RT8029 geflipt.

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
na 3 jaar lang normaal gebruik in mijn vader's PC doet sinds vandaag de netwerkkaart opeens raar.

downloaden gaat niet harder dan 2kb/s (zelfs niet op LAN) dat lijkt me een beetje sterk voor die kaart. ik ben aan 't klooien gegaan met half-duplex en full-duplex maar dat leverde helemaal rare resultaten op ->

Op half-duplex krijg ik geen IP toegewezen van de DHCP en het lampje van de switch brandt wel, maar die van de NIC knippert heel snel.
Op full-duplex krijg ik dus wel een IP maar is de kaart niet vooruit te branden.

oja, de kaart kan ook niet meer zien wanneer de kabel eruit is (hij blijft altijd verbinding @ 10 mbit geven).

Ik heb net de nieuwste Win2k drivers gedownload en geïnstalleerd maar geen effect. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? (kaart defect zou kunnen natuurlijk maar de echte tweaker sluit das pas uit als ie 't zeker weet :P )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ScuL
mhm
ik krijg nu ook time-outs als ik 'm lokaal ping :P
(via LAN dus) ;)

-edit-

niemand durft me de waarheid te zeggen hè?
hij is dood :P ;(

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ja een echte realtek he :)
ik heb die kaartjes al zulke gekke dingen zien doen....
Maar zoals ik 't lees is 't bij jou echt tijd voor een nieuwe :P

Verwijderd

De OPLOSSING!

Heb ik ook gedaan het werkt!

Haal hem uit je pc, sla er 20 keer met een hamer op en pak een 3com (SOHO of 3c905 ofzo).

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ok, gefeliciteerd met je onzin uitspraken... Alle hardware kan kapot, inclusief realteks en 3coms, wel vreemd dat hij wel _wat_ nog kan verzenden, als hij echt d00d is kappen ze dr als t goed is helemaal mee ;) , dat doet me dus meer denken aan een ander probleem. Probeer het kaartje es in een andere pc of wissel ze eens om... (dan weet je genoeg dus).

Anders: haal je voor een paar € een nieuwe realtek, kan je dat nog een keer doen en je had van die 3 kaartjes al bijna een 3com met levenslange garantie kunnen kopen... |:(

• ScuL
Op zondag 13 januari 2002 09:47 schreef caesartje het volgende:
Ok, gefeliciteerd met je onzin uitspraken... Alle hardware kan kapot, inclusief realteks en 3coms, wel vreemd dat hij wel _wat_ nog kan verzenden, als hij echt d00d is kappen ze dr als t goed is helemaal mee ;) , dat doet me dus meer denken aan een ander probleem. Probeer het kaartje es in een andere pc of wissel ze eens om... (dan weet je genoeg dus).

Anders: haal je voor een paar € een nieuwe realtek, kan je dat nog een keer doen en je had van die 3 kaartjes al bijna een 3com met levenslange garantie kunnen kopen... |:(
Tsja 3 jaar geleden wist ik nog niet van de levenslange garantie van 3Com. :P Heb gelukkig in mijn eigen bak wel een 3Com zitten :) Ik ga die kaart nog wel ff in een andere PC zetten, kijken wat ie dan doet. En anders haal ik een RT8139. (3Com vind ik iets te prijzig voor de PC in kwestie ;) )

Pagina: 1