A7V133 doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Een maat van mij zij dat mijn Athlon 1,2 gelockt was en ik zij van niet. Dus ik zet mijn Athlon 1200Mhz op 1463Mhz (11x133) om te bewijzen :P dat ik niet gelockt is. Maar toen ik Save & Exit deed en hij reboote, deed hij helemaal niks meer.

De hardeschijf gaat draaien en de CD-Rom spelers gaan aan maar ik krijg geen beeld en geen piep. Nu heb ik de batterij er al uit gehad (op A7V133 zit geen reset jumper :( ) en de CPU al bekeken (stinkt niet, en ziet er niet verbrandt uit).

Is mijn CPU nou smoked of is het iets anders? ik baal hier wel weer van :( (domme ik...)

Specs

Asus A7V133 Bios 1002-a (geloof ik)
AMD Athlon 1,2Ghz
2x 128MB
1x 256MB
en verder niks

Verwijderd

Batterij verwijderen alleen heeft geen zin als je de stekker nog in de voeding hebt zitten, omdat het moederbord dan nog altijd een standby spanning vanaf de voeding krijgt.
Oplossing :
stekker uit voeding, even paar keer op de aan/uit knop drukken om resterende stroom te verwijderen (ledjes gaan ff aan en fan's draaien even). Nu de batterij verwijderen. Volgens mij zit er wel een cmos-clear jumper aansluiting op het moederbord maar hebben ze de jumper niet geplaatst zodat je met een tangetje of zo even de twee soldeer-eilandjes moet kortsluiten.

Suc6

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Simpel, aanzetten en paar keer resetten. Dan schiet ie terug naar default mode (als je met de bios hebt overgeklokt)

Of iets groffer, met schroevendraaier kortsluiting maken tussen de 2 resetpinnen voor biosreset. Geeft een klein knalletje bij je monitor omdat signaal even wegvalt dus niet schrikken. Eerste keer dat ik het deed schrok ik me de pleuris :D

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zaterdag 12 januari 2002 23:53 schreef PMS het volgende:
Batterij verwijderen alleen heeft geen zin als je de stekker nog in de voeding hebt zitten, omdat het moederbord dan nog altijd een standby spanning vanaf de voeding krijgt.
Oplossing :
stekker uit voeding, even paar keer op de aan/uit knop drukken om resterende stroom te verwijderen (ledjes gaan ff aan en fan's draaien even). Nu de batterij verwijderen. Volgens mij zit er wel een cmos-clear jumper aansluiting op het moederbord maar hebben ze de jumper niet geplaatst zodat je met een tangetje of zo even de twee soldeer-eilandjes moet kortsluiten.

Suc6
Kun je niet gewoon je vinger erop leggen, er zal toch geen 220 doorheen gaan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 12 januari 2002 23:57 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon je vinger erop leggen, er zal toch geen 220 doorheen gaan?
Heeft geen zin, geleid niet genoeg. Je moet echt een schroevendraaier of stukje metaal hebben. De pinnetjes zitten iets boven de batterij voor het geval je het niet kan vinden (staat niet echt duidelijk in het boekje)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zaterdag 12 januari 2002 23:56 schreef Sick_Nick het volgende:
Simpel, aanzetten en paar keer resetten. Dan schiet ie terug naar default mode (als je met de bios hebt overgeklokt)

Of iets groffer, met schroevendraaier kortsluiting maken tussen de 2 resetpinnen voor biosreset. Geeft een klein knalletje bij je monitor omdat signaal even wegvalt dus niet schrikken. Eerste keer dat ik het deed schrok ik me de pleuris :D
Begrijp ik goed dat je dat doet terwijl alles nog aan staat??

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja, gewoon aanzetten (dan doet ie niks). Dan een paar keer de resetknop indrukken van je pc. Dan schiet ie als het goed is terug in default mode van je bios omdat ie een paar keer niet normaal kon opstarten. Heb ik ook wel eens gehad met m'n fsb op 168, dat werkte niet en hij starte niet meer op. Gewoon paar keer resetten terwijl hij aan staat met een zwart scherm (resetten NA het bootpiepje)

Verwijderd

Ik heb ook ooit iets soortgelijks gehad. Na een BIOS update ook totaal nix meer :'( , maaar..na lang zoeken uiteindelijk die 'eilandjes' (vlak bij de batterij) gevonden om het BIOS te resetten en jawel, hij deed het weer :)

P.S. Ik had eerst ook geprobeerd de batterij te verwijderen e.d. maar dat had totaal geen effect!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Batterij eruit halen heeft alleen zin als je hem dan 10 minuten eruit laat ongeveer en een paar keer de aan/uit knop in druk om de laatste restjes stroom uit de condensatoren ed. te laten gaan.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
YES YES!!!!!!!!!!!!!!!

Het werkt weer *D :D
Bedankt allemaal!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wat heb je nu gedaan? (Om topic volledig te maken ;))

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ik heb de stekker uit de voeding gehaalt en toen de batterij verwijderd en daarna met een schroevendraaier de pinnetjes naast de batterij (cmos clear) doorverbonden (paar keer).
En toen heb ik de batterij en de stekker er weer in gedaan en aangezet en toen werkte het weer *D

edit:
teip voudje

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 00:14 schreef Akropolis het volgende:
Ik heb de stekker uit de voeding gehaalt en toen de batterij verwijderd en daarna met een schroevendraaier de pinnetjes naast de batterij (cmos clear) doorverbonden (paar keer).
En toen heb ik de batterij en de stekker er weer in gedaan en aangezet en toen werkte het weet *D
Enne... je CPU is gelockt. (Zoals je misschien gemerkt hebt.) >:)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 13 januari 2002 00:18 schreef FirePower het volgende:

[..]

Enne... je CPU is gelockt. (Zoals je misschien gemerkt hebt.) >:)
Nope, is niet gelocked hoor.
Stel hem maar eens in op 12*100 en daarna op 9*133, werkt allebei.
TB1200 is standaard unlocked :P Hier op 8*150 *D Misschien binnenkort op 7.5*160 als de rest van de kaarten meewerken.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ja voor dat mijn maat er was had ik um op 9.5x133 gezet en dat werkte wel :) . Maar ik kon het natuurlijk weer niet laten om hem op 11x133 te zetten :P

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 13 januari 2002 00:22 schreef Akropolis het volgende:
Ja voor dat mijn maat er was had ik um op 9.5x133 gezet en dat werkte wel :) . Maar ik kon het natuurlijk weer niet laten om hem op 11x133 te zetten :P
Tja, met genoeg koeling op je TB moet het kunnen hoor.. Hier krijg ik hem nog op 10*150, en met mazzel zelfs op 9*160 :P

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ja met genoeg koeling ja :) . Maar ik denk niet dat deze genoeg is...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/drewes/koeler.gif

Specs :
CO-S462-08B825 Cooler
Ball Bearing, Support CPU
AMD Athlon XP up to 1.8GHz
AMD Athlon Processor up to 1.5GHz
Heat Sink Dimension : 76x61x40 mm
Fan Dimension : 80x80x25 mm
Rated Speed : 2800 ± 10 % RPM
Air Flow :34.5 CFM

(Bij mijn specs staat SuperOrb maar die maakte te veel herrie dus heb ik deze er maar opgezet)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nou ja, toch wel genoeg om hem op 1400 ofzo te krijgen.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Misschien maar waarom zou ik eigenlijk overclocken? :?
Ik speel best vaak spelletjes, en daar is CPU nog wel snel genoeg voor maar videokaart niet. Dus dan kan ik beter videokaart overclocken ;)
Pagina: 1