XP. XP moet of direct op het internet zitten of er moet een server/router tussen zitten. Anders krijg je het niet aan de gang :( Dan mar trug naar goeie oude Win2k :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Kijk eens in je XP windows bij de netwerkinstellingen.
Bij de nic doe je properties.
Dan TCP/IP properties dan op tab WINS en als netbios over TCP/IP niet aan staat, zet het dan aan.
Probeer dan nog eens.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs